Skip to content

אלווין איילי חוזר

תיאטרון המחול האמריקאי יופיע באוקטובר במשכן לאמנויות הבמה ובתיאטרון ירושלים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
יש להם את זה. צילום: Rachael Mclaren

הביקורים של תיאטרון המחול האמריקאי אלווין איילי בישראל זכו להצלחה, האולמות התמלאו, הקהל עמד על רגליו והביקורת התלהבה. השנה חוזרת הלהקה לארץ עם שתי תוכניות מרתקות ומגוונות, כשכל תוכנית תסתיים בביצוע הסוחף של יצירת המופת של אלוין איילי "התגלויות" -Revelations .  

אלווין איילי מגיע עם רקדנים וצוות מקצועי המונים ביחד כ-60 איש. ויופיע במסגרת הסדרה מחול במשכן ובפעם הראשונה תופיע הלהקה גם בירושלים במופע מיוחד.  

החל מיולי 2011 עומד בראש הלהקה המנהל האמנותי רוברט באטל, שיצר כמה עבודות ללהקה, שחלקן יוצג בביקור הקרוב. בתקפות כהונתו העלה באטל מחדש עבודות ישנות של אלווין איילי והעלה כמה עבודות של כוריאוגרפים בעלי שם עולמי.  

תחילת הדרך הייתה בהופעה בשנת 1958, במרכז היהודי ברחוב 92 בניו יורק. חבורה של רקדנים אפרו אמריקאים בהנהגתו של אלווין איילי הופיעו בערב של מחול מודרני. הופעה זו שינתה את פניו של המחול האמריקאי. מיליוני צופים צפו בלהקה, שהפכה לשגרירה בולטת של התרבות האמריקאית בכלל ושל התרבות האפרו אמריקאית בפרט.

אלווין איילי נולד ב-1931, נחשף לעולם המחול דרך להקת המחול של קתרין דונהאם ולהקת הבלט הרוסי של מונטה קרלו, והחל ללמוד בלט. יצירותיו ככוריאוגרף  הושפעו מילדותו בטקסס, ממוסיקת הבלוז, הספיריטואל והגוספל. הוא יצר 79 עבודות, אבל הקפיד, שלהקתו תרקוד גם יצירות של כוריאוגרפים נוספים.  איילי ביקר בישראל פעמים רבות ואף יצר כוריאוגרפיות ללהקות מחול ישראליות בולטות.

 לאחר מותו ממחלה קשה בשנת 1989 מונתה הרקדנית ג'ודית ג'יימסון למנהלת האמנותית של הלהקה.  עם החלטתה לפרוש מונה לתפקיד הכוריאוגרף רוברט באטל. עבודתו הראשונה לתיאטרון המחול האמריקאי היתה ב-2003 ביצירה ג'ובה. ב 2004 יצר ביחד עם ג'יימסון את  love stories  לצלילי שירי סטיבי וונדר. הדואט המרגש שלו Unfold  צורף לרפרטואר הלהקה ב 2007. ובאותה שנה הוצגה היצירה IN / SIDE  בעונה הניו יורקית של הלהקה וזכתה לביקורות נלהבות. שתי היצירות יוצגו במופע הלהקה בתיאטרון ירושלים. 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן