Skip to content

נתוני מקרו מעורבים גורמים לבלבול בשווקים

בזירה מקומית נמשך הדישדוש. בזירה הבינלאומית בלבול בקרב המשקיעים. אמון בצרכנים ירד לרמה הנמוכה ביותר מאז תחילת השנה. בזירת המט"ח הבינלאומי, התנודתיות בצמדי הדולר נמשכת על רקע חוסר הוודאות השורר בשווקים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בזירה המקומית נמשך הדשדוש. המדדים המקומיים לא הצליחו להתאושש וסגרו את יום המסחר בירידות שערים. מדד ת"א 25 ממשיך לדשדש בין 1107-1118 נקודות. המלחמה סביב אזור ההתנגדות של 1110 הנקודות נמשכת. להערכתנו הדשדוש הזה יימשך עד שתתקבל הכרעה בשווקים מעבר לים. המשקיעים ממשיכים לחפש ולהגיב לכל פיסת אינפורמציה הזורמת מכיוונה של אירופה. כך מדווח חזי ינושבסקי, ראש מחלקת מחקר ב-ATRADE.

אין תזוזה בצמד דולר-שקל

לדבריו, בזירת המט"ח, אין תזוזה בצמד הדולר-שקל ונראה, כי הוא ימשיך לנוע בדשדוש בין 4-4.06 שקלים לדולר. רק פריצה של אחת הרמות תוביל להכרעה משמעותית. "לא זכורה לנו תקופה כה רגועה ואנו מעריכים כי מדובר ב'שקט שלפני הסערה'. פריצה של 4.06 תוביל לזינוק אל עבר אזור 4.1 ואילו שבירה של 4 תוביל לירידות אל עבר אזור 3.97. הותרת הריבית של חודש ספטמבר על כנה תומכת בהתחזקותו של השקל".

הספרדים זקוקים לתוספת של כ-60 מיליארד אירו

בזירה הבינלאומית טוען ינושבסקי, כי נתוני מקרו מעורבים גורמים לבלבול בקרב המשקיעים. בשעות הבוקר, המשקיעים הגיבו בשלילה לדיווחים על כך שספרד תזדקק לעוד כ- 60 מיליארד אירו עבור המערכת הבנקאית המקרטעת שלה, בנוסף ל- 100 מיליארד אירו שהבנקים הספרדים קיבלו לפני מספר שבועות, ולדיווחים על כך שמחוז קטלוניה יבקש סיוע מהממשל הספרדי בהיקף של כ- 5 מיליארד אירו על מנת לכסות את ההתחייבויות שלו.

עלייה קלה במחירי הדירות בארה"ב

בזירת המקרו, הנתונים היו כאמור, מערבים. מדד מחירי הבתים של קייס שילר, הבודק את מחירי הדיור ב- 20 הערים הגדולות ביותר בארה"ב, הצביע על כך שהמחירים עלו ב- 0.5%, לראשונה מאז חודש נובמבר 2010. הנתון הפתיע את האנליסטים, אשר ציפו לירידה של 0.3% במחירים.

אמון בצרכנים לעומת זאת ירד לרמה הנמוכה ביותר מאז תחילת השנה. הנתון רשם קריאה של 60.6 נקודות, לעומת 65.4 נקודות שנרשמו בחודש קודם. הנתון מצביע כל כך שהצרכן האמריקני אינו מרגיש מספיק בטוח לפתוח את ארנקו.

בזירת המט"ח הבינ"ל, התנודתיות בצמדי הדולר נמשכת על רקע חוסר הוודאות השורר בשווקים לקראת כנס הבנקאות בג'קסון הול, אשר יערך בסוף שבוע זה. יו"ר הבנק המרכזי של אירופה הודיע על ביטול השתתפותו בכנס. ניתן להבין את דרגי, הנמצא תחת לחץ אדיר לקראת פגישת דירקטוריון הבנק המרכזי המתוכננת ל- 6 בספטמבר, מועד שבו תתפרסם החלטת הריבית.

מחכים להכרזת יו"ר הפד'

"אנו מעריכים כי יו"ר הפד' יאכזב ולא יכריז או יפזר רמזים קונקרטיים בנוגע לאפשרות להשקת תוכנית תמריצים נוספת. גם יו"ר ה- ECB עלול לאכזב ב- 6 בספטמבר את המשקיעים ולא להכריז על רכישות אג"ח ממשלתיות של מדינות אירופה, כגון ספרד ואיטליה, והוא יעדיף להמתין לפסיקה של בית המשפט העליון בגרמניה בעניין השתתפות גרמניה בהקמת קרן הייצוב האירופאית. בית המשפט צפוי להכריע בעניין ב- 12 בספטמבר", מעריך ינושבסקי.

השווקים עלולים לפתוח את חודש ספטמבר בירידות שערים חדות, אם וכאשר מנהיגי הכלכלות הגדולות בעולם לא יכריזו על צעדים חדשים לפתרון המשבר. השטר הירוק לעומת זאת, עשוי להתחזק משמעותית מול מרבית המטבעות הנסחרים מולו, היות שהוא נחשב לנכס מקלט מספר אחד בעולם.

מה צפוי לנו בהמשך ?

עיני הסוחרים שוב תהיינה נשואות אל עבר ארה"ב לקראת פרסום העדכון השני של התמ"ג ופרסום ספר הבז', הבודק את הפעילות הכלכלית ב- 12 המחוזות בהם פועל הפד'. התמ"ג צפוי להתעדכן כלפי מעלה מצמיחה של 1.5% ל- 1.7%. נתון שונה מהצפי או גרוע מהעדכון הראשון עשוי לספק עוד סיבה טובה להשקת תוכנית תמריצים נוספת.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן