Skip to content

אקוודור מזהירה: הסתערות בריטית על השגרירות – "משימת התאבדות"

הנשיא קוראה הזהיר מפני התפרצויות לשגרירויות בריטיות ברחבי העולם אם תפר בריטניה את חסינותה הדיפלומטית של אקוודור בלונדון. ארגון "אנונימוס", המסייע לאסאנג', תקף אתרים של ממשלת בריטניה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
הרבה דוידים מתמודדים עם בריטניה וארה"ב. נשיא אקוודור, רפאל קוראה

אקוודור העבירה אתמול אזהרה לבריטניה לפיה הסתערות של כוח בריטי על שגרירותה מלונדון במטרה ללכוד את ג'וליאן אסאנג' המסתתר שם, אינה אלא "התאבדות", ותוביל להתמוטטות חסינותן של שגירוריות בריטיות ברחבי העולם.

במטה האש האחרון שנורה בקרב המילולי בין שתי המדינות, הצהיר נשיא אקוודור, רפאל קוראה, בראיון לערוץ הטלוויזיה הממשלתי בארצו, כי הוא מאמין שסכנת ההסתערות הבריטית על השגרירות האקוודורית בלונדון עודנה קיימת – על אף שבריטניה עצמה כבר נסוגה מהאיום לעשות זאת. "תהיה זו התאבדות מצד בריטניה, משום שאנשים יוכלו אז לחדור לנציגויות הדיפלומטיות שלה בכל רחבי העולם והם לא יוכלו לטעון נגד זה דבר וחצי דבר", אמר.

מאוחר יותר הוסיף: "זכרו שדוד ניצח את גוליית. ועם דוידים רבים קל יותר להכריע כמה גולייתים. אנו מקווים שנקבל גיבוי ברור ועקבי, משום שצעד זה יהיה הפרה של החוק הבין-אמריקאי, של כל החוקים הבינלאומיים, של אמנת וינה ושל כל המסורות הדיפלומטיות המתקיימות בלוש מאות השנים האחרונות לפחותף ברחבי העולם כולו". ה"דוידים" שעליהם דיבר קוראה כוללים את קובה, ונצואלה, בוליביה, ניקרגואה וארגנטינה – כולן מדינות שהביעו תמיכה פומבית במתן מקלט מדיני לאסאנג' על ידי אקוודור.

האוסטרלי בן ה-41 קיבל מקלט בשגרירות אקוודור לאחר שבתי משפט בריטיים פסקו כי יש להסגירו לשוודיה, בה הוא מבוקש באשמת ביצוע עבירות מין, כולל אונס. אקוודור העניקה לו מקלט לאחר שטען כי הוא חושש שהסגרתו לשוודיה אינה אלא אמתלה המיועדת להביא להסגרתו המאוחרת יותר לארצות הברית, שעל ידה הוא נרדף וצפוי לעמוד לדין באשמת חשיפת מסמכים סודיים ואף צפוי לספוג מאסר עולם או גזר דין מוות בשל כך.

בינתיים, קיבל אסאנג' סיוע מארגון ההאקרים הבינלאומי "אנונימוס". הארגון פרסם הצהרה לפיה תקפו אנשיו אתרי אינטרנט של ממשלת בריטניה. בין השאר, מדובר באתרי משרד הפנים ומשרד המשפטים. דוברת משרד המשפטים אישרה כי האתר אכן הותקף, אך הבהירה כי אין בו כל מידע סודי. "זהו אתר שבו מתפרסם מידע ציבורי ואין בו כל מידע רגיש", אמרה, והוסיפה: "לא הייתה הלכך השפעה על מערכות אחרות של משרד המשפטים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן