Skip to content

הוקפאה יציאת משלחת ח"כים לגרמניה, לטיפול בסוגיית ברית המילה

יו"ר הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין: "נוכח הצהרת קנצלרית גרמניה מרקל כי תפעל להמשך קיום ברית המילה בגרמניה, והבעת המחויבות של הבונדסטאג בפני הכנסת כי יימצא פתרון לסוגיה, ראוי להקפיא את יציאת המשלחת ולהמתין להתפתחויות"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יו"ר הכנסת ראובן (רובי) ריבלין הקפיא היום יציאת משלחת חברי כנסת לגרמניה שנועדה לטפל בסוגיית פסיקת בית המשפט בגרמניה, שאסר על עריכת ברית מילה.

ח"כ ריבלין ויו"ר הבונדסטאג, ד"ר נורברט למרט, בביקורו האחרון בגרמניה (באדיבות לשכת יו"ר הכנסת)
ח"כ ריבלין ויו"ר הבונדסטאג, ד"ר נורברט למרט, בביקורו האחרון בגרמניה (באדיבות לשכת יו"ר הכנסת)

ההחלטה התקבלה בעצה אחת עם ראשי המשלחת חברי הכנסת יעקב אדרי (קדימה), יו"ר אגודת הידידות בין הכנסת לבונדסטאג, וישראל אייכלר (יהדות התורה). הנימוק להקפאה: הופעת משלחת פרלמנטרית רשמית מישראל עלולה להחריף את הביקורת שנמתחה נגד ישראל, באשר לאופן מעורבותה בנושא.

[related-posts]

יו"ר הכנסת ריבלין אמר כי "נוכח הצהרת קנצלרית גרמניה מרקל כי תפעל להמשך קיום ברית המילה בגרמניה, והבעת המחויבות של הבונדסטאג בפני הכנסת כי יימצא פתרון לסוגיה, ראוי להקפיא את יציאת המשלחת ולהמתין להתפתחויות".

כזכור מתח משרד החוץ ביקורת על מעורבותם של השר אלי ישי (ששיגר בעניין זה איגרת לקאנצלרית מרקל) ושל הרב הראשי מצגר בנושא. זאת, בנימוק כי המעורבות הזאת מפריעה למגעים דיסקרטיים שנערכים בנושא. ריבלין עצמו, אגב, היה מעורב במגעים בנושא זה עם יו"ר הבונדסטאג ועם ראשי ממשל בגרמניה, כאשר ביקר שם בהזמנת הבונדסטאג. גם הכנסת היתה מעורבת ושגריר גרמניה בישראל אף הוזמן לדיון מיוחד שוועדת הקליטה של הכנסת ערכה בנושא זה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן