Skip to content

ג'ורג' גאלוויי מתייצב לצד אסאנג': "לא ביצע אונס"

ג'ורג' גאלוויי, חבר פרלמנט בריטי ותיק, הוא אישיות מוכרת בישראל. הוא מגדיר עצמו כאנטי ציוני, נוהג למתוח ביקורת על עצם הקמתה וקיומה של מדינת ישראל, קורא תכופות להטיל עליה עיצומים כלכליים ולבודד אותה בזירה הבינלאומית ואף ניסה בעבר למנוע את השתתפות ישראל בתחרות האירוויזיון. הוא הישווה בין פלישת ישראל ללבנון ב-1982 לאירועי ה-11 בספטמבר. הוא […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
לא צריך לבקש רשות לפני כל חדירה. ג'ורג' גאלוויי (מקור תמונה: ויקיפדיה).

ג'ורג' גאלוויי, חבר פרלמנט בריטי ותיק, הוא אישיות מוכרת בישראל. הוא מגדיר עצמו כאנטי ציוני, נוהג למתוח ביקורת על עצם הקמתה וקיומה של מדינת ישראל, קורא תכופות להטיל עליה עיצומים כלכליים ולבודד אותה בזירה הבינלאומית ואף ניסה בעבר למנוע את השתתפות ישראל בתחרות האירוויזיון. הוא הישווה בין פלישת ישראל ללבנון ב-1982 לאירועי ה-11 בספטמבר. הוא תומך בארגוני טרור, כל עוד הם פועלים נגד מטרות אמריקניות וישראליות. במהלך מלחמת לבנון השנייה השתתף בהפגנות רבות נגד ישראל ובמהלך אחת מהן הניף את דגל חזבאללה ושיבח את מנהיג הארגון, חסן נסראללה. לא מפריע לו לתמוך בזכויות ההומואים והלסביות ויחד עם זאת להיות אחד מידידיה המוצהרים הגדולים ביותר של איראן, המוציאה להורג חד-מיניים על ימין ועל שמאל. בעמדותיו הוא אנטי-אמריקני קיצוני, מרקסיסט נלהב וזוכה לתמיכה גבוהה מאוכלוסיה מוסלמית באי הבריטי.

חוסה בשגרירות אקוודור. ג'וליאן אסאנג' (מקור ץמונה: ויקיפדיה).

מתברר שלגאלוויי יש מה לומר גם בעניין הדרישה להסגיא את מייסד ויקיליקס, ג'וליאן אסאנג', לשוודיה – שם הוא נאשם בביצוע אונס. לאחרונה יצא בהבהרה שזעזעה רבים בבריטניה, כאשר טען כי גם אם אסאנג' שכב עם הנשים הללו בשנתן, אין מדובר בעבירת אונס. בשידור בפודקאסט שלו ברשת התייחס גאלוויי להאשמות לפיהן הטריד, אנס וכפה את עצמו בניגוד לחוק על שתי נשים במהלך שהותו בשוודיה. טענות אלה הן הבסיס לפסיקת בתי המשפט בבריטניה כי יש להסגירו לשוודיה כדי שיעמוד שם לדין. כעת, חוסה אסאנג' בשגרירות אקוודור בלונדון, וממשלתה של המדינה הדרום-אמריקאית כבר הסכימה להעניק לו מקלט מדיני בתחומה.

גאלוויי הודיע כי הוא תומך בטענות אסאנג' לפיהן האשמתו בעבירות מין הן תירוץ שנועד להביא להסגרתו לשוודיה ומשם לארה"ב, בה הוא צפוי לעונש מאסר ממושך ביותר על פרסום מסמכים סודיים בנוגע למלחמות בעיראק ובאפגניסטן בשנת 2010.

גאלוויי התבטא באופן גראפי ביותר כשהתייחס לטענות אלה. "גם אם נתייחס אל ההאשמות של שתי נשים אלה באופן החמור ביותר ונניח שהן נכונות במאה אחוז, אפילו אם מצלמה בחדר תיעדה אותם, ההאשמות הללו אינן תומכות באונס", אמר, "לפחות לא אונס במובן שכל אחד יכול לזהות אותו. מישהו חייב לומר את זה. אשה א' פגשה את ג'וליאן אסאנג', הזמינה אותו לדירתה, הכינה לו ארוחת ערב, נכנסה איתו למיטה, קיימה איתו מגע מיני בהסכמה והתעוררה שעה שקיים עמה שוב מגע מיני. זה משהו שיכול לקרות, אתם יודעים. כלומר, לא צריך בכל פעם לשאול לפני כל חדירה".

נקרא לפרוש מהמירוץ. טוד אייקין (מקור תמונה: ויקיפדיה).

"יש אנשים הסבורים שכשאתה נכנס איתם למיטה, מסיר את בגדיך ומקיים עמם יחסי מין ואז נרדם, אתה כבר מקיים אתם משחק מיני", המשיך גאלוויי בדבריו, "זה יצטייר כגסות רוח אם תיגע בכתפה ותאמר: אכפת לך שאעשה זאת שוב?'. אולי זו התנהגות מינית רעה, אבל מה שזה לא יהיה, זה אינו אונס וזוהי פשיטת רגל של המנוח 'אונס' בכל מובן שלא יהיה". את פרשנותו סיכם במלים: "אינני מאמין לאף אחת מהנשים הללו".

ארגון התמיכה בנפגעי תקיפה מינית "רייפ קרייסיס", גינה בחריפות את דברי גאלוויי. "הם שולחים מסר שלילי לכל הנשים והנערות שעברו אלימות מינית ומסר מטריד לעבריינים", אמרה דוברת הארגון קייטי ראסל. גאלוויי היכה חזרה, כשכתב בחשבון הטוויטר שלו כי הפנטגון בוודאי מאושר נוכח "התגובה הפבלובית של המקהלה ה'ליברלית' הזו". "אלוהים אדירים, כמה שהאימפריה יכולה לסמוך על האידיוטים ה'ליברלים' האלה", כתב, "זה בגלל ויקיליקס, טיפשים!".

הערותיו של גאלוויי התפרסמו יממה אחת בלבד לאחר שחבר הקונגרס הרפובליקני ממיזורי, טוד אייקין, נאלץ להתנצל על דבריו לפיהם לנשים יש מנגנון מובנה המאפשר להן למנוע הריון אם הן קורבנות של מה שכינה "אונס אמיתי". אייקין, המתנגד להפלות, אמר את הדברים כחלק מדיון ציבורי בנושא, וטען כי "העונש צריך להיות נגד האנס ולא נגד הילד". אייקין מתמודד בימים אלה על מושבו בבית הנבחרים, ואתמול כבר יצאו שני סנאטורים ממפלגתו, סקוט בראון ממסצ'וסטס ורון ג'ונסון מוויסקונסין, בקריאה לפרישתו מהמירוץ. גם מועמד הרפובליקנים לנשיאות, מיט רומני, רמז שישמח אם יפרוש. "עליו לשקול במשך עשרים וארבע שעות מה יסייע יותר למדינה", אמר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן