Skip to content

הורים מרגישים פחות בטוחים כשילדם הולך לבד, בדרך לבית הספר

לקראת שנת הלימודים מפרסמת עמותת אור ירוק סקר, ממנו עולה שהציון שנותנים ההורים למידת הבטיחות שהם חשים, כשילדם הולך לבית הספר ברגל, הוא 6.3. עוד עולה שכמחצית מההורים מדווחים, כי אמצעי ההגעה של ילדם לבית הספר הוא בכלי הרכב הפרטי שלהם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הסקר נועד לבחון את אופן ההגעה של תלמידים לבתי ספר ולגנים, את תפיסת מידת הבטיחות של הדרך לבתי הספר ולגנים, ואת תפיסת מידת הבטיחות של ההסעות הפרטיות. המשתתפים בסקר היו הורים לילדים בני 4-18 והוא נערך בחודש פברואר 2012.

27% מההורים דיווחו כי ילדם מגיע ברגל לבית הספר או לגן ו-23% דיווחו כי ילדם מגיע ברגל, בליווי מבוגר. עוד עולה מהסקר, כי 19% דיווחו שילדם מגיע בהסעות מאורגנות ורק 10% מהילדים מגיעים באוטובוס.

הנשאלים נתבקשו לדרג את מידת הבטיחות שהם חשים כשילדם הולך לבד בדרכו לבית הספר, 1 משמעותו בטיחות נמוכה ו-10 משמעותו בטיחות גבוהה. מהתוצאות עולה כי הנשאלים מעניקים את הציון 6.3 לבטיחות הדרך, לבית הספר. מדובר בירידה משנת 2011, שבה הציון היה 6.8 וירידה נוספת משנת 2010 שבה הציון לבטיחות היה 7.4.

שמואל אבואב, מנכ"ל אור ירוק: "שיתוף הפעולה בין הרשויות המקומיות, בתי הספר והתנדבות ההורים יכולה להקטין את חששם של ההורים, כשילדם הולך לבית הספר.

(צילום: ציפי מנשה)
רוב ההורים סבורים שהדרך לבית הספר אינה בטוחה(צילום: ציפי מנשה)

אזור השרון 56% מהנשאלים, מביאים את הילד לבית הספר בכלי הרכב הפרטי
10% חושבים כי הדרך לבית הספר איננה בטוחה, כאשר ילדם הצעיר הולך ללא ליווי מבוגר.

אזור הדרום 54% מהנשאלים, מביאים את הילד לבית הספר בכלי הרכב הפרטי.
27% מתושבי הדרום, חושבים כי הדרך לבית הספר איננה בטוחה, כאשר ילדם הצעיר הולך ללא ליווי מבוגר.

אזור הצפון 46% מהנשאלים, מביאים את הילד לבית הספר בכלי הרכב הפרטי.
.32% מתושבי הצפון, חושבים כי הדרך לבית הספר איננה בטוחה, כאשר ילדם הצעיר הולך ללא ליווי מבוגר.

אזור ירושלים 46% מהנשאלים, מביאים את הילד לבית הספר בכלי הרכב הפרטי
13% מתושבי ירושלים, חושבים כי הדרך לבית הספר איננה בטוחה, כאשר ילדם הצעיר הולך ללא ליווי מבוגר.

אזור המרכז 42% מהנשאלים, מביאים את הילד לבית הספר בכלי הרכב הפרטי.
20% מתושבי המרכז, חושבים כי הדרך לבית הספר איננה בטוחה, כאשר ילדם הצעיר הולך ללא ליווי מבוגר.

הנתונים מראים כי ההגעה לבית הספר בכלי רכב מאוד פופולארית ולעתים קרובות, סביב מוסדות חינוך מתפתח בבוקר עומס תנועה, כאשר כלי רכב רבים מגיעים יחדיו, סמוך לשעה שמונה בבוקר.
העומס שנוצר וירידה לא בטוחה מכלי הרכב עלולים לסכן את הילדים בפגיעה מכלי רכב חולף.

עמותת אור ירוק מפעילה את פרויקט "סע לשלום", שמטרתו הורדה בטוחה של הילדים בסביבת בית הספר. ההורים מבצעים תורנות בת חצי שעה, פעם או פעמיים בשנה, שבה הם מקבלים את פני הילדים, פותחים את דלתות כלי הרכב ומוודאים ירידה בטוחה ומהירה. בכך הם תורמים לבטיחות הילדים, מקצרים את עומסי התנועה בסביבת בית הספר ומהווים דוגמה לילדים על תרומתם לקהילה.

התכנית החלה לפעול בשנת 2010 וכיום פועל פרויקט "סע לשלום" בכ- 100 בתי ספר בארץ ומשולבים בו כ-2500 הורים מתנדבים. עמותת "אור ירוק" ממליצה להורים למצוא את המסלול הבטוח ולתרגל, יחד עם הילדים הליכה בטוחה וזאת על מנת לצמצם את הסכנות שבדרך לבית הספר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן