Skip to content

בנגב ייבחן הספורט

ספר חדש מסקר את תולדות הספורט בנגב ובדרום. הוא מכיל סיפורים על אושיות כדורגל דרומיות כאלי גוטמן ויוסי בניון מחד, אך מאידך ניתן למצוא בו גם מידע על ענפים כשחייה ואתלטיקה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

העיתונאי הוותיק אריה רפפורט (75), מתעד במשך עשרות שנים את הספורט בדרום, ולאחרונה פרסם ספר נוסף בשם "60 שנות ספורט בנגב".  הספר מכיל כ-160 עמודים בפורמט של אלבום וחלק ניכר ממנו מוקדש לסקירת תולדות הפועל באר שבע ב-24 השנים האחרונות, ומשלים לטובת חובבי הנוסטלגיה פרק היסטורי שלא הופיע בספר קודם, שנקרא "40 שנות ספורט בנגב".

לצד כוכבים מקומיים כמו שלמה אילוז שמעון ביטון דודו חפר, אורן סגרון וכו', ניתן לקרוא בו סיפורים  על יוסי בניון ואליניב ברדה בראשית דרגם הספורטיבית, וכן הכוכב הקרואטי ג'ובאני רוסו, שהחל בבאר שבע מסע קסום של יותר מעשר עונות בארץ ואליפויות עם שתי החיפאיות. בגזרת המאמנים מככבים אלי גוטמן, מאמן הנבחרת כיום, לופא קדוש, ניר קלינגר וגיל לנדאו. האפיזודה הקצרה של המאבק על ההגמוניה בעיר בין הפועל לבית"ר באר שבע (שבינתיים ירדה מנכסיה והתפרקה) זוכה לסקירה מקיפה, וגם מקומן של קבוצות אחרות באיזור (הפועל ירוחם, מכבי ב"ש, הפועל מרחבים, בית"ר נתיבות ועוד) לא נפקד.

עטיפת הספר. יוסי בניון לצד ג'ודו

הספר נותן במה גם לענפים אחרים כמו כדורסל, אתלטיקה כדורעף ושחייה, אבל הרושם העולה ממנו הוא שלכדורגל אין תחרות בנגב. בסיומו מופיע רשימת "היכל התהילה" הכוללת את כוכבי העבר של הפועל באר שבע, במיוחד אלה שזכו באליפויות ההיסטוריות באמצע שנות ה-70 של המאה שעברה, הישג שלא שוחזר מאז.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן