Skip to content

מערך מסוקי היסעור קורקע בשל תקלה טכנית באחד המסוקים

במסגרת טיסת אימון ללא נוסעים של מסוק מסוג יסעור, התגלתה תקלה טכנית שהובילה להחלטת הטייסים להנחתת המסוק בשטח. המערך קורקע עד לסיום בדיקת נסיבות המקרה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מערך מסוקי היסעור (סיקורסקי),  של חיל האוויר קורקע היום  בהוראת מפקד חיל האוויר, האלוף אמיר אשל, בעקבות נחיתת חירום של יסעור היום (חמישי) לפנות בוקר בסמוך לבסיס תל נוף במרכז הארץ.

מתחקיר ראשוני עולה, כי בזמן הטיסה שיצאה מבסיס תל נוף, זיהו שלושת אנשי הצוות תקלה ברוטור והחליטו לנחות נחיתת חירום בשטח פתוח סמוך לבסיס. צוות טכני חוקר את נסיבות התקלה ועד לסיום הבדיקה הוחלט בחיל האוויר להשבית את המערך.

מסוק יסעור (צילום: דו"צ)
מסוק יסעור (צילום: דו"צ)

שלושת אנשי צוות לא נפגעו. גם המסוק עצמו לא נפגע בעת הנחיתה. בחיל האוויר ציינו כי ההחלטה לקרקע את המערך התקבלה עד לבחינת הגורם לתקלה ברכיבי הרוטור.

מערך מסוקי היסעור נקלט בחיל האוויר בשנות השבעים. במהלך הזמן הוצאו מסוקים רבים מהשירות וחלקם האחר עבר שדרוג. במלחמת לבנון השנייה נפגע יסעור מטיל  שנורה לעברו בעת שעסק בחילוץ. חמישה אנשי צוות נהרגו. ביולי 2010 התרסק מסוק סיקורסקי ברומניה במהלך אימון בהרי הקרפטים. בתאונה זו נהרגו 6 אנשי צוות ועמם גם משקיף צבאי רומני.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן