Skip to content

מופז: "הפסנתרן מקומה 35 מנגן – ונתניהו רוקד לצלילי מארש המלחמה שלו"

ראש האופוזיציה מופז האשים את ראש הממשלה, כי הוא מוביל לעימות נמהר. "ראש הממשלה משחק מסוכן בעתיד האומה, מנסה לייצר פאניקה, להפחיד אותנו. ואנחנו באמת מפחדים: מחוסר שיקול הדעת שלו". ברק השיב בשם הממשלה: "את ההחלטה כשתידרש, תקבל ממשלת ישראל. כך היה וכך צריך להיות. לא קבוצות של אזרחים יקבלו את ההחלטה ואפילו לא מאמרי […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 השבעתו של אבי דיכטר, לתפקיד השר להגנת העורף, הפכה הבוקר לדיון סוער, שבמהלכו ספגה הממשלה קיתונות של רותחין מהאופוזיציה – ובעיקר מראשה, שאול מופז.

על מינויו של דיכטר הודיע מעל דוכן הכנסת שר הביטחון אהוד ברק: "מתן שימש בתפקיד למעלה משנה וחצי ועוד שלוש שנים כסגן שר הביטחון. הוא קידם באופן דרמטי את מוכנות העורף והביא לעליית מדרגה בחוסן הלאומי" אמר שר הביטחון ברק. הוא איחל למתן וילנאי הצלחה בתפקידו החדש כשגריר ישראל בסין. שר הביטחון הוסיף: "את אבי דיכטר אני מכיר עשרות שנים. כראש השב"כ הוא הוכיח מה זה אינטגריטי, מהי מנהיגות ומהי חתירה למצוינות. לשמחתי הוא נענה להצעה לשמש כשר להגנת העורף. האתגרים מורכבים וגדולים ואני משוכנע שאבי דיכטר יבצע את התפקיד היטב".

"אדם ראוי ומנוסה". אבי דיכטר - השר להגנת העורף. (צילום: דן בן דב)
"אדם ראוי ומנוסה". אבי דיכטר - השר להגנת העורף. (צילום: דן בן דב)

גם לראש האופוזיציה, שאול מופז, לא היו מילים רעות לומר על דיכטר – למרות שנטש את מפלגתו לטובת התפקיד בממשלה. אולם על הממשלה מתח מופז ביקורת והאשים את ראש הממשלה במהלך ציני ומושחת.  "אבי דיכטר הוא אדם ראוי ומנוסה שפעל למען עם ישראל, אך יחד עם זאת, המינוי הזה מנצל את שמו הטוב של אבי דיכטר למהלך מושחת וציני של ראש הממשלה. זהו משרד שאין בידיו סמכויות אמת ואין בידיו הכלים האמיתיים לסייע לעורף. שר אמיתי להגנת העורף אסור לו להיות חותמת גומי בידי מחרחרי תקיפה נמהרת".

מופז האשים עוד את ראש הממשלה, כי הוא מוביל לעימות נמהר במחיר מיותר ובעורף מופקר. "הוא משחק מסוכן בעתיד האומה, מנסה לייצר פאניקה, להפחיד אותנו. ואנחנו באמת מפחדים: מחוסר שיקול הדעת שלו, מכך שהוא מובל ולא מוביל, ממדיניותו המסוכנת וחסרת האחריות. הפסנתרן מקומה 35 מנגן והוא רוקד לצלילי מארש המלחמה שלו. אז מיהו מקבל ההחלטות האמיתי? והאם לצלילי המוסיקה הזו ירקוד גם השר החדש בממשלתו?"

[related-posts]

מופז הזהיר את ראש הממשלה והמליץ לו להתכונן לוועדת החקירה הבאה. "אני מבקש שתקשיב היטב, תאזין, תשמע ותרשום לפניך את הדברים הבאים למען לא תופתע בוועדת החקירה הבאה: ממשלת ישראל בראשותך לא השקיעה בהגנת העורף אף לא עשרה אחוזים מהסכום הכולל שהושקע בהיערכות ההתקפית של ישראל בפני איום גרעיני שטרם הבשיל. לשר להגנת העורף יש אולי תואר מפואר, אך אין בידיו סמכויות אמת ואין בידיו כלים אמיתיים. זרקת עליו את האחריות החוקית אך האחריות המוסרית מוטלת עליך אדוני ראש הממשלה – אותה לא תוכל לזרוק על אף אחד אחר".

על יחסי ישראל-ארה"ב, לנוכח המחלוקת בנושא האיראני, אמר מופז: "אתה מתערב התערבות חסרת תקדים, גסה, בוטה, מופקרת ומסוכנת בבחירות הפנימיות בארה"ב. את מי אתה משרת ולשם מה? מדוע אתה טומן את ידך עמוק בתוך הקלפיות של הבוחר האמריקני? אדוני ראש הממשלה, לא צמרת מערכת הביטחון עושה כסת"ח לוועדת החקירה הבאה. אתה ומקבלי ההחלטות הם אלה שמכסת"חים את הציבור הישראלי. מכסת"חים ומורחים. מהלכים אימים וזורעים פחד ומורא".

גם יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, תקפה – ובעיקר את שר הביטחון: ״רד מהמגדל, צא לרחוב", קראה לו. "רדו מגג השיגעון המגלומני של תקיפה ישראלית באיראן. גם הרמטכ״ל האמריקני ניסה לצנן את להבות השיגעון ובמקום לאמץ את המלצתו ולשתות מים, שלחתם את השגריר באמריקה לרסס עוד דלק על המדורה. מילא הלהיטות שלכם לעימות עם איראן, מה בוער לכם להתעמת עם ידידתנו הכי גדולה והכי חשובה?"

גלאון הוסיפה: "מייקל אורן, שגריר ישראל בארה״ב, אמר אתמול בתקשורת האמריקנית, שמבחינת ישראל גם דחייה של פיתוח הגרעין זו סיבה מספיקה כדי לתקוף. אסור לישראל ליזום מלחמת ברירה מיותרת, שידוע שלא תשיג את מטרתה״.

ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג פנה במליאה לדיכטר ואמר לו: "אתה תהיה בשר התותחים של הממשלה הזאת, עליך יפילו את התיק. המינוי שלך הוא מהלך נכלולי נוסף של ראש הממשלה".

 בתום הדיון עלה שר הביטחון אהוד ברק עלה להשיב בשם הממשלה ואמר: "אני מכבד חילוקי דעות, אך דוחה את הביקורת שהושמעה כאן. יהיה זה הרבה יותר מסובך, הרבה יותר מסוכן והרבה יותר יקר – להתמודד בעתיד עם איראן גרעינית. אני אומר לכם באחריות, שאין נושא ולא היה מעולם נושא, לא של שלום ולא של מלחמה – שנדון בעומק כה רב. את ההחלטה כשתידרש, תקבל ממשלת ישראל. כך היה וכך צריך להיות. לא קבוצות של אזרחים יקבלו את ההחלטה ואפילו לא מאמרי מערכת", אמר שר הביטחון.

בדיון המיוחד של המליאה הושבע גם ח"כ אחמד דבאח (קדימה), שמחליף את דיכטר"זו גאווה עצומה להיות חבר בכנסת ישראל ואני מרגיש שצברתי ניסיון כדי לעמוד במשימות לאומיות חשובות", אמר דבאח. "אני יודע שלא נותר זמן רב לכנסת ה-18, אך אני מתכוון לנצל כל יום כדי לקדם הנושאים שאני מאמין בהם. אמשיך להיאבק על שילובם של אזרחי ישראל הערבים בחברה בשוויון ובכבוד".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן