Skip to content

יאיר לפיד: ראש הממשלה הבא?

לפיד החליט לא ליפול למלכודת של חוק הצינון. הוא כבר בחוץ. ויש שהימרו כבר מזמן: ראש הממשלה הבא.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יאיר לפיד הפגין באחרונה כושר הישרדות מרשים, כשעל אף השיח האינטנסיבי סביבו הוא נותר רתוק לכיסא המגיש המיתולוגי. לפיד עתיר הכישרונות מכוון עכשיו את התותחים ליעד החדש, למרות שהיה מעדיף, כנראה, להמשיך ולפזר מטובו גם לצופי הטלוויזיה. לחדשות ערוץ 2 הוא נותן צ'אנס לשקם את  האינטגריטי .

מאת אורה עריף כץ

יאיר לפיד (48), חיית תקשורת ותיקה שהתנסה במגוון רחב של תפקידים בעיתונות הכתובה והאלקטרונית, הודיע היום על פרישתו מהגשת 'אולפן שישי' של ערוץ 2, לטובת המירוץ הפוליטי שכבר עתה מנבאים לו הסקרים הצלחה גדולה.

יאיר וליהיא לפיד. צילום: רפי מיכאלי.

לפיד כתב בעבר במעריב, עיתון הבית של אביו יוסף (טומי) לפיד ז"ל ואף של סבו, דוד גלעדי אביה של אמו, הסופרת שולמית לפיד, שהיה ממייסדי מעריב.

הדבר לא מנע מלפיד ג'וניור ללהטט בין עיתונים ובין ערוצי טלוויזיה, כשנדד ממעריב לידיעות אחרונות, שם הוא ממשיך לכתוב טור אישי גם עתה, וכשעבר מהערוץ הראשון, שם הגיש את תכנית הבידור של ערב שבת 'סיבה למסיבה' לערוץ השני, שם הגיש תכניות בידור וראיונות עד שהגיע לכס מגיש מהדורת החדשות השבועית ועתירת הרייטינג של ערוץ 2 'אולפן שישי'.

על אף נעימות הליכותיו, לפיד זכה לא אחת לקיתונות ביקורת, בין היתר מצד העיתונאי רון מיברג שתקף אותו קשות בטורים אישיים שכתב. באחת הכותרות כתב: "הו, הה מי זה בא. ראש הממשלה הבא". נבואה שתגשים את עצמה?

אמש, מוצאי שבת, פורסם בעיתון מגפון הטור ובו תביעה כי יאיר לפיד ינהג שקיפות ויכריז על כוונותיו הפוליטיות. זאת, לנוכח העובדה שכס מגיש החדשות מקנה לו יתרונות בולטים על פני מתחרים אחרים בזירה הפוליטית, יתרונות שאינו זכאי להם בדין. היום, הודיע לפיד על פרישתו.
לפיד הודיע לאבי וייס מנכ"ל חדשות 2 על החלטת הפרישה שלו שמן הסתם, הסירה    עול כבד מעל גבו של וייס, שחברת החדשות בראשותו נמנעה לסקר את לפיד כמועמד פוליטי משמעותי, שבחירתו עשויה לטלטל את כל המערכת הפוליטית.

ההתעלמות של חדשות 2 מהכוח הפוליטי שצמח בקרבה הייתה בעיתית בלשון המעטה.
בהודעה לעיתונות הביע וייס צער רב על עזיבתו של לפיד, אך אמר כי הוא מבין את צעדו. וייס ציין כי "אולפן שישי" בהגשתו של לפיד זכתה לפופולריות רבה בקרב הציבור, והגיעה להישגים מקצועיים מרשימים ביותר. "2011" אמר וייס "נחשבת לאחת השנים הטובות של אולפן שישי", והתוכנית השיגה את הרייטינג הממוצע הגבוה ביותר שלה מאז שעלתה לאוויר, אי שם בשנות ה-90.

רבים מהעיתונים שסיקרו את העזיבה, הביעו דעה לפיה לא היה לפיד עוזב אלמלא יזמת הח"כ כרמל שאמה מהליכוד, שהודיע לפני שבועות ספורים על כוונתו לחדש את הליכי חקיקת חוק הצינון בן השנה לעיתונאים ההולכים לפוליטיקה, שזכה לכינוי 'חוק לפיד'.  לפיד מצדו, בתגובה רשמית ששחרר מטעם חדשות 2, כינה את החוק 'מביש ואנטי-דמוקרטי'.

ב-20 בנובמבר האחרון השתתף לפיד בכנס החירום של העיתונאים, שם נשא דברים וציין כי אינו רוצה להיות מזוהה עם הברנז'ה השמאלנית של התקשורת, אך עם זאת תקף את ה"שלטון חסר הרסן המנסה לבצע השתלטות עוינת על התקשורת" השתלטות באמצעות התיקון לחוק לשון הרע, הניסיון לסגור את ערוץ 10 והניסיון לפטר ברשות השידור. הוא כינה מעשים אלה "ניסיון לסתום ולחנוק את הקולות שלא מוצאים חן בעיני השלטון" אותו כינה " חבורה אלימה של פוליטיקאים – שמבקשים להיות גם שלטון וגם קורבן. כל אדם הגון ושפוי חייב להתנגד ולהתייצב נגד זה.  והוא הוסיף: בכנסת  יושבת חבורה כוחנית שמוחצת מיעוטים ומוצצת את קופת המדינה".
באותו אירוע אמר אבי וייס כי "זהו מצב חירום" ו"הסכנה היא ברורה ומיידית" וקרא לתחרות עיתונאית. כתנאי לדמוקרטיה.

חדשות 2 לא הפגינו עד כה התחשבות בכללי אתיקה בסיסיים, כשזה נגע למגיש מטעמם. אולי עתה נזכה שם לסיקור פוליטי יותר מאוזן.

1 Comment

  1. חגי קמרט
    8 בינואר 2012 @ 20:37

    רצונו של אדם כבודו. ועל כך אין עוררין ואם יחליט לצאת לדרך חדשה נאחל לו בהצלחה
    אבל.
    אנחנו הרי מכירים מלפני ומאחרי את הפוליטירע הישראלית.כן פוליטירע זה השם המתאים לה. חדרון קטן שנפתח בבית הסוהר הפך לסניף גדול ורחב של ראשי המדינה שם. ודי לחכימא ברמיזא.
    תככים ומרמה, שוחד, ביזוי הדמוקרטיה הישראלית, ביזוי הישראליות הצברית של פעם וקעור ועיוות פני העם המביט במראָה הגדולה של אבות האומה, אלו מן המעט מסממניה של מה שנקרא בפי הציבור פוליטיקה ישראלית.
    יאיר לפיד, כוכב מצליח בכל התחומים שנגע בהם עד כה. אהוד על הציבור ומוצלח בזכות עצמו. חבל מאוד עצוב מאוד אם יכניס עצמו לפוליטירע הישראלית. זה לא מקום מתאים לאנשים כמוהו שיכולים לתרום הרבה יותר, ובכבוד רב לעם בישראל מהמקום שבו הוא נמצא היום.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן