Skip to content

HP הפסידה כמעט 9 מיליארד דולר ברבעון האחרון

חברת המחשבים האישיים והמדפסות הגדולה בעולם רושמת רבעון רביעי ברציפות של הפסדים • התייעלות ופיטורין של יותר מ-38,500 עובדים עדיין לא מסייעים להבריא את ענקית הטכנולוגיה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חברת הולט פקארד (HP) ספגה את ההפסד הרבעוני הגדול ביותר שלה, לאחר שחלוצת עמק הסיליקון בארצות הברית מפצה על טעויות עבר, שהשאירו אותה כעלה נידף ברוח השוק הטכנולוגי.

אמש הוכרז על הפסד של 8.9 מיליארד דולר, אשר לא הפתיע את רוב מנתחי השוק. חברת HP העולמית הודיעה מראש, כי היא בהפסדים עקב הצטמקותה של חברת אלקטרוניק דאטה סיסטמס, שירות ייעוץ טכנולוגי אותו רכשה בשנת 2008, עבור 13 מיליארד דולר.

בנוסף, HP צריכה לשלם פיצויים לכ-27,000 עובדים שפוטרו לאחרונה. החברה, היושבת בפאלו אלטו, קליפורניה בארצות ברית, צפויה כעת לצמצם עוד 11,500 עובדים משורותיה עד סוף אוקטובר, לאחר שטענה כי תתייעל בכ-9,000 עובדים בלבד. השמועות בשוק אף טוענות, כי עד אוקטובר 2014, תפטר עוד 15,500 עובדים.

הפיטורין הם תוצאה של התעוררות שוק הטלפונים הניידים ומחשבי הטאבלט – התקנים המקטינים את הביקוש עבור מחשבי בייתיים. אלו חדשות רעות עבור HP, אשר עד כה נחשבה ליצרנית הגדולה בעולם של מחשבים ביתיים ומדפסות אישיות.

מדפסת ביתית של HP - כנראה שגם עליה אבד הכלח, צילום: ויקיפדיה
מדפסת ביתית של HP - כנראה שגם עליה אבד הכלח, צילום: ויקיפדיה

כמובן, שחברת HP ניסתה לעשות הכל כדי להתמודד עם שינויי העדפות הצרכנים בשוק, והשקיעה את מיטב כספה בייעוץ טכנולוגי, תוכנות מחשב, אחסון מידע ושרתים מתקדמים עבור חברות גדולות וסוכנויות ממשלתיות. ענפים אלו רווחיים יותר מהתמודדות על שוק המחשבים האישיים, אך HP לא הייתה מהירה ויעילה מספיק, ובשל כך נפגעו הביצועים הפיננסיים. כתוצאה, מניות החברה נמצאות בשפל של שנתיים.

בדיוק כמו חברות טכנולוגיות גדולות אחרות במשק, HP נפגעה גם היא מהמשבר הכלכלי באירופה. אי הוודאות באג"חים ממשלתיים באירופה גרמו לצרכנים לחסוך בהוצאות. החברה הכניסה 29.7 מיליארד דולר במהלך הרבעון השנה, כלומר צניחה של 5% מרבעון מקביל אשתקד, וכ-500 מיליון דולר פחות מהתחזיות.

עוד עובדה מעניינת, זהו הרבעון הרביעי ברציפות בו החברה רושמת הפסדים. יש לקוות, שהצמצומים החדשים וההתייעלות יתרמו להצלת החברה.

1 Comment

  1. מפוקח
    30 באוגוסט 2012 @ 16:55

    החברה מתה רק עוד לי סיפרו לה את זה..
    ואצלנו האידיוט תפר מכרז שHP תכין תעודות ביומטריות, על זה נאמר אדיוט בריבוע.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן