Skip to content

שגריר ישראל בארה"ב: "ישראל עשויה לתקוף למרות שתשיג רק דחייה"

במסיבת עיתונאים משותפת בפנטגון עם שר ההגנה פאנטה, אמר שלשום הגנרל דמפסי, כי אין ביכולתה של ישראל לחסל את יכולותיה הגרעיניות של איראן. לא חלפה יממה ושגריר ישראל בוושינגטון אמר בראיון לרשת בלומברג, כי ישראל עשויה להחליט לתקוף באיראן, גם אם המשמעות תהיה עיכוב של תכנית הגרעין: "שנה, שנתיים, שלוש או ארבע הן הרבה זמן […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עוד לא עברה יממה מאז שראש המטות המשולבים בצבא ארה"ב, הגנרל דמפסי, השמיע את הערכתו, כי ישראל אינה יכולה להשמיד את תכנית הגרעין האיראנית – ושגריר ישראל בארה"ב, מייקל אורן, אומר כי ישראל עשויה לפעול באיראן, גם אם המשמעות תהיה רק עיכוב של שנה שנתיים בתכנית הגרעין האיראנית.

מייקל אורן: "ישראל עשויה לתקוף". (צילום: ויקימדיה)
מייקל אורן: "ישראל עשויה לתקוף". (צילום: ויקימדיה)

במסיבת עיתונאים משותפת בפנטגון עם שר ההגנה, לאון פאנטה, אמר ראש המטות המשולבים, הגנרל מרטין דמפסי, כי אין ביכולתה של ישראל לחסל את יכולותיה הגרעיניות של איראן: "מבחינה צבאית, ההערכה שלי לא השתנתה ואני רוצה להבהיר – אני לא מכיר את התכניות שלהם, אז מה שאני אומר מבוסס על מה שאני יודע על היכולות שלהם וייתכן שאיני מודע לכל היכולות שלהם. אבל אני חושב שזה הגיוני לומר, שהם יכולים לעכב אבל לא להרוס את היכולת הגרעינית של איראן".

תגובתו של שגריר ישראל בארה"ב, מייקל אורן, ניתנה בראיון לרשת בלומברג, שם אמר, כי ישראל עשויה להחליט לתקוף באיראן גם אם המשמעות תהיה עיכוב של תכנית הגרעין בשנים אחדות בלבד. "שנה, שנתיים, שלוש או ארבע הן הרבה זמן במזרח התיכון. ראו כמה השתנה רק בשנה האחרונה", אמר אורן. "נשק גרעיני בידי איראן הוא איום קיומי לישראל – ולא רק אנחנו אומרים את זה זה, אלא גם האיראנים עצמם".

[related-posts]

אורן הדגיש, כי אין מדינה שמעוניינת לפתור משברים בדרך דיפלומטית יותר מישראל, "אבל בעניין איראן – הדיפלומטיה לא הצליחה. הם לא הראו כל גמישות במשא ומתן". אורן הזכיר, כי גם כשישראל תקפה את הכור בעיראק ב-1981, ההערכות הצבאיות היו שישראל תזכה רק לעיכוב של שנתיים בתכנית הגרעינית של סדאם חוסיין, ולבסוף השיגה מצב שבו עד היום לעיראק אין נשק גרעיני.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן