Skip to content

יו"ר מועצת יש"ע קורא להעביר את בית עזרא לתושבי חברון היהודים

יו"ר מועצת יש"ע תובע מוועדת השרים לענייני שתיישבות להורות על העברת "בית עזרא" ליהודים שמתגוררים בחברון. כמו כן הוא מבקש משר המשפטים למחוק את מועמדותו של פרופסור מני מאוטנר מרשימת המועמדים לבית המשפט העליון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יו"ר מועצת יש"ע, דני דיין, קורא לוועדת השרים להתיישבות להורות חד משמעית על יישום החלטת הערכאה השיפוטית הצבאית שקבעה, כי בית עזרא בחברון יועבר לשימוש היישוב היהודי בעיר. מדובר על בית בבעלות משפחת עזרא, שכבר נידון בפני בית דין צבאי ונקבע חד משמעית כי הבית, שנקנה כדין, צריך לשמש את תושביה היהודים של חברון.

לטענתו, המשפחות החדשות בבית עזרא לא הפריעו לסוחרים הערבים, שלא היו בעלי זכויות בנכס, וגם כך לא שהו בנכס מאז ההרעה הביטחונית. הן גם  לא הפריעו לצה"ל או למדינה.

המשפחות לא הפריעו לאיש. דני דיין (צילום: ויקימדיה)
המשפחות לא הפריעו לאיש. דני דיין (צילום: ויקימדיה)

לשלום עכשיו הן כן הפריעו, כך מתברר. בפסק דין שניתן ב-2008, בעקבות פניית שלום עכשיו, קיבלו שלושת השופטים את כל טענות היישוב היהודי בחברון. הם מתחו ביקורת על הממונה על הרכוש היהודי ביהודה ושומרון, שהשאיר את הנכסים שוממים ומוזנחים במשך שנים, ועל כך שהחליט להוציא צו פינוי לדיירים היהודים, בלי להתחשב כלל ברצון הבעלים המקוריים, יוסף עזרא.

השופטים הגדירו את התנהלות הממונה כלפי הנכסים כ"מידת סדום": "השימוש הנכון והיעיל היחידי האפשרי בנסיבות הוא לאפשר למשפחות לגור בחנויות,"

 "ההחלטה התקבלה על ידי שלושה שופטים," מדגיש דיין, "ונתמכת אפילו ע"י משרד הביטחון, אך הפרקליטות מונעת את יישומה כבר למעלה מארבע שנים". עוד הוא אומר: "אם ועדת ההתיישבות, שהוקמה כדי להסדיר סוגיות סבוכות ביותר, לא תפעיל  את כוחה כדי ליישם החלטה פשוטה, מתבקשת וקונצנזואלית שכזו – זה יהיה צעד מבשר רעות להמשך הדרך וליכולת המשילות של הדרג הנבחר".

שלום עכשיו פנו לבג"ץ בדרישה לפנות את היהודים מהנכס וההחלטה צפויה להתקבל היום. יש לציין, כי  אם יפנו היום את הדירות מיהודים, הן תישארנה ריקות מאדם. בג"ץ הוציא צו על תנאי עד לקבלת תשובת המדינה. הפרקליטות, כאמור, מונעת את יישום החלטת השופטים.

דיין גם פנה היום בקריאה נרגשת לשר המשפטים, יעקב נאמן, בשבתו כיו"ר הוועדה למינוי שופטים, למחוק עוד היום את פרופסור מני מאוטנר מרשימת המועמדים לבית המשפט העליון. "קריאתו של מאוטנר לטייסי חיל האוויר לסרב פקודה הופכת אותו לעבריין אידיאולוגי מסוכן. ברור שכהונתו בבית המשפט העליון רק תיתן בידיו כלים נוספים לבצע את הפוטש בו החל היום".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן