Skip to content

מורסי: מצרים תכבד את כל ההסכמים הבינלאומיים שחתמה

ועוד: מדינות האיזור לא צריכות להיות מודאגות מנוכחות השריון המצרי בסיני. ביחס לתקיפה באיראן אמר הנשיא המצרי: ""כל המדינות באזור זקוקות ליציבות וקיום הדדי, זו לצד זו. אי אפשר להשיג זאת במלחמה אלא דרך תהליך פוליטי"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נשיא מצרים, מוחמד מורסי, אמר אמש  (שני) שלישראל אין מה לדאוג מנוכחות הטנקים בסיני וכי ארצו תשמור ותכבד את כל ההסכמים הבינלאומיים עליהם חתמה.  הדברים נאמרו ערב ביקורו של הנשיא המצרי בטהרן, בראיון לסוכנות רויטרס. זהו הראיון הראשון אותו נותן הנשיא לכלי תקשורת זרים.

על פי הפרסומים בכלי התקשורת בארץ, התייחס הנשיא למתיחות שנוצרה בין ישראל למצרים והדאגה שהביעה ישראל נוכח הכנסת כוחות שריון לחצי האי סיני, כדי לתגבר את המבצע לטיהור סיני מנוכחות מחבלים. הטענה הישראלית הייתה שמצרים לא ביקשה אישור מישראל כפי שהתבקש מהסכם השלום בין המדינות,  שקובע בין השאר גבולות להכנסת כוחות צבא בכלל ושריון בפרט לסיני.

מצרים תשמור ותכבד. הנשיא מורסי
מצרים תשמור ותכבד. הנשיא מורסי

לדברי הנשיא מורסי: "מדינות האיזור לא צריכות להיות מודאגות מנוכחות כוחותינו בחצי האי סיני". מורסי הוסיף: "יחסינו הבינלאומיים עם כל המדינות הם פתוחים והבסיס להם הוא איזון". בנוגע למתרחש בסוריה אמר מורסי כי " זו העת לשים קץ לשפיכות הדמים, לאפשר לעם הסורי לממש שוב את זכויותיו ולהעלים מהתמונה את המשטר שהורג את אזרחיו".

ערב ביקורו  באיראן, התבקש הנשיא להתייחס גם לסוגיית הגרעין האיראני ולאיומי התקיפה הצבאית על מתקני הגרעין באיראן ואמר: "כל המדינות באזור זקוקות ליציבות וקיום הדדי, זו לצד זו. אי אפשר להשיג זאת במלחמה אלא דרך תהליך פוליטי ויחסים מיוחדים בין מדינות האיזור".

למרות הצהרותיו כי מצרים לאחר המהפכה היא מדינה אזרחית, דמוקרטית, חוקתית ומודרנית, כשנשאל לגבי האפשרות שהחוקה החדשה תכלול קוד לבוש אסלאמי, שיחייב שינוי התנהגותי גורף בקרב הציבור, טען מורסי כי איננו שולל זאת, אך הוסיף שהעם המצרי יצטרך לקבוע את עמדתו בעניין.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן