Skip to content

עשרות הפגינו נגד משרד החינוך: "נעשה עוול לילדים"

לטענת ההורים שהפגינו, משרד החינוך החליט להתעלם מכך שילדיהם התחנכו במסגרת גנים לחינוך מיוחד, וזקוקים לו בשל לקויות הלמידה שלהם. הילדים היו אמורים לפתוח את הלימודים בכיתות א' מקדמות, שנבנות במיוחד לילדים בחינוך המיוחד, אולם משרד החינוך הודיע להורים, כי בשל מחסור בתקציב, עליהם להסתפק בכיתות א' רגילות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עשרות הורים וילדים מהמגזר החרדי הפגינו הבוקר ברחבה מול משרד החינוך בירושלים בשל ההתעלמות הבוטה של המשרד מצורכיהם, לטענתם. למקום הגיעו הורים מכל רחבי הארץ. ההורים והילדים תקעו בשופרות והניפו שלטים בגנות משרד החינוך. ההורים הגיעו למקום כדי למחות על כך, שמשרד החינוך החליט להתעלם מכך שילדיהם התחנכו במסגרת גנים לחינוך מיוחד, וזקוקים לחינוך מיוחד בשל לקויות הלמידה שלהם ובעיות הקשב והריכוז מהם הם סובלים.

הורים וילדים הבוקר מול משרד החינוך (צילום: שמואל דריי)
המסגרת החינוכית הרגילה לא מתאימה לילדים עם לקויות. הורים וילדים הבוקר מול משרד החינוך (צילום: שמואל דריי)

הילדים הללו היו אמורים לפתוח את הלימודים בכיתות א' מקדמות, שנבנות במיוחד לילדים בחינוך המיוחד, אולם משרד החינוך הודיע להורים, כי בשל מחסור בתקציב, עליהם להסתפק בכיתות א' רגילות, ולשלב את ילדיהם עם שאר ילדי כיתות א'.

ההורים קיבלו את ההודעה בתדהמה וניסו לפנות לגורמים הבכירים ביותר במשרד החינוך, ואף לשר החינוך, גדעון סער, ולסגן שר החינוך, הרב מנחם אליעזר מוזס, אולם ללא הועיל, ובמשרד החינוך החליטו לא להיענות בשלב זה לבקשה.

על פי ההערכות סובלים קרוב לאלף ילדים מהמגזר החרדי מאותה הבעיה, וייאלצו להשתלב בכיתות רגילות במקום בכיתות שיעניקו להם את הכלים החינוכיים הנאותים למצבם.

אחד ההורים, צבי ברינגר, ממובילי המחאה, היה נזעם מאוד הבוקר. "למרות שפנינו ובכינו בפניהם, שר החינוך, סגנו וכל הפקידים במשרד, מסרבים להיענות לבקשתנו ומעדיפים לפגוע בילדינו ולא להעניק להם את הכלים המתאימים. במידה שהילדים שלנו לא יקבלו חינוך מיוחד המתאים לבעיותיהם, אנחנו נצמיח לצערנו דור של עבריינים שייפלטו מכל המסגרות החינוכיות". לטענתו, נעשה עוול לילדים, למורים ולהורים: "לא נשקוט ולא נרפה עד שילדינו יקבלו את המגיע להם".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "תקציב החינוך המיוחד גדל בשלוש השנים האחרונות ועומד כיום על 3.5 מיליאד שקלים. במטרה לתת מענה למורכבויות השונות והרבות של התלמידים המצויים במסגרת זו. בתוך כך, מעניק להם המשרד מערך רחב של טיפולים; פארה רפואיים, רגשיים ולימודיים, בהתאם למורכבות של כל תלמיד".

עוד נמסר כי משרד החינוך מנהל מדיניות של שילוב תלמידים עם לקויות למידה או מורכבויות קלות במסגרת החינוך הרגיל, תוך מתן תמיכה רחבה בהיבט הרגשי והלימודי. "שילוב של תלמידים אלה בחינוך הרגיל מאפשר להם לרכוש מיומנויות חברתיות ולימודיות אשר תורמים להתפתחות האישית שלהם".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן