Skip to content

הנשיא ושר המשפטים קצבו את עונשם של שבעה אסירים ביטחוניים

הנשיא ושר המשפטים קיבלו את המלצת ועדת השחרורים המיוחדת, אשר דנה בקציבת עונשי מאסר עולם, על פי חוק שחרור על תנאי ממאסר. מבית הנשיא נמסר, כי קציבת עונשם של אסירים אלה נעשתה על פי הנוהג המשפטי המקובל במדינת ישראל לגבי אסירי עולם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נשיא המדינה ושר המשפטים קצבו את עונשם של על שבעה אסירים ביטחוניים ערבים, אזרחי המדינה, שנידונו למאסרי עולם. כל האסירים נשפטו ונידונו עוד לפני הסכמי אוסלו. עונשם של האסירים נקצב לתקופה של בין  30-45 שנים.

"עפ"י הנוהל המשפטי המקובל בישראל". שמעון פרס. (צילום: מארק ניימן/ לע"מ)

"עפ"י הנוהל המשפטי המקובל בישראל". שמעון פרס. (צילום: מארק ניימן/ לע"מ)

לכל האסירים דם על הידיים, את כולם סירבה המדינה לשחרר עד עתה, במקרים שבהם ננקבו שמותיהם במסגרת של עסקאות לשחרור חטופים. הנשיא ושר המשפטים קיבלו את המלצת ועדת השחרורים המיוחדת אשר דנה, על פי חוק שחרור על תנאי ממאסר, בקציבת עונשי מאסר עולם. בבית הנשיא טוענים, כי קציבת עונשם של אסירים אלה נעשתה על פי הנוהג המשפטי המקובל במדינת ישראל לגבי אסירי עולם.

בין האסירים המשוחררים כרים יונס ובן דודו מאהר יונס, שהיו מעורבים ברצח החייל אברהם ברומברג ב-1981. כרים יונס נחשב לאחד ממנהיגי המחבלים בכלא. מאהר יונס, נמצא במאסר מ-1983. הוא הורשע גם בהתאגדות אסורה, נשיאת כלי ירייה ללא היתר וירי לעבר אדם. עונשו נקצב ל-40 שנות מאסר. כרים יונס, נמצא במאסר מ-1983. הוא הורשע גם בחברות בהתאגדות אסורה, נשיאת כלי ירייה ללא היתר וירי לעבר אדם. גם עונשו נקצב ל-40 שנות מאסר

אסיר נוסף הוא וליד דקה, מבקה אל גרבייה, הנמצא במאסר מ-1986. דקה הורשע על מעורבותו בחטיפת וברצח החייל משה תמם ב-1984, בשליחות ארגון "החזית העממית". הוא הורשע גם בחברות בהתאגדות אסורה, אימונים צבאיים, ביצוע שירות עבור התאגדות אסורה וירי לעבר אדם. עונשו נקצב ל-37 שנות מאסר. גם רושדי אבו מוך, איברהים אבו מוך ואיברהים ביאדסה הם מבקעה אל גרביה.

רושדי אבו מוך, נמצא במאסר מ-1986. הורשע בחברות בהתאגדות אסורה, ביצוע שירות עבור התאגדות אסורה וירי לעבר אדם. עונשו נקצב ל-35 שנות מאסר. איברהים אבו מוך, נמצא במאסר מ-1986. הורשע בחברות בהתאגדות אסורה, אימונים צבאיים, ביצוע שירות עבור התאגדות אסורה וירי לעבר אדם. עונשו נקצב ל-40 שנות מאסר. איברהים ביאדסה, נמצא במאסר מ-1986. הורשע בחברות בהתאגדות אסורה, ביצוע שירות עבור אגדות אסורה, נשיאת נשק או חומרי נפץ ללא היתר וירי לעבר אדם. עונשו נקצב ל-45 שנות מאסר.

סמיר סרסאווי, מהכפר איבטן, נמצא במאסר מ-1988. סרסאווי הורשע בזריקת רימון ברחוב נורדאו בחיפה ובעבירות של הנחת חומרי חבלה בכוונה לגרום מוות, ייצור נשק או חומר נפץ, חברות בהתאגדות בלתי חוקית, חיזוק ידיים וסיכון אדם בנתיב תחבורה. עונשו נקצב ל-30 שנות מאסר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן