Skip to content

מי צריך בכלל ועידת מוזיקה?

ועידת המוזיקה הבינלאומית, שנפתחה השבוע בירושלים ומסתיימת הערב בת"א עסקה בשאלת מיליון הדולר: איך להצליח ולעשות קריירה בינלאומית. לא ברור אם הטיפים יעזרו להרכבים הצעירים שלנו, אבל הכוכבים המוכרים ניצלו את ההזדמנות לצוד את אוזניהם של ציידי הכשרונות שבאו לארץ הקודש
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
גישושים בחו"ל. סבלימינל. צילום: ויקיפדיה

ועידת המוזיקה בירושלים נפתחה השבוע בזאפה בירושלים עם ברי סחרוף ורע מוכיח (שפתחו את האירוע), גבע אלון, קרולינה, מרינה מקסימיליאן בלומין, יעל דקלבאום, בום פאם ואדם בן עזרא. בהמשך הופיעו להקות והרכבים,  שמחפשים את שביל הפריצה לעולם הגדול.

ועידת המוזיקה, שהתקיימה ב-JVP  ובמועדון זאפה, כללה שלל פאנלים בהשתתפות מומחים מהארץ והעולם.  בין המוזמנים ניתן לראות גם  בכירים וציידי כישרונות מתעשיית המוזיקה בעולם. אמש הופיע זמר הרגאי אלפא בלונדי, כפי שפרסמנו כאן לראשונה על בואו לישראל, והוועידה מסתיימת הערב, דווקא בתל-אביב, עם הופעות של נינט ורונה קינן.

הפאנל הראשון בוועידה, המתקיימת לראשונה בישראל, עסק בשאלת מיליון הדולר: כיצד לבנות קריירה ולהצליח בעולם. מה עובד, מה לא עובד, בניית קהל מעריצים, אסטרטגיה בסלולר ובדיגיטל, ועוד.

הפאנל השני התמקד בנושאים: איך בונים ליין-אפ אטרקטיבי, מהם השיקולים בבחירת אמנים חדשים לפסטיבלים ובכלל איך להשיג תשומת לב של מנהלי פסטיבלים נחשקים בעולם ואיך להביא עשרות אלפי חובבי מוזיקה לפסטיבלים מידי שנה.

הפאנל השלישי עסק במרתון סארטאפים בתחום המוזיקה. בין שלל היזמים בלטו במיוחד: Stagee – רשת חברתית חדשה לאמנים,  JoyTunes – אפליקציה ההופכת את תהליך הנגינה למשחק מהנה ובכך פותרת את בעיית המוטיבציה בחינוך מוזיקאלי,  JamStar– הדבר הבא בשיעורי נגינה: אפליקציה המאפשרת למשתמשים ללמוד נגינה בצמוד למכשיר חכם המאפשר קבלת משוב בזמן אמת.

פתח את הוועידה. סחרוף. צילום: עמוס בר-זאב

כל הפאנלים עסקו בשאלות, שכולן, בסופו של דבר, מתנקזות למילת הקסם: הצלחה: מה הסיכוי  של אמנים ישראלים להיות מוחתמים בסוכנות בוקינג בינלאומית? מה גורם לחברות תקליטים להחתים אמן לא מוכר? האם באמת מישהו מסתכל על כמות ה-"לייקים" בעמוד הפייסבוק של האמן? מדוע אין חוק מוזיקה בישראל? ואיך 45 דקות יכולות להניע קריירות?

לא בטוח שהוועידה הזו הועילה למי מהאמנים הצעירים והכישרונים, שמרכיבים את סצנת הרוק בישראל. מה שכן, לכוכבים בקנה מידה ישראלי ניתנה שוב הזדמנות לצוד את אוזניהם ואת עיניהם של האורחים מחו"ל, שטרחו להגיע לארץ הקודש כדי לגלות, אולי, את הכוכב הבא ולעשות עליו קופה. כי הרי כסף זה כל הסיפור. ל"מגפון" נודע כי נוצרו מגעים עם ברי סחרוף ועם סבלימינל. נחיה ונראה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן