Skip to content

משרד החוץ, על החלטת דרא"פ לסמן מוצרים מההתנחלויות: "אפליה בוטה לרעה על בסיס אבחנה לאומית ופוליטית"

בתגובה חריפה שפרסם הערב משרד החוץ נאמר: "הצעד שהוכרז עליו הוא חסר תקדים, ומעולם לא הוחלה תקנה דומה לו בדרום אפריקה או במדינה אחרת. השימוש בכלים מפלים ומייחדים לרעה, המעודדים חרם כללי, מזכיר רעיונות בעלי אופי גזעני שממשלת דרום אפריקה , יותר מכולם, אמורה לדחות מכל וכל"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שגריר דרום אפריקה בישראל יזומן מחר בבוקר לבירור אצל הסמנכ"ל לענייני אפריקה במשרד החוץ בירושלים – וזאת בעקבות החלטתה של דרום אפריקה לסמן כל מוצר שהגיע מאחד היישובים ביהודה ושומרון בסימון מיוחד, שיעיד כי לא יוּצָר במדינת ישראל.

בתגובה חריפה שפרסם הערב משרד החוץ נאמר: "הצעד שהוכרז עליו הוא חסר תקדים, ומעולם לא הוחלה תקנה דומה לו בדרום אפריקה או במדינה אחרת. מדובר באפליה בוטה לרעה על בסיס אבחנה לאומית ופוליטית. אפליה כזו לא נהוגה – ובצדק – בשום מקרה אחר של סכסוך לאומי, טריטוריאלי או אתני.

רוב דייוויס, שר המסחר הדרום אפריקני: הגה את רעיון סימון המוצרים. (צילום: ויקימדיה)
רוב דייוויס, שר המסחר הדרום אפריקני: הגה את רעיון סימון המוצרים. (צילום: ויקימדיה)

"בין ישראל לדרום אפריקה יש חילוקי דעות פוליטיים והדבר לגיטימי", נאמר עוד בתגובת משרד החוץ. "מה שלא מקובל כלל הוא השימוש בכלים שהם מטיבם מפלים ומייחדים לרעה, ומעודדים חרם כללי. הפרדה ואפליה ממין זה מזכירים רעיונות בעלי אופי גזעני, שממשלת דרום אפריקה, יותר מכולם, אמורה לדחות מכל וכל".

כבר לפני כארבעה חודשים, בעקבות לחץ שהפעילו ארגונים פלסטיניים, הודיע שר המסחר הדרום אפריקני רוב דייוויס, על כוונתו לסמן מוצרים המיוצרים ביהודה ושומרון. היום הודיעה ממשלת דרום אפריקה רשמית על ההנחיה לסימון המוצרים. דובר משרד המסחר הדרום אפריקני הבהיר היום, שדרום אפריקה מכירה בגבולות 48' כפי ששורטטו על ידי האו"ם – וכל מוצר שיוצר מעבר לגבולות אלה, יסומן. יצוין כי ארגוני היהודים בדרום אפריקה הביעו מחאתם על החלטת ממשלת דרום אפריקה.

 ראש עיריית מעלה אדומים, בני כשריאל, שיגר מכתב דחוף בנושא לשרת החוץ של דרום אפריקה מאיטה נקואנה משהאבאנה ולשגריר דרום אפריקה בישראל איסמאייל קוובדיה, בו הוא טוען כי החלטתם תפגע קשה במרקם היחסים עם הפלסטנים וגם בפרנסתם .

במכתבו כותב ראש העיר בני כשריאל: "סימון מוצרים ממפעלי יהודה ושומרון והחרמתם על ידי ממשלתכם, תפגע קשות באוכלוסייה הפלסטינית וביחסים הטובים השוררים בינם לתושבי הסביבה. באזור התעשייה במעלה אדומים עובדים למעלה מ – 2500 פלסטינים המביאים פרנסה מכובדת ומזון למשפחותיהם, ויחסי השכנות בינינו טובים. פגיעה במפעלים וסגירתם תביא לפיטורי עובדים פלסטינים ותכניס אותם למעגל האבטלה הפלסטינית שכבר כיום עומדת על יותר מ-35%".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן