Skip to content

משטרת ישראל נערכת במאמץ מיוחד לקראת פתיחת שנת הלימודים

משטרת ישראל תתפרס בבתי הספר, בצירי התנועה ובבדיקות למניעת פח"ע וונדליזם. מפכ"ל המשטרה: נפעל למניעת אלימות לא רק על ידי אכיפה אלא גם במניעתה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מפכ"ל משטרת ישראל, רנ"צ יוחנן דנינו, הורה למפקדי המחוזות במשטרת ישראל לתגבר את ההיערכות המשטרתית לקראת פתיחת שנת הלימודים ביום שני הבא, בבתי הספר ובגני הילדים ברחבי הארץ. ביום זה יחזרו יותר ממיליון וחצי תלמידים לבתי הספר וגני הילדים וצפויה תנועה ערה של כלי רכב והולכי רגל בכבישים ובמעברי החצייה סמוך למוסדות החינוך.

המדבקה שיחלקו השוטרים לתלמידים
המדבקה שיחלקו השוטרים לתלמידים

את פני תלמידי כיתות א' יקבלו, בין השאר, שוטרי משטרת ישראל שיחלקו להם מדבקות שהכין אגף המבצעים במשטרה, שנושאות את הכיתוב "בהצלחה בכיתה א', המשטרה בשבילך ולמען הקהילה".

במקביל לכך פעלה משטרה בשלושה שלבים. בשלב הראשון, מראשית אוגוסט, ערכו השוטרים במערך מוסדות החינוך רענון לשומרים האזרחים של מוסדות החינוך וותרגלו נושאים הקשורים לאבטחה ולבטיחות. במקביל לכך נערכו ביקורות בבתי הספר ופגישות עם קציני האבטחה ברשויות ובמשרד החינוך, לבדיקת המיגון במוסדות חינוך. אגף התנועה במשטרה בחן ובדק את נושא התשתית בכל הקשור בתנאי הדרך והגישה לבתי הספר השונים.

בשלב השני מטפלת המשטרה בביטחון השוטף, באמצעות יצירת מעגלי אבטחה סביב מוסדות החינוך באמצעות מחסומים לבדיקת כלי רכב ואנשים. שוטרים יבצעו סיורים רגליים וממונעים וביקורות בבבתי הספר לשמירה, מניעת ונדליזם ופגיעה ברכוש. חבלני המשטרה יבצעו פעילות לאיתור חפצים חשודים. עיקר פעילות החבלנים תתבצע בשעות הערב והלילה שלפני יום הלימודים.

השלב השלישי נוגע ליום תחילת הלימודים. ביומיים הראשונים לפתיחת שנת הלימודים מתכננת המשטרה לפרוש אלפי שוטרים בערים ובצירים עירוניים ובין עירוניים, תוגבר הנוכחות בצמתים ובמעברי חציה ויבצעו סיורים רגליים וסמויים לגילוי ואיתור אנשים וחפצים חשודים.  פעילות זו תנוהל על ידי אגף המבצעים, שיפתח מרכז שליטה במטה הארצי של המשטרה.

בכנס חינוך, שנערך אמש (רביעי) בחולון,  אמר המפכ"ל יוחנן דנינו, כי המשטרה תפעל השנה בנושא אלימות הילדים והנוער. הוא הביא כדוגמה את הלינץ' בירושלים בו נפגע קשה צעיר ערבי על ידי חבורת קטינים ובני נער. במהלך השנה הקרובה, אמר דנינו, המשטרה תפעל נגד האלימות לא רק בנושא האכיפה אלא גם במניעה. "לא די שנחקור את העבריינים לאחר ביצועה של העבירה ונביא אותם לדין", אמר דנינו, "עלינו לאתר את הסיבות, להצביע על הגורמים להתפרצותה של האלימות ולפעול למניעתה. לגדוע אותה עוד באיבה". הוא הוסיף כי " עלינו לעשות הכל כדי להתמודד באמת באופן מלא ומקיף בתופעת האלימות – היום! למען עתידנו. לא פחות מכך."

ממשרד התחבורה נמסר, כי הוקצה תקציב ייחודי של יותר ממאתיים מיליון שקלים לרשויות המקומיות. הרשויות התבקשו  לפעול באמצעותו לשיפור דרכי הגישה למוסדות החינוך ולהתקנה או שיפוץ של מעברי חציה ואמצעי בטיחות. משרד התחבורה הוסיף, כי בביקורת שערך החודש המשרד, נמצא כי הרשויות פעלו לשביעות רצונו של משרד התחבורה בנושא זה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן