Skip to content

הפיגוע בבורגס יוכר על ידי הבולגרים ככוח עליון

בעקבות פניית התאחדות סוכני הנסיעות בישראל, הודיע משרד התיירות הבולגרי על כוונתו לאשר את הפיגוע בבורגס כנסיבות כוח עליון, צעד שיקל על נזקי המארגנים הישראלים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
הפצועים מובלים לבתי החולים בבורגס (צילום: גטי אימג'ס)
הפיגוע בבורגס. הפצועים מובלים לבתי החולים.(צילום: גטי אימג'ס)

בתגובה למכתב רשמי של הנהלת התאחדות סוכני הנסיעות והתיירות בישראל, אל שר התיירות הבולגרי, דליאן דוברב, הודיע משרד התיירות הבולגרי כי פתח במהלך לאישור נזקי הפיגוע בבורגס כתוצאה של נסיבות כוח עליון. זאת בהמשך לפגישת עבודה מיוחדת שקיימה הנהלת ההתאחדות איתו ועם משלחתו בעת ביקורו בארץ לפני כשבועיים.

בפגישת העבודה המשותפת עם השר ומשלחתו בתל אביב, אמר מנכ"ל ההתאחדות יוסי פתאל: "בשלב זה, מעבר לסימפטיה, דרושה לנו עזרתכם המעשית כדי למנוע נזקים מהמארגנים הישראלים", וקרא בשם אנשי תעשיית התיירות לממשלות ישראל ובולגריה, שיתנו כתף בעיתות משבר ויתגייסו לסייע לא רק במלים.

בהודעת משרד התיירות הבולגרי, שנשלחה למשרדי ההתאחדות, נאמר כי מן הצדדים הנוגעים בדבר תוסר כל אחריות לביצוע חלקי או מלא של ההסכמים ביניהם, לאחר שיקבלו "אישור נסיבות כוח עליון" שתנפיק לשכת המסחר והתעשייה הבולגרית, שהיא גוף בלתי תלוי, המקדם ענייני מסחר ותעשייה במדינה ופועל לאינטגרציה עם אירופה בתחומים אלה.

התאחדות סוכני הנסיעות קיבלה מלשכת השר דוברב את הפרטים הנדרשים ממארגני התיירות כדי להכלל בהליך ההכרה ולקבל "אישור נסיבות כוח עליון", ותעביר אותו לידי מארגני התיירות הישראלים שניזוקו בעקבות הפיגוע בבורגס.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן