Skip to content

יותר ממאתיים הרוגים בטבח שעורכים כוחות בשאר אל אסאד

צבא סוריה הולם בלי הרף בפרבר של דמשק בניסיון לגרש ממנו את המורדים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הלוס אנג'לס טיימס מדווח מפי פעילי המורדים על טבח בפרבר של דמשק שאפשר שעלה בחיי יותר ממאתיים בני אדם בימים האחרונים. יש המעריכים שמניין ההרוגים עלול להגיע ל-300 מאחר שכוחות הממשלה ממשיכים לתקוף את רובע דאריה בשריון מטוסי קרב וצלפים.

תושבים מצאו 122 גופות במרתף בניין שבנייתו טרם הסתיימה, אמר אבו קינאן, אחד מפעילי המורדים ברובע. כולם נראים כמי שהוצאו להורג, הוא סיפר. פעילים דיווחו על שבעים הרוגים נוספים ברובע בשבת, מעשה ידי חיילי הממשלה, העוברים מבית לבית וצולפים.

טבח בסוריה. ניסיון החייאה של נער בשטח (מקור: יו טיוב)

"יש צלפים רבים. בכל רחוב יש צלף," אמר אבו קינאן. "הפ נכנסו לעיירה ושולטים בכולה עכשיו. אם מישהו יוצא לרחוב, הצלפים פותחים באש. אמבולנסים שמנסים לפנות מאות נפגעים, ומשפחות המנסות להימלט, נוסעים ברחובות בלילות בלי אורות כדי להימנע מלהפוך למטרות," הוא אמר. "אלא שלאמבולנסים אין כמעט לאן להוביל את הפצועים. אין יותר בתי חולים שדה; כולם הופצצו. הפצועים נחשבים כמתים."

122 הגופות שנמצאו במרתף נלקחו למסגד סמוך. בסרטון שהופץ באינטרנט נראות שורות רבות של גופות מכוסות דם. איש אינו מעז לנסות לקבור אותם בחוץ. לדברי הפעילים הם מצפים לגלות גופות נוספות. עשרות בני אדם מתו בימים הקודמים, כאשר העיירה הופצצה במשך יומיים, לפני שכוחות הממשלה פשטו על הרובע ביום שישי.

מה שמתחולל בדאריה מתאר כנראה את השלב הנוכחי במלחמת האזרחים בסוריה. דוברי הממשלה טענו כבר לפני חודש שדמשק כולה נוקתה מ"טרוריסטים," אך צבא סוריה אינו מסוגל להתפרס בו זמנית בכל רחבי המדינה, והמורדים באסאד נוקטים טקטיקות גרילה. הם נסוגים מפני כוחות הממשלה שנשקם עדיף, ותוקפים במקומות אחרים, או שבים לערים ועיירות שהיו בהם מיד עם הסתלקות הצבא. מי שמשלמים את המחיר הם אזרחים שאינם שותפים ללחימה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן