Skip to content

דנינו ואהרונוביץ': לא ניתן לקיצוניים לשבש את שגרת החיים

השר לביטחון פנים ומפכ"ל המשטרה התייחסו לאירוע בבת עין, בהערכת מצב מיוחדת לרגל יום השישי האחרון של הרמדאן. אהרונוביץ': "מדובר באירוע קשה וחמור. כל הכיוונים נחקרים ואנחנו נשים את ידינו על המבצעים." לדברי מתנחלים מבת עין, הגיעו הלילה אנשי שב"כ לבתי צעירים בהתנחלות והזהירו אותם כי השב"כ עוקב אחריהם בעירנות. בצומת גבעות נערכה הפגנת תמיכה […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
לא ניתן לשבש. דנינו (צילום: דובר המשטרה)
תקופה רגישה. דנינו (צילום: דובר המשטרה)

השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', ומפכ"ל המשטרה, רנ"צ יוחנן  דנינו, סיירו הבוקר במזרח ירושלים וסמוך לקבר רחל. הם עמדו מקרוב על מוכנות כוחות הביטחון לקראת יום שישי האחרון של הרמדאן. השניים גינו בחריפות את הפיגוע בנוסעי המונית, שאירע אמש סמוך להתנחלות בת עין.

אהרונוביץ' אמר, כי "מדובר באירוע קשה וחמור. כל הכיוונים נחקרים ואנחנו נשים את ידינו על המבצעים. ישנן הערכות שונות לגבי זהות המבצעים, לא נקבעה עדיין זהותו של הגורם שאחראי למעשה". עם זאת, הערכות גורמי הביטחון הן, כי הפיגוע בוצע על רקע לאומני על ידי יהודים.

בהערכת מצב מיוחדת, שהתקיימה היום בהר הבית , התייחס מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יוחנן דנינו, לאירוע בו נפגעה משפחה פלסטינית מבקבוק תבערה סמוך לבת עין: ״מדובר באירוע קשה וחמור. הנחיתי את מפקד מחוז ש״י, ניצב עמוס יעקב, לעשות כל שנדרש יחד עם גורמי המודיעין והביטחון על מנת לשים יד בהקדם על מבצעי פשע חמור זה ולמצות עימם את הדין".

לדברי רנ"צ דנינו, ״לא ניתן לעבריינים קיצוניים לשבש ולהצית את שגרת החיים ברחבי הארץ, בדגש על האזורים בהם האיזון ומרקם החיים רגישים במיוחד. כל זאת, על רקע תקופה רגישה של חגים מוסלמים וחגי תשרי שבפתח".

המונית הפלסטינית השרופה לאחר הפיגוע (צילום: דובר משטרת מחוז ש"י)
המונית הפלסטינית השרופה לאחר הפיגוע (צילום: דובר משטרת מחוז ש"י)

לדברי מנחלים מבת עין, הגיעו הלילה אנשי שב"כ לבתי צעירים בהתנחלות והזהירו אותם כי השב"כ עוקב אחריהם בערנות.  בעמותת "חננו" אישרו טענות אלו והוסיפו כי נער אחד אף הוצא על ידי השוטרים ממסיבה שבה שהה ואילו אצל האחרים ביקרו בשעת לילה מאוחרת. פעילי הימין שהוזהרו, כולם בין גילאי 14 עד 18, נועצו בעורכי הדין של העמותה בעקבות הפעילות המשטרתית.

ראש הממשלה, שגינה כבר אמש את האירוע וציין כי מדובר ב"מעשה חמור ביותר", העביר היום באמצעות עורך הדין יצחק מולכו מסר ליו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, ולראש הממשלה הפלסטיני, סלאם פייאד, כי כוחות הביטחון עושים מאמצים נרחבים ללכוד את מבצעי הפיגוע וכי הוא אישית יעקוב אחרי הטיפול הרפואי שמקבלים הפצועים בבית החולים הדסה עין כרם ואף הציע כול עזרה שתתבקש.

מבית החולים נמסר היום בצהריים, כי מתוך ששת הפצועים אחת שוחררה, שניים עדיין במצב קשה והיתר במצב בינוני עד קל. מקביל לדברים אלו, עשרות בני אדם השתתפו הבוקר בהפגנת הזדהות ותמיכה בפצועים הפלסטינים שארגן פורום "תג מאיר". בהפגנה, שנערכה בצומת גבעות סמוך לכפר נחלין שבו מתגוררים הפצועים, גינו נציגי הארגונים היהודיים את מה שהגדירו "אירוע טרור נגד תושבי הכפר".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן