Skip to content

קרן נויבך עלולה למצוא את עצמה מחר בחוץ

הנהלת רשות השידור תנסה להשלים מחר, יום חמישי, את המהלך שיכשיר את הקרקע להדחה של קרן נויבך. מקורות ברשות אמרו למגפון כי ההנהלה נחושה להשלים את הצעד שהחלה בו עוד לפני כחצי שנה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עדכון לאחר ישיבת ועדת התוכן: ועדת התוכן של רשות השידור החליטה לא להחליט בסוגיית המגישים האורחים בתכנית של נויבך. הכדור חוזר למליאת רשות השידור.

שיטת הדלת המסתובבת של רשות השידור עלולה להוביל מחר את קרן נויבך, מגישת תכנית הרדיו המואזנת סדר יום, למסלול הדחה. החלטת מליאת רשות השידור מהשבוע שעבר, לפיה תישאר התכנית סדר יום במתכונתה הישנה, עלולה להוכיח, כבר היום, את חולשת המוסדות המפקחים על רשות השידור למול הנהלה כוחנית. על פי מידע שהגיע למגפון, מנהלי רשות השידור נחושים להפסיק את העסקתה של נויבך כמגישת התכנית. הישיבה היום מיועדת, בין היתר, להכשיר את הקרקע לכך ולכופף את ידיהם של כל מי שמחו בעבד נגד פגיעה בצוות תכנית הרדיו סדר יום או במתכונתה. כך, יראו מי הבוס .

מפגינים נגד הנהלת רשות השידור (צילום: ציפי מנשה)

כזכור, לפני כשלושה שבועות החליטה הנהלת הרשות לשבץ בתכנית מנחים אורחים. המהומה הציבורית, ההפגנות היום-יומיות מול אולפני רשות השידור והשבתת שידורי הרדיו על ידי אגודת העיתונאים גרמו למליאת רשות השידור להתמרד, בראשונה בתקופת כהונתה, נגד ההנהלה. אבל תוצאות המרד הזה היו קצרות מועד. כבר היום, תנסה הנהלת הרשות להפוך את החלטת המליאה על פיה באמצעות ועדת התוכן האמורה לאשר כל שינוי במתכונת התכנית. אם ועדת התוכן לא תאשר זאת, יובא הנושא בשנית לדיון המליאה שתהייה רשאית לפסול את החלטת ועדת התוכן.

בשולי אותה ישיבת מליאה, ואולי בעצם במרכזה, הוויכוח שהתגלע בין חברי מליאה שהתנגדו למהלך השינוי ובצידם היועצת המשפטית של רשות השידור עו"ד חנה מצקביץ' שאף התמוטטה ופונתה לבית חולים בעת הישיבה, לאחר שהותקפה במלים קשות על ידי אחד מחברי המליאה. מעניין לציין כי היום אירע מקרה דומה לדוברת רשות השידור לינדה בר, שהתעלפה ופונתה לבית חולים. בר מצויה בעיצומו של עימות עם יו"ר רשות השידור אמיר גילת, שנכנס להילוך משפטי. עימות זה התגלע סביב טענה של בר על הצרת רגליה, ומידורה מניהול ישיבות המליאה.

בישיבת המליאה ניסו מנכ"ל רשות השידור יוני בן מנחם ומנהל הרדיו מיקי מירו להסביר מדוע עבודתה של נויבך אינה ראויה ותקפו את הגשתה.

הרוח הגבית שמקבלת הנהלת הרשות מעוררת יותר מחשד קל שמדובר בתגובות מתוזמרות נגד התכנית שמטרתן הברורה היא להביא לדחיקת רגלי יוצרי התכנית ומגישתה הדעתנית. היום, הצטרפו אל האגודה לזכות הציבור לדעת גורמים נוספים הממקדים את התנגדותם לתכנית במתכונתה הנוכחית בעמדות השמאליות שהיא מייצגת.

הפגנות נגד הנהלת הרשות. דורון צברי, מראשי המחאה, עם המגפון ביד (צילום: ציפי מנשה)

האגודה לזכות הציבור לדעת היתה הראשונה לגבות את הנהלת הרשות ולקרוא לאזן את השידורים על ידי תוספת מגישים אורחים. לאחר שמליאת הרשות קיבלה החלטה שונה, מחתה האגודה ואף פנתה אל כל מכותביה בבקשה כי יחתמו על עצומה ויפציצו את חברי ועדת התוכן של מליאת רשות השידור בפניות מנומקות נגד שמירת התכנית במתכונתה הקיימת. האגודה צירפה לטקסט זה את שמות וכתובות המייל של כל חברי ועדת התוכן העומדים להכריע היום בעניין: "מליאת רשות השידור החליטה בשבוע שעבר שקרן נויבך תמשיך להגיש לבדה את התוכנית "סדר יום" באופן שמאפשר לה להמשיך לבטא את דעותיה האישיות ללא כל איזון. השבוע, תחליט ועדת התוכן של רשות השידור בנדון, כלומר – עוד ניתן להפוך את ההחלטה. אם גם אתם מרגישים שהמהלך הוא סתימת פיות לכל מי שלא חושב כמו נויבך, אתם מוזמנים לפנות לחברי ועדת התוכן ולנסות לשכנע אותם בכך. למטה תוכלו למצוא את כתובת הדוא"ל של חברי הוועדה וכמה הצעות משלנו מה לכתוב להם. מה שלא תכתבו, בבקשה שמרו על שפה מכובדת ומנומסת" נכתב בפניה אל מכותבי האגודה שאף צירפה לדבריה שורת הנמקות למאבק:

■ רשות השידור היא גוף השידור הממלכתי של ישראל, והיא אמורה לשקף את כל הדעות. מישהו החליט שאת המגישה קרן נויבך צריך לאזן באמצעות מגיש נוסף, אבל אז החליטה המליאה לבטל את ההחלטה. זוהי סתימת פיות.

■ גם למי שחושב אחרת מקרן נויבך מותר להתבטא ברדיו הממלכתי!
■ חוק רשות השידור מחייב לפעול לאיזון וגיוון. ההחלטה שלא להושיב מגיש נוסף ליד נויבך סותרת את הוראות החוק.
■ אני מחזק/ת את ידי ההנהלה שהחליטה לאזן את קרן נויבך באמצעות מגיש נוסף.
■ הרדיו הממלכתי הוא של כולם, לא רק של מי שמגיש בו.
■ דעה פוליטית יש לכל אחד, לא רק לקרן נויבך. התפקיד של רשות השידור הוא לצייד אותי במידע חדשותי, לא בדעות מוטות.
■ אמון הציבור ברשות השידור גם כך נמצא בשפל. ההחלטה שלא להציב מגיש נוסף ליד נויבך פוגעת בשידור הציבורי.
■ מסמך נקדי מחייב הפרדה בין דעה לידיעה, והתכנית של נויבך – כפי שהיא כיום – מפרה את האיסור הזה בלי להתבייש בכלל.
■ עיתונות איכותית מקפידה להפריד בין דעה לידיעה. שידור שלא עושה זאת איננו חדשות, אלא הסברה אידאולוגית.
■ ההחלטה שלא להציב מגיש נוסף ליד קרן נויבך היא סתימת פיות, ומשכך היא לא דמוקרטית.
■ ההתנפלות על הנהלת רשות השידור היא פוליטית ולא עניינית. ההחלטה המקורית לא באמת פגעה בנויבך, וההחלטה החדשה היא סתימת פיות פוליטית.

 היום, הצטרפו אל האגודה גם עמיעד טאוב, המתמודד לרשימה בבית היהודי-מפד"ל. מכתבו של טאוב למנכ"ל רשות השידור יוני בן מנחם ולחברי מליאת רשות השידור צוטט בערוץ 7, ובו אומר טאוב כי "חשוב מאוד שנציגי הציבור במליאת רשות השידור לא יפחדו מהתארגנות של אנשי הבראנז'ה נגד צעדי ההנהלה, וישכילו  לנווט בחכמה את צעדי רשות השידור לטובת שידור ציבורי מגוון ומאוזן. גם השדרן המוכשר ביותר אינו בעל הבית על השידור, אלא הציבור משלמי האגרה". ואם לא די בכך, טאוב גם אמר מפורשות כי יש מספר אנשי תקשורת "שראוי לשקול את העסקתם מבחינה מקצועית בעלי השקפות ועולם ערכים שונה".

אתר סרוגים הביא דברים דומים להפליא של מרכז תדמי"ת הטוען כי רשת ב' היא חממה למגישים שמאלנים: "לא סוד הוא ששידורי האקטואליה של רשת ב' סובלים מהטיה, ומשקפים אג'נדה פוליטית מסוימת" .

[related-posts title="הפרשה המתגלגלת"]

3 Comments

  1. בני בן יעקב מבאר שבע
    18 באוגוסט 2012 @ 12:22

    ראשיתברכות לעיתון החדש והמעניין .לגופו של עניין -קרן נויבך ,כבר כתבתי קודם וחיזקתי את ידיה ,סבורני כי ביבי לא מסתפק בעיתון שלו אלא גם רוצה להשתלט על הערוץ הציבורי ,וזה חבל ,כי חשוב שיהיה קול אמיתי וישקף את מיגוון הדעות .התוכנית הנ"ל על מגישיה השונים משקפים דעות ועמדות שונות ובאופן אישי תמיד מעניין להאזין לתוכניתה שעוסקת הבנושאים בוערים וחשובים .שראש ממשלתנו יסתפק בעיתון -ישראל מחר .

    • שרית פרקול
      18 באוגוסט 2012 @ 15:17

      בני, חן חן על הברכות! אנחנו שמחים שאתה נהנה לקרוא את מגפון.

  2. דורי
    16 באוגוסט 2012 @ 16:46

    מי כותב את הקשקוש הזה? יוני בן מנחם? משאלת הלב העכור שלו?
    מליאת רשות השידור, בשבוע שעבר, ועכשיו שוב היום, ריסקה את כוונת הזדון של בן מנחם ומירו.
    הרוח כעת נושבת לכיוון הדחה שלהם.
    מאיפה באות הידיעות חסרות השחר האלה? חבל שתפלו לספין.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן