Skip to content

עתירה לבג"ץ לבטל את האפשרות לרכוש פוליסת ביטוח חובה לאופנועים עם השתתפות עצמית

הסיבה: תיקון 17 לחוק הפלת"ד אושר בכנסת בחוסר סמכות, מרוקן אותו מתוכן ופוגע בזכויות יסוד • עוד נטען, כי רוכבי אופנועים הנוהגים ברכב של מעביד שרכש פוליסה כזו – לא יוכלו לקבל מחברת הביטוח את הפיצוי המגיע להם לפי החוק
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מאת כתב "פוליסה"

עתירה לבג"ץ ובקשה להוציא צו על תנאי, במטרה לבטל את תיקון 17 לחוק הפלת"ד (ביטוח חובה), המאפשר לבעלי רכב דו גלגלי לרכוש ביטוח חובה עם מרכיב של השתתפות עצמית (עד 25 אלף שקל) – הוגשה ב-21 באוגוסט, על ידי עו"ד אילן קנר, בשם שני בעלי רכב. העתירה הוגשה נגד הכנסת, שר האוצר, המפקח על הביטוח ושר המשפטים.

עו"ד קנר טוען בעתירה, כי תיקון 17 לחוק הפיצוי לנפגעי תאונות דרכים מרוקן מתוכן את החוק, פוגע בזכויות של הנהגים ואינו הולם את ערכי מדינת ישראל. לטענתו, החוק התקבל בחוסר סמכות של המחוקק (הכנסת), אשר אישרה למעשה לרשות המבצעת (המפקח על הביטוח) לבצע את השינוי תוך פגיעה בחוק אחר – חוק הפלת"ד.

עו"ד קנר מציין, כי המשמעות של החוק היא שרוכבי אופנועים הנוהגים ברכב של מעביד, שרכש לאופנוע עליו הם רוכבים פוליסת ביטוח עם השתתפות עצמית שהיא זולה יותר – לא יוכלו לקבל מחברת הביטוח את הפיצוי המגיע להם לפי חוק הפלת"ד, שכן הפוליסה המוזלת מאפשרת לנכות מהפיצוי שהם מקבלים עד 25 אלף שקל בגין אובדן השתכרות או נזק שאינו נזק ממון – למרות שלא הם בעלי הרכב ולא הם רכשו את פוליסת הביטוח.

זאת ועוד, חברת הביטוח זכאית לגבות גם מבעל הרכב (שרכש את הביטוח) השתתפות עצמית בסכום שלא יעלה על תקרת הפיצויים הכוללת – בגין תשלום לנוסעי הרכב והולכי רגל שנפגעו. בכך, טוען עו"ד קנר, הופך בעצם המבוטח – למבטח של חברת הביטוח שבמקרים רבים לא תידרש לשלם כלל לנפגעים והכול יגולגל על הנהג ועל בעל הרכב שלא נהג בו כלל בעת התאונה.

בעתירה טוען עו"ד קנר, כי התיקון מרוקן מכל תוכן את חוק הפלת"ד – "מדובר במעשה חקיקה אשר עומד בסתירה מובהקת למשטר הפלת"ד, פוגע בזכויות היסוד המוכנות – לתכלית שספק אם היא ראויה ובאופן לא מידתי ולכן על בית הדין הגבוה לצדק להתערב ולבטל את התיקון".

משרד האוצר מסר בתגובה: "כמקובל, התייחסותנו לעתירה תוגש לבית המשפט".

תגובת משרד המשפטים לא התקבלה עד למועד סגירת הגיליון.

הידיעה פורסמה ב"פוליסה" – עיתון הביטוח, הפנסיה והפיננסים, ב-27 באוגוסט 2012, [email protected]
התמונה באדיבות: http://www.freedigitalphotos.net

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן