Skip to content

שר ההגנה המצרי לשר ברק: מצרים מחויבת להסכם השלום

העיתון "אל חייאת" מדווח כי שר ההגנה של מצרים שוחח שלשום בטלפון עם שר הביטחון אהוד ברק והדגיש כי קהיר מחויבת להסכם השלום עם ישראל. גורם בטחוני מצרי רמז כי המבצע בסיני לא יסתיים בקרוב ואמר לַעיתון כי יידרש זמן ממושך לעקור את גורמי הטרור מן השורש
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר ההגנה של מצרים, עבד אל פתאח א-סיסי, שוחח שלשום בטלפון עם שר הביטחון אהוד ברק והדגיש כי קהיר מחויבת להסכם השלום עם ישראל. כך דיווח העיתון "אל-חייאת", היוצא לאור בלונדון. בשלב זה נמנעו בלשכת שר הביטחון מלהתייחס לידיעה זו.

ביקש להרגיע. משמאל, שר ההגנה החדש עבד אל פתח א-סיסי בעת מינויו
ביקש להרגיע. משמאל, שר ההגנה החדש עבד אל פתח א-סיסי בעת מינויו

על פי הדיווח, השר המצרי ביקש להרגיע את עמיתו באשר למתרחש בסיני וציין את ההבנות שהושגו בַּעניין בין שתי המדינות. גורם ביטחוני מצרי רמז, כי המבצע בסיני לא יסתיים בקרוב ואמר לַעיתון כי יידרש זמן ממושך לעקור את גורמי הטרור מן השורש.

בירושלים הובעה השבוע מורת הרוח מהכנסת כוחות השריון של הצבא המצרי לסיני, ללא תיאום עם צה"ל. בימים האחרונים העבירה ישראל ישירות, ובאמצעות האמריקנים, מסרים לקהיר – ובהם היא נדרשת לעמוד בסעיפי הסכם השלום ולתאם עם ישראל את הכנסת הכוחות לסיני. בירושלים אמרו השבוע, כי מדובר בהפרה של הסכם השלום, ושר החוץ, אביגדור ליברמן, אף התבטא בעניין זה בפני פורום של שגרירים זרים – ואמר כי על ישראל לעמוד על שמירת תנאי הסכם השלום עם מצרים ולא להסכים להכנסת טנקים לסיני. "צריך להתעקש ולהקפיד על כל פרט, אחרת זה יהיה מדרון חלקלק לגבי שמירה על הסכם השלום", אמר ליברמן.

טנקים מצריים בסיני
המבצע לא יסתיים בקרוב. טנקים מצריים בסיני

גם דוברת מחלקת המדינה, ויקטוריה נולנד, התבטאה השבוע בעניין זה ואמרה כי במקביל לעידוד המצרים לפעול עד לתבוסת הטרור, מעודדת ארצות הברית שמירה על המחויבות להסכם השלום. "המצרים עובדים קשה להביס את הטרור ולהתמודד עם איומים אחרים בסיני", אמרה הדוברת. "אנחנו תומכים ומעודדים אותם לעשות את המאמצים האלה – לא רק כדי להגביר את הביטחון במצרים, אלא גם את הביטחון באזור". עם זאת, הדגישה נולנד, כי ארה"ב קוראת למצרים לשמור "על קווי תקשורת פתוחים לשמירת המחויבויות להסכם השלום".

עד כה הכחישו המצרים קבלת מסרים מישראל בעניין זה. יאסר עלי, דוברו של הנשיא מורסי, אמר השבוע לעיתונאים, כי במשרד החוץ המצרי לא קיבלו שום מסר מראש ממשלת ישראל בעניין הכנסת הכוחות לסיני. הוא טען, כי אבטחת סיני היא חיונית לביטחון המצרי והפרסומים בעיתונות על מסר מסוג זה הם שקריים. עוד נטען כי הכנסת הכוחות תואמה עם ישראל והם מחויבים להסכם השלום.

בנוגע למבצע בסיני, מפרסם "אל-חייאת", שעל פי המודיעין שנאסף במצרים, קיימים בסיסי טרור במצרים בנוסף לאלה המתקיימים בסיני. בעיתון נטען, כי לדברי גורם ביטחוני מצרי, נמצא בידי המחבלים ציוד יקר ערך וההנחה כי הם ממומנים על ידי גורמים מחוץ למצרים. הצבא המצרי מונחה, אם כן, לפעול לא רק בסיני.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן