Skip to content

מסרים מירושלים ומוושינגטון למצרים לתאם הכנסת טנקים לסיני

שר החוץ, ליברמן, התבטא בעניין זה בפני פורום של שגרירים זרים: "צריך להתעקש ולהקפיד על כל פרט, אחרת זה יהיה מדרון חלקלק לגבי שמירה על הסכם השלום". דוברת מחלקת המדינה: "המצרים עובדים קשה להביס את הטרור ולהתמודד עם איומים אחרים בסיני. אנחנו תומכים ומעודדים אותם לעשות זאת". עם זאת קראה הדוברת למצרים לשמור "על קווי […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בירושלים גוברת מורת הרוח מהכנסת כוחות השריון של הצבא המצרי לסיני וישראל העבירה בימים האחרונים ישירות, ובאמצעות האמריקנים, מסרים לקהיר – ובהם היא נדרשת לעמוד בסעיפי הסכם השלום ולתאם עם ישראל את הכנסת הכוחות לסיני.

בירושלים אומרים כי מדובר בהפרה של הסכם השלום ושר החוץ, אביגדור ליברמן, אף התבטא בעניין זה בפני פורום של שגרירים זרים – ואמר כי על ישראל לעמוד על שמירת תנאי הסכם השלום עם מצרים ולא להסכים להכנסת טנקים לסיני. "צריך להתעקש ולהקפיד על כל פרט, אחרת זה יהיה מדרון חלקלק לגבי שמירה על הסכם השלום", אמר ליברמן.

משוריין מצרי
הסכמנו או לא הסכמנו? משוריין מצרי בסיני

ביחד עם מורת הרוח, שומרים בדרג המדיני על "אש קטנה" ונמנעים מהתבטאויות בוטות – הן בשל רגישות היחסים עם מצרים והן בשל החשיבות שרואים בישראל במבצע הצבאי שמנהלים המצרים נגד ארגוני הטרור בסיני. גם בארה"ב שומרים על התבטאויות מתונות.

דוברת מחלקת המדינה, ויקטוריה נולנד, אמרה כי במקביל לעידוד המצרים לפעול עד לתבוסת הטרור, מעודדת ארצות הברית שמירה על המחויבות להסכם השלום. "המצרים עובדים קשה להביס את הטרור ולהתמודד עם איומים אחרים בסיני", אמרה הדוברת. "אנחנו תומכים ומעודדים אותם לעשות את המאמצים האלה – לא רק כדי להגביר את הביטחון במצרים, אלא גם את הביטחון באזור". עם זאת, הדגישה נולנד, כי ארה"ב קוראת למצרים לשמור "על קווי תקשורת פתוחים לשמירת המחויבויות להסכם השלום".

ראש אמ"ן לשעבר, האלוף במילואים עמוס ידלין, אמר הבוקר כי הוא אינו מודאג מכניסת הכוחות. בראיון לתכנית "בוקר טוב ישראל" בגלי צה"ל אמר ידלין, ש"בטרור נלחמים עם טנקים". עוד אמר ידלין: "כל עוד הפעולה בסיני היא פעולה ממוקדת ורחבה כנגד הטרור, אני חושב שאנחנו צריכים להסתכל על זה בצורה ריאליסטית ולא להיתפס לקוצו של יוד – כי כניסה של מצרים בהיקף שהוא גדול מהסכם השלום אושרה באופן עקרוני על ידי ישראל". לעומתו אמר מאיר רוזן, מי שהיה בשעתו היועץ המשפטי של משרד החוץ, כי מדובר בהפרה בוטה של הסכם השלום. בראיון לתוכנית "הבוקר הזה" ברשת ב' אמר עוד רוזן, כי הפרה זו מהווה "קאזוס בלי" – עילה למלחמה.

יאסר עלי, דוברו של הנשיא מורסי, אמר אתמול לעיתונאים, כי במשרד החוץ המצרי לא קיבלו שום מסר מראש ממשלת ישראל בעניין הכנסת הכוחות לסיני. הוא טען כי אבטחת סיני היא חיונית לביטחון המצרי והפרסומים בעיתונות על מסר מסוג זה הם שקריים. עוד נטען כי הכנסת הכוחות תואמה עם ישראל והם מחויבים להסכם השלום.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן