Skip to content

עמותת ידיד: להשתמש ב"קרן השחיקה" למניעת פיטורי מבוגרים

סמנכ"ל העמותה בפנייה לממשלה, להסתדרות ולמעסיקים: שנו את הייעוד של כספי קרן המקצועות השוחקים, כדי למנוע פיטורים של אלפי עובדים כתוצאה מההאטה. במקום להוציא את הכסף על קורסים של הסבה מקצועית בתקופה של אבטלה, יופנה התקציב לסייע למעסיקים להמשיך ולהעסיק את העובדים המבוגרים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"צריך לעשות הכל כדי למנוע פיטורים של אלפי עובדים מבוגרים במסגרת הצמצומים הצפויים, עקב ההאטה במשק", כך אומר סמנכ"ל "ידיד", רן מלמד במכתב דחוף ששלח לשרי האוצר והתמ"ת, ליו"ר ההסתדרות ולנשיא התאחדות התעשיינים.

"אחד הדברים המיידים שאפשר לעשות", כתב מלמד, "הוא להקים קרן שתסייע למעסיקים שיעסיקו עובדים מבוגרים, לשם כך יש אפילו מקור תקציבי בדמותה של קרן המקצועות השוחקים המופעלת במשותף על ידי הממשלה, התעשיינים וההסתדרות. זה הזמן לשנות את הגדרת תפקידה של הקרן, שבקופתה יש יותר משלוש מאות מיליון ש"ח ועוד צפויים להכנס לתוכה מיליונים רבים בעתיד.", מציין מלמד.

"יש לקבוע, כי במקום להוציא את הכסף על קורסים של הסבה מקצועית בתקופה של אבטלה, בה אף מעסיק לא ירצה לקלוט עובדים חדשים, לא כל שכן עובדים מבוגרים, יופנה התקציב לסייע למעסיקים להמשיך ולהעסיק את העובדים המבוגרים בדרך הדומה לזו שבה מסייע משרד התמ"ת למעסיקים הפועלים בפריפריה."

"כמו כן," מוסיפים ב"ידיד", "אפשר להקטין את דמי הביטוח הלאומי שמשלמים מעסיקים על העובדים המבוגרים שלהם ואפילו אפשר לתת תמיכה כספית למעסיקים, שיבקשו להתאים את קווי הייצור שלהם לעובדים מבוגרים, בדיוק כפי שעושה המדינה היום למעסיקים המעוניינים להעסיק עובדים עם מוגבלויות.

"אנו חוששים כי עתה, כשברור כי המשק הישראלי נכנס לתקופה של מיתון, אין כבר ספק שמספר המובטלים ילך ויגדל ועמו החשש הגדול שלנו כי המעסיקים יעדיפו לשלוח הביתה דווקא את העובדים המבוגרים. הגיע הזמן להפנים ולהבין שהעתיד טמון דווקא בעובדים המבוגרים, אלו שלא מחפשים לעצמם מקומות עבודה חדשים כל ארבעה חודשים, ובמיוחד כאשר מדובר בעובדים מקצועיים שהנסיון שצברו שווה יותר מכל יצירתיות או אפילו עובדי צווארון כחול שבשביל שכר המינימום ומעט הפרמיות שהם מקבלים מדי חודש, הם יתנו את נשמתם."

1 Comment

  1. קובי
    30 באפריל 2013 @ 19:32

    אני אזרח עובד בשנות ה 50 לחיי .
    הלוואי ולכול מי שעוסק בתחום העבודה יהיה שכל ישר כמו שכתוב כאן.
    לא לשכוח אולי לציין את העובדה שמקומות העבודה למבוגרים שבינינו נדחקים בקצב מטורף ע"י הצעירים אשר ניחנים בדינמיות שכלית ואנרגיות הרבה יותר גבוהות מאשר המבוגרים.
    ואולי כאן המקום גם להציע חוק אשר לא יוכלו לבצע "סלקציה" של עובדים אשר יכולות האנרגיה שלהם פחותות מאלה שהם בשנות ה 20 או ה 30 לחייהם, ואז אולי גם נגיע לחלון הדמנויות שווה גם אם נצטרך לחפש עובדה בשנות ה 50 לחיינו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן