Skip to content

מדד קלאב 365: הישראלים העדיפו לנפוש באגן הים התיכון

הנופש הישראלי הוא משפחתי, יחסית לא מרוחק מהבית; רבים לא קיצרו את החופשה בשל קיצור החופש הגדול. כך עולה ממאפייני הצריכה של לקוחות המועדון לחודשי הקיץ וחגי תשרי הקרבים. בעת חופשה בארץ, בעיקר באילת, הרוב מוותרים על טיסה ונוסעים במכונית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

קלאב 365, מועדון החברים הגדול בישראל, עם מאות אלפי בתי אב החברים בו, ריכז נתונים מפורטים בנוגע להרגלי החופשה של הנוסע הישראלי. הנתונים מבוססים על מאפייני הצריכה של לקוחות המועדון ברשתות המשביר לצרכן, ניו פארם, קשרי תעופה, אופיס דיפו, סונול וצומת ספרים.

הקיץ היווני שלנו

אי יווני. הישראלים אהבו את איי יוון הקיץ. (צילום: עירית רוזנבלום)
אי יווני. הישראלים אהבו את איי יוון הקיץ. (צילום: עירית רוזנבלום)

מנתוני מדד קלאב 365 עולה כי בקיץ האחרון העדיפו הישראלים לבלות את חופשתם קרוב לבית:
יעדי אגן הים התיכון כמו איי יוון – רודוס (20% מהנופשים), כרתים (12%) ומלטה (7.5%) היו הפופולאריים ביותר בקרב המזמינים. יעדים אלה מיתוספים למקומות הזוכים מדי שנה בכמות ההזמנות הגבוהה ביותר – ברצלונה (11.5%) וצפון איטליה (12%).

בקיץ האחרון טסו בממוצע שלושה נופשים בכל הזמנה, לא כולל תינוקות. הנופשים טסו בממוצע לחמישה ימים וערכו טיולי רכב בעיקר באיטליה, קרואטיה, סלובניה ומונטנגרו.
הנופש הישראלי הוציא בקיץ האחרון בממוצע 1,650 דולר על חופשה משפחתית בחו"ל.
נראה שקיצור החופש הגדול לא השפיע על שינוי התוכניות של הנופש הישראלי, שעדיין מעדיף להרוויח את מחירי המבצע של סוף הקיץ בלי לחשוש מהפסד של כמה ימי לימודים. לכן בשבוע החזרה ללימודים שהתחיל ביום ראשון ה-26 בחודש, נרשמה עלייה של כ-10% בהזמנת חופשות לחו"ל עם ילדים לעומת אמצע אוגוסט.

ומה בחגים?

קלבריה שבאיטליה. נוספה למגוון היעדים. (צילום: ליטל שמואלי)
קלבריה שבאיטליה. נוספה למגוון היעדים. (צילום: ליטל שמואלי)

למרות שחופשות החגים מתחברות רובן לסופי שבוע, שיא הזמנות החופשה בחגים הקרובים הוא דווקא בחול המועד סוכות, גם בחגים ימשיכו הישראלים לנפוש קרוב לבית או ביעדים כמו ברצלונה בספרד ובאיטליה, ארצות עם מזג ים תיכוני, הגורמות לישראלים להרגיש בבית. בשנתיים האחרונות היתוספו גם סיציליה וקלבריה להיצע היעדים.

חופשה בארץ

היעד הפופולארי לחופשה בארץ, עם למעלה מ-70% מכלל המשפחות שבחרו לנפוש בו, הוא אילת. משפחה ממוצעת לא תחסוך הרבה אם תבחר לנפוש בארץ – סכום ההוצאה על חופשה משפחתית באילת עומד על 5200 שקלים (ללא טיסות). רוב הנופשים (70%) יבחרו, למרות מחירי הדלק הגבוהים, לנסוע לאילת ולוותר על הטיסות הקצרות. כשיגיעו לעיר, משך השהייה הממוצע עומד על שלושה לילות.

הוצאות מקדימות לחופשה

לפי נתוני המועדון, ההוצאות לנסיעה מתחילות כבר בשלב האריזה: משפחה ממוצעת רוכשת מזוודות בסכום ממוצע של 571 שקלים אולם חלק קטן מהנוסעים מוכן להשקיע אף יותר – כ-12% מהנופשים ישקיעו למעלה מ-800 שקלים על מזוודה יפה. רוב הנופשים (45%) רכשו סט של 3 מזוודות בגדלים 20,24 ו-28 ס"מ. מי שרכש מזוודה בודדת בחר במזוודה גדולה במיוחד 28 ס"מ (43% מכלל הרוכשים מזוודה בודדת בחרו בגודל 28 ס"מ).

מן הנתונים עולה עוד כי באותה הקנייה ממש נרכשו גם מוצרי תמרוקים בסכום ממוצע של 220-280 שקלים. מוצרים אלה כוללים בעיקר מוצרי טיפוח הגוף (קרמים), מוצרי סבון ואמבטיה (תחליבי רחצה, שמפו, מרכך שיער), מוצרי גילוח, תחליבי הגנה מהשמש, שפתוני הגנה, מוצרי ניקוי פנים ועוד.

אודליה אורבך, סמנכ"ל שיווק המשביר 365 החזקות אומרת כי קואליצית הרשתות המרכיבה אותו המועדון, כוללת את כל תחומי הצריכה של חיי היום יום. "הנתונים הנאספים מפעילותם הצרכנית של למעלה מ-600,000 בתי האב החברים במועדון, מספקים מדד מאפיין לגבי אופן התנהלותו של הצרכן הישראלי כיום".

1 Comment

  1. flyeast
    15 בספטמבר 2012 @ 11:25

    אני חושב שתמיד אפשר להזכיר את תאילנד כיעד מועדף על הישראלים להעביר בו את החגים)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן