Skip to content

איתמר בן גביר תובע מגלי צה"ל ארבע מאות אלף שקל בגין הוצאת לשון הרע

דובר תנועת ארץ ישראל, עו"ד איתמר בן גביר פנה במכתבים למפקד גלי צה"ל ירון דקל ולמגיש התכנית מה בוער רזי ברקאי, בהם הוא מציין כי עורכת התכנית נורית קנטי מנעה ממנו את זכות התגובה לדברי לשון הרע שהשמיעה נגדו דליה רבין פילוסוף
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

רבין פילוסוף שוחחה עם ברקאי על עימות עם בן גביר שהשתתף בהפגנת מחאה שהתקיימה ביום שלישי בסמוך למרכז רבין תחת הכותרת 'פושעי אוסלו לדין'. לדברי בן גביר, אמרה רבין פילוסוף בשידור כי במהלך המחאה התנפל בן גביר באלימות על בתה נועה וכי הוא אמר לבתה במהלך העימות  שהוא מצטער שרבין מת,  היות "וניתן היה להרוג את רבין עוד פעם".

איתמר בן גביר (צילום: יח"צ)

במכתבו אל רזי ברקאי  קובל בן גביר: "שמעתי אותך מודיע כי תראיין את הגב' דליה רבין פילוסוף ומר משה שחל באשר לאירועים אתמול במרכז רבין.   מעבר לעובדה ש"ההרכב" שנבחר לעסוק בנושא לא מאוזן בעליל (ונזכיר כי גלי צה"ל אינה תחנה בבעלות פרטית) הרי שברגע ששמעתי את הדברים פניתי אל עורכת התוכנית הגב' נורית קנטי והודעתי לה כי אני מעריך שמן הסתם הדוברים בתוכנית יתייחסו אלי וכי אני מבקש להגיב על הדברים". בן גביר טוען כי בשיחה עם נורית קנטי, היא אמרה לו שלא יזומן להגיב בתכנית כפי שביקש משום שהתראיין כבר בתכנית אחרת בתחנה 'חמש בערב' .

"כפי שחששתי, במהלכו (במהלך השידור- א.ע.) נאמרו נגדי דברים שיש בהם כדי להוות לשון הרע  על פי סעיף 1 לחוק איסור לשון הרע התשכ"ה 1965.  כך לדוגמא אמרה הגב' רבין שהתנפלתי על בתה באלימות, כי נצמדתי אל בתה והדבקתי שלטים על חלון רכבה, וכי אמרתי שאני מצטער שלא הפגנתי יותר :"היות וניתן היה להרוג אותו עוד פעם".    דברים אלה הם בבחינת שקר גמור! ברשות הח"מ צילומים המתעדים את האירוע כולו, ומהם מוכח כי הח"מ  כלל לא פעל באלימות אלא נהפוך הוא ! מי שנקטה באלימות וקרעה שלט הייתה דווקא הגב' רוטמן.. זאת ועוד, ניתן לראות שכלל לא "הדבקתי שלטים על חלון הרכב"…שלא רק שלא אמרתי שצריך להרוג את רבין, אלא נהפוך הוא : פעם אחר פעם אני נראה מסביר לגב' רוטמן כי אני מתנגד לרצח רבין".

במכתבו דורש  עו"ד בן גביר פרסום התנצלות על ידי רזי ברקאי, ופיצוי על סך ארבע מאות אלף ש"ח. בנוסף, שיגר מכתב מפורט אל מפקד גל"צ ירון דקל, בו הוסיף כי "מעבר לשאלה המשפטית, עומדת לפתחך שאלה מוסרית ואתית והיא שאלת האיזון וההגינות של אנשי התוכנית. זו לא הפעם הראשונה שמר ברקאי  והגב' קנטי שוללים את זכות התגובה ופוגעים פגיעה אנושה לא רק בהוראות החוק והנהלים בעניין, אלא באמון הציבור בתחנת גלי צה"ל…מה שאתם מכנים תוכנית דגל, היא תוכנית שכבר מזמן הפכה לבית של אנשי השמאל הקיצוני ".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן