Skip to content

ראש הממשלה נתניהו ונשיא המדינה פרס – באו, הצטלמו, אמרו

ראש הממשלה ונשיא המדינה לא פסחו גם השנה על הריטואל הקבוע, בתחילת כל שנת לימודים - וביקרו בבתי ספר שונים כדי להצטלם עם התלמידים. נתניהו ביקר בבית הספר "סאלד" בירושלים, בו למד כאשר היה ילד, ופרס פתח הבוקר את שנת הלימודים בעוטף עזה, בסיור בבית ספר הממוגן הראשון מסוגו בישראל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה, בנימין נתניהו ונשיא המדינה, שמעון פרס, ביקרו גם השנה – כבתחילת כל שנת לימודים – בבתי הספר. הם הצטלמו עם התלמידים, בירכו אותם בשנת לימודים פוריה והכריזו את הכרזותיהם.

נתניהו בביה"ס "סאלד", בו למד בכיתה ו'2 בשנת 1961. (צילום: משה מילנר/לע"מ)
נתניהו בביה"ס "סאלד", בו למד בכיתה ו'2 בשנת 1961 (צילום: משה מילנר/לע"מ)

נתניהו ביקר הבוקר בשני בתי ספר: בית הספר "סאלד" בירושלים, שם למד בנערותו, ובבית הספר 'עשה חיל' באפרת, שם ניצל את ההזדמנות כדי להכריז כי "אפרת וגוש עציון הם חלק אינטגראלי, יסודי ומובנה מירושלים הגדולה. הם השער הדרומי של ירושלים ותמיד יהיו חלק ממדינת ישראל. אנחנו בונים את אפרת וגוש עציון במרץ, באמונה ובאחריות, ובונים כך גם את החינוך".

נתניהו חזר שוב על דף המסרים שלו: "זהו יום בשורה. ביום זה אנחנו מתחילים דבר שלא היה פה מקום המדינה – חינוך חינם מגיל 3. פעם זה היה עניין של כסף, היום זה חינם – שוויון הזדמנויות אמיתי מגיל 3. זה חוסך להורים 800 שקל בחודש, 8,000 שקל בשנה, אבל זה בעיקר מהווה הזדמנות לחנך את הילדים, מהשורשים ועד לצמרות. אני מאחל לכל אחת ואחד מכם שתשיגו כל מה שאתם רוצים. אם תרצו אין זו אגדה, והיום המדינה גם מתייצבת ותומכת".

"מחברת המחנך" משנת 1961 שקיבל נתניהו מראש עיריית ירושלים
"מחברת המחנך" משנת 1961 שקיבל נתניהו מראש עיריית ירושלים

במהלך ביקורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בבית הספר "סאלד" בירושלים, בו למד כאשר היה ילד, העניק לו ראש עיריית ירושלים ניר ברקת את מחברת המחנך מימיי לימודיו בבית הספר, כאשר היה תלמיד בכיתה ו'2,  בשנת 1961 – ובה הערכת המחנכת לתלמיד בנימין נתניהו.

נשיא המדינה, שמעון פרס, פתח הבוקר את שנת הלימודים בעוטף עזה, בסיור בבית ספר הממוגן הראשון מסוגו בישראל "תיכון שער הנגב". הנשיא הגיע לבית הספר, למרות שביממה האחרונה ספגה המועצה האזורית שער הנגב ארבע רקטות, שתיים מהן סמוך לקריית החינוך.

תלמיד ממושמע. נשיא המדינה שמעון פרס בתיכון שער הנגב. (צילום: מארק ניימן/לע"מ)
תלמיד ממושמע. נשיא המדינה שמעון פרס בתיכון שער הנגב. (צילום: מארק ניימן/לע"מ)

הנשיא פתח את ביקורו בכיתה אינטראקטיבית ממוחשבת יחד עם תלמידי כיתה ט׳. הנשיא שהתגעגע לספסל הלימודים, השתתף בשיעור כאחד התלמידים, מילא את כל המטלות שהטילה המחנכת ואף הצביע כדי לקבל את רשות הדיבור ולענות על שאלות המורה. בסיום הביקור בירך הנשיא את התלמידים ואמר: "אין מקום אחר בישראל שהייתי רוצה להיות בו עכשיו, אלא אתכם , בכיתה ט׳ בשער הנגב. אני מוצא כאן עמידה איתנה ונהדרת מול הטילים, מאמץ נפלא לקחת חבל שומם ולהפריחו ולגדל כאן את הדבר החשוב ביותר למדינה – דור צעיר נהדר".

הנשיא אמר עוד: "בית הספר הממוגן שנחנך היום הוא המינימום שניתן לעשות עבורכם. מול הטילים אתם מציבים הצהרה חזקה של יופי ועשייה. בעוד עשר שנים העולם ישתנה ללא הכר. חשוב לנו כעם קטן שתגדלו להיות לא כמו כולם, אלא טובים מכולם. אני זוכר את עצמי כנער בכיתה ט׳ ובטוח שלכם יהיה טוב יותר כי הפוטנציאל שלכם גדול יותר. אני גם בטוח שתגדלו בביטחון- לדור שלכם יש דברים גדולים לעשות ואתם מסוגלים לעשותם.״

תלמידי התיכון ביקשו מהנשיא לכתוב משפט נשיאותי, פרי עטו על קיר הגרפיטי הממוקם במרכז בית הספר, הנשיא נענה חיוב וחתם: ״אני גאה בכם, שמעון פרס״.

לאחר מכן המשיך הנשיא למפגש שאלות ותשובות עם תלמידי  התיכון לקראת גיוסם לצה"ל. בהקשר למטחי הטילים אמר הנשיא ״מי שישלם את המחיר זה החמאס וכל אירגוני הטרור הנלווים לו בעזה שמנסים לפגוע באזרחים חפים מפשע ולפגוע בפתיחת שנת הלימודים בעוטף עזה. החמאס ששולט בעזה חייב לדעת שיהיו השלכות חמורות להמשך ירי טילים על ילדים בישראל."

ראש המועצה, אלון שוסטר אמר לנשיא בפתח המפגש: "אני מברך אותך על הגעתך לפתוח אתנו את שנת הלימודים ולחנוך את קריית החינוך. זה לא מובן מאליו מאחר שהדבר הקל יותר יכול היה להיות לפתוח את השנה בבית ספר בירושלים, קרוב יותר לבית הנשיא. אתמול אחרי מטח הרקטות שאלתי את עצמי אם הביקור נותר בעינו והתשובה הייתה לי ברורה – היה לי ברור שתגיע, גם אחרי הצבע האדום של הבוקר עדיין היינו בטוחים שתגיע ולא אכזבת."

תיכון שער הנגב הינו בית ספר ייחודי טכנולוגי וממוגן, שהוקם בהשקעה של 110 מיליון שקלים. תכנון המתחם ארך כשנתיים וחצי ובנייתו נמשכה שנתיים. בית הספר החדש מאופיין במבנה אדריכלי ובתכנון סביבתי ייחודיים, המתחשבים הן במגבלות הביטחוניות והן בתשתית האידיאולוגית והחינוכית של בית הספר. תלמידי בית הספר מתגוררים ביישובי המועצה האזורית שער הנגב, ברחבי יישובי עוטף עזה.

 גם יו"ר ועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת ח"כ עינת וילף (עצמאות) פתחה את שנת הלימודים בביקור במוסדות חינוך. ח"כ וילף וחבר הוועדה ח"כ אברהם מיכאלי (ש"ס) התארחו בבית ספר התיכון ברנקו וייס  – בית הספר התיכון החילוני היחיד בעיר, ושוחחו עם המורים והתלמידים. לאחר מכן המשיכו לבית הספר הממלכתי על שם ז'בוטינסקי וסיירו בין הכיתות.

בתום הביקור אמרה ח"כ וילף: "ישנה הרגשה שמדובר בשמורת טבע שיש לטפחה –  מתוך 32000 תלמידים בעיר רק  כ-2000 תלמידים בחינוך הממלכתי. צריך להגן על עולם הולך ונעלם". עוד אמרה כי תאבק בהצבת השלטים בחלקים מהעיר הדורשים מנשים לא לעבור על המדרכה ובהחלטת ראש העירייה שלא להסירם. "לא ייתכן שהעירייה תאפשר עבירה כל כך בוטה על החוק. השקט שקיבל ראש העיר נקנה במחיר גבוה מידי". ראש העירייה, משה אבוטבול, אמר בתגובה כי הסיר את השלטים עשר פעמים וכי השקט מבחינתו הוא מעל לכל. ח"כ אברהם מיכאלי אמר כי קשה לנהל את העיר בית שמש וכי האוכלוסייה הקיקיונית שהציבה את השלטים הללו מבזה את התורה את  היהדות ואת החרדים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן