Skip to content

נשיא "אלביט מערכות" פורש מתפקידו

יוסי אקרמן, נשיא ומנכ"ל "אלביט מערכות" יפרוש מתפקידו במרס 2013. בצלאל (בוצי) מכליס, מנכ"ל חטיבת יבשה ותקשו"ב, התמנה למחליפו בתפקיד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מועצת המנהלים של אלביט מערכות קיבלה את בקשתו של יוסי אקרמן, נשיא ומנכ"ל החברה, לפרוש מתפקידו בחודשים הקרובים ואישרה את מינויו של בצלאל (בוצי) מכליס כמחליפו לתפקיד. הפרישה והמינוי החדש ייכנסו לתוקף ב-1 באפריל בשנת 2013, ועד מועד זה ימשיך אקרמן לשמש בתפקיד נשיא החברה והמנכ"ל ויוביל תהליך מדורג של העברת התפקיד.

יוסי אקרמן, המנכ"ל הפורש

מועצת המנהלים של החברה מתכוונת להמליץ בפני האסיפה הכללית של "אלביט מערכות" למנות את יוסי אקרמן לתפקיד סגן יו"ר מועצת המנהלים לאחר פרישתו מתפקיד נשיא ומנכ"ל החברה.

אקרמן, בן 63, נחשב היום למנהל הבכיר ביותר בתעשייה הביטחונית, שטבע חתימתו בתחומים ביטחוניים רבים. הוא החל את הקריירה שלו ב"אלביט מערכות" בשנת 1982 ושימש בתפקידי ניהול שונים בחברה, מתוכן ב-16 השנים שחלפו כנשיא ומנכ"ל החברה. בהנהגתו צמחה החברה להיות החברה הביטחונית הגדולה בישראל ומהמובילות בתחום הביטחוני בעולם.

אקרמן הוא בוגר הטכניון בחיפה במסלול הנדסת אווירונאוטיקה. הוא שירת בחיל האוויר בתפקיד מהנדס טיסות ניסוי והיה בעל משק חקלאי בבית לחם הגלילית, שם הוא גדל ומתגורר. ב-2009 זכה אקרמן לתואר דוקטור של כבוד מאת הטכניון.

בצלאל (בוצי) מכליס, בן 49, שיחליף את אקרמן בתפקיד, הצטרף לחברה בשנת 1991. הוא שימש בתפקידי ניהול שונים בתחום היבשה והתקשו"ב של "אלביט מערכות" במשך כעשרים שנים, מתוכן בשמונה שנים האחרונות שימש כמנכ"ל חטיבת יבשה ותקשו"ב וכן בתפקיד סגן נשיא מטה החברה. בתקופת כהונתו צמח תחום הפעילות היבשתי של החברה ונרשמו הישגים רבים בארץ ובחו"ל.

"תרומתו ייחודית"[related-posts title="כתבות נוספות על "אלביט מערכות":"]

מיכאל (מיקי) פדרמן, יו"ר מועצת המנהלים של "אלביט מערכות" אמר: "במשך שני העשורים שבהם שימש יוסי אקרמן כנשיא ומנכ"ל החברה, הוא תרם תרומה מכרעת להצלחתה. בהנהגתו, הגדילה החברה את הכנסותיה עשרות מונים וצמחה מחברה מקומית בעיקרה, למובילה גלובלית בתחום העשייה הביטחונית. ליוסי חלק גדול בהישג זה בזכות החזון האסטרטגי, איכויות הניהול וההבנה העסקית. שוב ושוב הוביל יוסי את החברה לתחומי עיסוק מצליחים חדשים בסביבות עסקיות מורכבות ביותר. בשם מועצת המנהלים ובשם החברה כולה אני רוצה לבטא את הערכתנו העמוקה לתרומתו הייחודית של יוסי אקרמן. בכוונת מועצת המנהלים להמליץ לבעלי המניות לבחור בו כסגן יו"ר מועצת המנהלים, לאחר השלמת כהונתו כנשיא, כך שהחברה תוכל ליהנות מניסיונו ומחוכמתו בשנים הבאות".

פדרמן הוסיף: "אני מרוצה מאוד גם מהחלטת מועצת המנהלים לאשר את מינויו של בצלאל (בוצי) מכליס כמחליפו של יוסי אקרמן וכנשיא הבא. בוצי הוא מנהיג המוכר ברחבי העולם, בעל עשרים שנות ניסיון ניהולי ב'אלביט מערכות'. אני בטוח כי יצליח להמשיך את מורשת יוסי אקרמן ויוביל את החברה להישגים חדשים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן