Skip to content

אייזק בעקבות קתרינה; ההוריקן המשתולל הביא לפינוי אלפים מבתיהם בדרום ארה"ב

תושבים מפונים מבתיהם באיזורי החוף. במיסיסיפי הינחו השלטונות לפנות נמל ממטענים כבדים. ראש עיריית ניו אורלינס: "אנו מוכנים יותר מאי פעם בעבר"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
מצב חירום בחופים. מושל לואיזיאנה, בובי ג'ינדאל (מקור תמונה: ויקיפדיה)

אלפי תושבים במדינות לואיזיאנה, מיסיסיפי ואלבמה שבדרום ארצות הברית קיבלו הנחיות לעזוב את בתיהם שלחוף מפרץ מקסיקו, בשל התקרבותה המסוכנת של הסופה הטרופית אייזק. חזאי מזג האוויר הודיעו, כי הסופה צוברת תאוצה וכן שהיא נעה במסלול שבו הגיעה ב-2005 סופת ההוריקן קתרינה, שהחריבה את ניו אורלינס ושיקעה אותה תחת שכבה עבה של מים.

מושלי שלוש המדינות הכריזו על מצב חירום. מושל אלבמה, רוברט בנטלי, הורה לפנות את תושבי החוף והשפלות שבפנים הארץ. "אני דוחק בכולכם לנקוט צעדי זהירות עכשיו, להתעדכן בתחזית מזג האוויר ולהיות מוכנים לכל מי שאייזק עלול להביא עמו", נאמר בהודעה פומבית שפרסם בנטלי.

מרכז ההוריקנים הלאומי פירסם אזהרה בנוגע לפגיעה צפויה של אייזק בצפון מפרץ מקסיקו, מהעיר מורגן סיטי שבלואיזיאנה ועד לדסלין שבפלורידה. מחר ומחרתיים צפויה הסופה להנחית גשמים חזקים על האזור.

מי שחושש מאוד מהשלכות הסופה הם צירי המפלגה הרפובליקנית, המתכנסים לבחור פורמאלית את מיט רומני כמועמדם לנשיאות. הכינוס מתקיים בעיר טמפה, ומארגניו כבר הספיקו לדחות אותו ביממה, בשל התראות הקשורות למועד הגעת ההוריקן לאיזור. ואולם, נראה כי ההוריקן יחמיץ את טמפה ויעבור במרחק בטוח ממערב לה.

סופת הוריקן
אייזק צובר תאוצה. סופת הוריקן (מקור: יו טיוב)

לאחר שחלף אייזק מעל האיטי וגרם למותם של שישה תושבים, פגע ההוריקן המתעצם בקובה ובאיי פלורידה. על אף הדמיון במסלולה ובמאפייניה לאלה של סופת קתרינה, לפי שעה אין כל כוונה להתחיל בפינוי תושבים מניו אורלינס. ראש העירייה, מיטץ' לאנדריו, הודיע כי אם יהיה צורך לפנות תושבים אל מחוץ לתחומי העיר, הדבר יתבצע בסיוע אוטובוסים ורכבות. "אנו מוכנים באופן הרבה הרבה יותר טוב מבחינה מבנית מאשר אי פעם בעבר", אמר לאנדריו, והוסיף: "אם מתקשרים אליכם – תעזבו".

מצב חירום הוכרז, כאמור, גם במדינות השכנות. בלואיזיאנה הורה הממשל בובי ג'ינדאל לפנות את אזור סנט צ'ארלס. ג'ינדאל גם קרא לתושבי אזורי החוף לא לקחת סיכון ולהתפנות וולונטרית. בגאללפורט שבמיסיסיפי הורו השלטונות לפנות את הנמל מכל ספינות המטען. עד אתמול בערב פונו מהמקום שמונה מכליות נפט ו-39 רציפי הטענה. חברת בריטיש פטרוליום הודיעה כי תפנה את מסוף הקידוח שלה היום.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן