Skip to content

עורך דינו של גיא שמיר לבית המשפט: בטל כתב האישום לאלתר

שמיר העצור עד תום הליכים הובא היום לבית המשפט להקראת כתב האישום נגדו, לפיו איים על ילדי שופטת בית המשפט לענייני משפחה. ההחלטה תנתן ביום ראשון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

היום (רביעי), בעת הקראת כתב האישום של מדינת ישראל נגד גיא שמיר, העצור בחשד לאיום על ילדיה של שופטת בית המשפט בחיפה לענייני משפחה, אלון אספרנצה, תבע עורך דין  רז משגב מהשופט ערן קוטון לשחרר לאלתר את שמיר ולבטל את כתב האישום, שלטענתו אינו מחזיק מים.

משגב גם עתר אתמול בשם מרשו לבית המשפט העליון בבקשה להעתיק את הדיון מבית משפט השלום בחיפה לבית משפט בתל אביב, בטענה כי יש חשש ממשוא פנים של שופטי בית המשפט החיפני. שופט בית המשפט בחיפה ייתן החלטתו ביום ראשון הקרוב.

עדיין במעצר. גיא שמיר, מימין
עדיין במעצר. גיא שמיר, מימין

גיא שמיר (40), תושב חיפה, עצור יותר משבועיים ושוהה בכלא קישון, לאחר שלטענת המשטרה איים בשיחת טלפון  עם מזכירת השופטת אספרנצה אלון, כשאמר לה שתמסור לשופטת שתשמור טוב על ילדיה. זה הספיק כדי לעצור אותו בחשד לאיומים וולהורות על מעצרו עד תום הליכים.

שלשום פנתה הפרקליטות בבהילות לבית המשפט בחיפה לבצע הקראת כתב האישום, משום שהליך זה "נשמט" בעת הדיונים עד כה. שמיר עתר לבית המשפט העליון בבקשה להעתיק את הדיון בתיק לבית משפט אחר במרכז. שתי עילות לבקשה: ראשית יש כאן, לדברי העו"ד, חשש ברור למשוא פנים של שופטי בית המשפט בחיפה, שהתגייסו להגן, על חברתם לעבודה בבית המשפט ושנית, שיחת הטלפון נשוא התביעה התקיימה בת"א, לכן העבירה לכאורה בוצעה בתל אביב.

שופט בית המשפט השלום בחיפה, ערן קוטון, ענה לעו"ד משגב, כי היות שהוגשה עתירה בעליון להעתקת הדיונים למקום אחר, הוא מציע שרק תבוצע הקראת כתב האישום ובית המשפט יימנע מדיון בנושא עד ל-30 לאוגוסט, מועד בו על הפרקליטות להגיב לעתירתו של שמיר בפני נשיא בית המשפט העליון, השופט אשר  גרוניס.

עורך דינו של שמיר הסכים לכך וביקש לטעון טענה מקדמית להקראה. לטענתו: "האמירה המיוחסת בכתב האישום למרשי, והאופן בו היא מיוחסת, אינה מהווה עבירה (לפי סעיף 192 לחוק העונשין א. מ), לא ניתן להתייחס לכך שהוא אמר שתדאג לילדים שלה כאל איום. לא ניתן להוכיח כוונה כזו. סיבות העבירה לא הוכחו".  הוא הוסיף כי "לשאלת בית המשפט, למרות שהגשתי בקשה להעברת הדיון תלויה ועומדת בפני נשיא בית המשפט העליון , אבקש כי בית המשפט בהרכבו הנוכחי יקבל החלטה בטענותיי המקדמיות, כי לטענתי כל דקה שמרשי שוהה במעצר היא מיותרת".

התובע, עורך הדין פקד עודד אורורה, הגיב וטען כי לשם כך נדרש דיון בפני עצמו והזכיר לשופט כי "מדובר בשופטת היושבת בראש הפירמידה השיפוטית ולא יעלה על הדעת שלא ניתן להביא לבירור משפטי טענות כלפיה". הוא הוסיף וביקש מהשופט לדחות טענות אלו מכל וכל.

קוטון ביקש מהצדדים להמתין עד יום ראשון הקרוב, בו ייתן החלטתו בעניין זה. בשיחה עם מגפון אמר עו"ד רז משגב, כי "לגבי האמירות המיוחסות למרשי, בהקשרים השגויים כפי שהתביעה נתנה לדבר, גם אם יאמרו על ידי מן דהו בעתיד,  אמירות כאלה אינן מהוות עבירה על פי ההוראות הקבועות בחוק העונשין בסעיף 192. אני מקווה שבית המשפט בהרכבו הנוכחי יבחן עובדות אלו לעומק  ויורה על ביטול כתב האישום על מנת שאמון הציבור בבית המשפט יוחזר".

השופט ערן קוטון שימש לפני מינויו לשופט ראש אגף תביעות במשטרת ישראל. לדעת  עורכי דין פליליים, יבחן השופט בעיניים מקצועיות את תיקו של שמיר. "לו היה קוטון השופט שהיה דן מלכתחילה בתיקו של שמיר", אמר עו"ד מנוסה למגפון, "סביר להניח שתיק זה לא היה מגיע לכדי מעצר והגשת כתב אישום".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן