Skip to content

הגודל לא קובע

דוח המבקר / סרט סילבסטר סטאלון ולהקת הכוכבים הגדולה שלו – שווארצנגר, ברוס וויליס, ג'ייסון סטטהאם, דולף לונדגרן, ג'ט לי ואפילו צ'אק נוריס חוזרים כדי לנסות להרשים אותנו שוב - עם הרבה דם, אקשן ואפילו הומור. בעשר הדקות הראשונות של "בלתי נשכחים 2" זה עובד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

★★★★★

מנוחת הלוחמים. סטאלון ונוריס. באדיבות סרטי יונייטד קינג

אם צפיתם בסרט הראשון, שהניב 274 מיליון דולר ברחבי העולם, אתם יודעים למה לצפות: צרורות של כדורים עפים לכל עבר, כל דבר שיכול להיסדק מתפוצץ וכמובן הרג בלתי מבוקר של אנשים רעים ואינספור בדיחות ממוחזרות.

זו הפעם השנייה בה סילבסטר סטלון (כוכב "רוקי" ו"רמבו") חוזר עם להקת המזדקנים, כולם בוגרי סרטי פעולה. גם ב"בלתי נשכחים 2" הם חושפים שרירים מקומטים ונכנסים להרפתקאות המנסות לעורר את נוסטלגיית המעריצים של אי שם משנות ה-80.

כל כוכבי הפעולה של העבר, בהתאם למיומנות הלחימה, מופיעים בסרט: סילבסטר סטלון, ארנולד שוורצנגר (התפנה לשחק מאז סיים את תפקידו כמושל קליפורניה), ברוס וויליס, ג'ייסון סטטהאם, דולף לונדגרן, ג'ט לי, ואפילו מתאבק ה-WWF – רנדי קוטור, ושחקן ה-NFL – טרי קרוז. רגע, עוד לא סיימנו. לעזרתם של החבורה מגיע גם צ'אק נוריס בן ה-72, שיצא ישר מתוך שקית כדורי הנפטלין.

עשר הדקות הראשונות של הסרט הן שובר הקופות הכי עמוס אקשן, אדרנלין וקרב מגע, שאי פעם ראיתם.

הפעם, כנופיית שכירי החרב של סטלון וסטטהאם יוצאת למשימה פשוטה אשר הולכת ומסתבכת, בפינה נטושה ואפלולית של ברית המועצות לשעבר, בליווי הסוכנת הסינית המושכת, מגי (יון נאן). הקבוצה נפגשת ברע האולטימטיבי, וילאן (ז'אן קלוד ואן דאם), המנסה לשים את ידיו על שש טונות פלוטוניום.

אין טעם לחפש הגיון בעלילה, פשוט לקבל את זה שיש מארבים, מרדפים ופיצוצים. במאי הסרט, סיימון ווסט, יצר בעבר סרט מצליח אחד, "קון אייר" – לפני 15 שנה, ומאז הצטיין ביצירת סרטים בינוניים, ביניהם "לארה קרופט". גם פה אל תצפו שהסרט יגיע לרשימת המועמדים לאוסקר.

"רוב האנשים פה כבר מזמן היו צריכים להיות במוזיאון". באדיבות "סרטי יונייטד קינג"

ב"בלתי נשכחים 2" מיקי רורק לא מופיע, כמו שהופיע בראשון. אבל כבר מדברים על כך, שבחלק השלישי בסדרה אולי יופיעו הריסון פורד, קלינט איסטווד וניקולאס קייג'. רק חבל שג'ון ווין, צ'ארלס ברונסון וז'אן פול בלומנדו כבר לא איתנו.

צריך להגיע לראות את הסרט כשאתם קלילים, לדעת שהנוסחה מוצתה תוך ציניות רבה, ועם גישה זו – בוודאי תצאו מבודרים יותר מן הצפוי.

אחת האבחנות החשובות בסרט מגיעה דווקא מציטוט של הדמות אותה מגלם ברוס וויליס: "רוב האנשים שפה כבר מזמן צריכים להיות במוזיאון".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן