Skip to content

למען הבריאות, הכל דבש

אם נכניס דבש לתפריט היומי שלנו, נוכל להיפרד לנצח מסוכר מלאכותי. ניתן יהיה גם ליהנות מנוגדי חימצון טבעיים, וויטמינים ואינספור מינראלים. דבש - לא רק בראש השנה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

דבש, דבש ועוד דבש. לשבוע אחד בשנה, הממתיק המיוחד, שהדבורים מייצרות בשביל להאכיל את פעוטיהן בתקופת החורף, עולה בגדול גם על שולחן האוכל שלנו.

כולם נוברים בארון אחר צנצנת הדבש האבודה, במרחבים הרחוקים של המזווה או בארון התבלינים הנשכח. למי שמשחק המזל ומוצא את השלל הנחשק, מופתע לגלות שהדבש כאילו חיכה לאותה הזדמנות נדירה, להגיח שוב אל העולם. הכל הודות לאותו חג יהודי שקורה בתחילת כל שנה.

בגלל הצורך של הדבורים להזין את הדור הבא שבכוורת, למשך כל תקופת החורף, הדבש הינו המזון העמיד ביותר בעולם הטבע: נהנה מתכונות טבעיות של נוגדי חמצון וגם מכיל אנטיביוטיקה נגד חיידקים ועובשים.

במחקר מקיף מאוד שערכו בקרב אוכלוסיית רוסיה לאורך תקופה ממושכת, במטרה לבדוק מהו המצב הבריאותי של אזרחי המדינה ביחס לשאר העולם, גילו עובדה מאוד מפתיעה: האנשים שהגיעו לגיל הכי מופלג במדינה, ובמצב הבריאותי הכי טוב לגילם, היו לא אחרים מאשר… הדבוראים (אלו שכונו בעבר כוורנים). זה בטח אומר משהו על הכנסת דבש לתפריט.

עובדה נוספת על דבש, שהוא מכיל גם אנזימי עיכול. מה שבעברית אומר, שאכילת כפית דבש לאחר ארוחה כבדה, או בזמן כאב בטן, יכולה לעזור לקיבה לעכל את תוכנה הבעייתי מעט.

מבחינה של דיאטה וירידה במשקל, החלפת כפית סוכר בכפית דבש, תביא לתוצאה הבאה: דבש מתוק פי שלושה מסוכר, אך כמות הקלוריות שבו פחותה ב-25% מזה שבסוכר. זאת אומרת, שאם נעבור להמתקה על בסיס דבש גם במשך שאר השנה, הצריכה הקלורית שלנו מהמתקה, תרד בקילוגרמים.

מעבר לקלוריות, מכיל הדבש גם ויטמיני B ו-C, ומינראלים רבים כמו סידן, נתרן, אשלגן, אבץ, מגנזיום, ברזל ועוד… מה שלא כל כך נוכל למצוא בכפית הסוכר שלנו.

אז מה עושים עם הדבש?

מעבר לטבילה ענוגה עם תפוח חמצמץ, ועוגת הדבש המסורתית של הדודה, ניתן להוסיף דבש כמעט בכל מקום שהיינו מוסיפים בו סוכר.

הנה כמה דוגמאות להמתקה בריאה בעזרת דבש:

  1. במקום מי סוכר – בהכנת שייקים מרעננים של פירות, ואפילו קוקטיילים כוהליים.
  2. במקום כוס סוכר – בהכנת עוגה, פשוט שימו דבש. זכרו שהוא עד פי 3 יותר מתוק !
  3. במקום כפית סוכר – עובד טוב יותר בהמתקה לכוסית תה. אבל גם בנס או בהפוך, הדבש יכול לתת טוויסט מרענן.

אז שתהיה לכולם שנה מתוקה ובריאה.

התמונות באדיבות: http://www.freedigitalphotos.net
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן