Skip to content

רבלין: להחיל חוק חינוך חינם מגיל 3 גם על ילדים עם צרכים מיוחדים

יו"ר הכנסת פנה היום ליו"ר ועדת הכספים בדרישה לכנס מיידית דיון מיוחד, כדי לאפשר לילדים עם צרכים מיוחדים בגילאי 3-4 להתחיל את שנת הלימודים ולתקצב להם סייעות רפואיות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יו"ר הכנסת ראובן (רובי) ריבלין פנה היום ליו"ר ועדת הכספים של הכנסת חה"כ משה גפני בדרישה לכינוס מיידי של ועדת הכספים של הכנסת. מטרת הכינוס היא דיון מיוחד בפתרון בעיית התקציב לכ-160 סייעות לילדים עם צרכים מיוחדים, לגילאי 3-4.

במכתבו ליו"ר ועדת הכספים כתב ריבלין: "במסגרת החלטת הממשלה להעניק חינוך חינם החל מגיל 3 נוצרה בעיה בעקבותיה ילדים בעלי צרכים מיוחדים, הנזקקים לסייעות רפואיות לצורך השתלבותם בגן, אינם יכולים להתחיל את שנת הלימודים הקרובה, היות שהמדינה איננה מממנת את הסייעות הרפואיות תחת הטענה שמדובר בחינוך חינם, אך לא בחינוך חינם חובה – שתחולתו נותרה כרגיל בגיל 5."

לדברי ריבלין: "חברה שאיננה דואגת לילדים, העלולים להפוך למבוגרים חסרי ישע, איננה ראויה להיקרא חברה. זוהי חובתה של הכנסת ושל ועדת הכספים של הכנסת לעשות הכל כדי למצוא מענה לצרכיהם הבסיסים של ילדים מיוחדים אלו."

פנייתו של ריבלין מגיעה בעקבות פנייתו של חבר הכנסת אילן גלאון שכתב לגפני: "המצב הנוכחי יוצר עיוות חמור, שכן לא זאת בלבד שהמדינה לא תממן עבור הילדים הללו את הסייעות, אלא שהמימון אסור גם בידי ההורים ובכך נמנעת מהילדים בעלי הצרכים המיוחדים, למעשה, הזכות לחינוך."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן