Skip to content

הממשלה לכנסת: "אין שום הפרה של הסכם השלום בסיני"

הממשלה סירבה לקיים דיון בכנסת על טענות בדבר הפרת הסכם השלום מצד מצרים בסיני - והודיעה רשמית כי "אין שום הפרה של הסכם השלום מצד מצרים וכי הנושא נמצא כל העת בבדיקה ובמעקב". בירושלים מנסים בינתיים, במגעים שקטים עם המצרים, לקדם פגישות פומביות בדרגים הבכירים של שתי המדינות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"אין שום הפרה של הסכם השלום מצד מצרים בסיני". כך ענתה הממשלה, כאשר התבקשה ע"י יו"ר הכנסת, לקיים דיון על על הפרה כביכול של הסכם השלום בסיני.

את הבקשה הגיש יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ אורי אריאל. הוא פנה במליאת הכנסת לממשלה, בדרישה שתקיים דיון  דחוף בכנסת בנושא על הפרת הסכם השלום על ידי מצרים והכנסת כוחות לסיני. בקשתו הוגשה לא על פי סדר היום המתוכנן, בהסתמך על סעיף מיוחד בתקנון הכנסת ובאישורו של יו"ר הכנסת.

הייתה הפרה? טנקים מצריים בסיני
הייתה הפרה? טנקים מצריים בסיני

"במשך השנים האחרונות אנו עדים לכרסום הולך וגובר בהסכם השלום עם מצרים", אמר ח"כ אריאל. "במשך השנים האחרונות ישראל בולעת צפרדעים ומתירה הכנסת כוחות, בחלק מהפעמים בדיעבד, כדי להילחם בטרור בסיני ובהברחות במנהרות של עזה. אך כעת ניצבת ישראל בפני אתגר גדול, כאשר באופן שיטתי מפירה מצרים את הסכם השלום ומכניסה כוחות גדולים לשטח המפורז בסיני ללא תיאום".

ח"כ אריאל טען, כי מדובר בפיחות זוחל של הסכם השלום. "המצרים בוחנים את הגבולות וכשהם רואים כי טוב, הם מותחים ומותחים ועושים מהסכם השלום נייר חסר משמעות", אמר ח"כ אריאל. "אני שואל, היכן הממשלה בישראל? עד מתי תגיבו בריפיון שכזה? עד מתי תתנו להם לקבוע עובדות בשטח? מי שלא מבין לאן חותרים האחים המוסלמים במצרים כבר עכשיו, יבין את זה בהמשך בדרך הקשה. ממשלת ישראל חייבת היום לדרוש בתקיפות את הסגת הטנקים לאלתר. המשך השפה הרפה יגרור השלמה בינלאומית עם הפרת ההסכם ומציאות חדשה שתיכפה עלינו ותפתח איום חדש ומסוכן מדרום".

ח"כ אריאל טען עוד, כי ישנן הפרות נוספות של ההסכם שלא מובאות לידיעת הציבור. "ראש הממשלה לא מסר את כל הפרטים הנוגעים, אפילו לא לחברי הקבינט", טען.

אולם, חרף הדרישה החריגה, לא התקיים דיון בנושא בשל סירובה של הממשלה. התשובה שקיבל יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, כאשר פנה לממשלה, היתה כי אין שום הפרה של הסכם השלום מצד מצרים וכי הנושא נמצא כל העת בבדיקה ובמעקב.

כזכור, אתמול הביע שר החוץ, אביגדור ליברמן, סיפוק מהתבטאותו של נשיא מצרים מורסי, כי הוא מחויב להסכם השלום – ואף הזמין אותו לבוא לירושלים כאורחו של נשיא המדינה, שמעון פרס.

ל"מגפון" נודע, כי בדרגים בכירים נערכים מגעים שקטים, בין ישראל למצרים, בתקווה לקדם עליית מדרגה משמעותית ביחסי שתי המדינות. הכוונה לקדם לפחות פגישה פומבית בין נציגי הדרגים הבכירים של שתי המדינות, אם לא ביקור של נשיא מצרים בישראל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן