Skip to content

קבוצת אי.די.בי תיירות ותעופה מתפרקת לשלוש קבוצות

מטה החברה המשותף יפוזר בין שלוש הקבוצות. דוד קמיניץ וצבי יוכמן, יחלקו ביניהם את תפקידי היו"ר של הקבוצות. בשנתיים שהחברה קיימת היא הצליחה להפחית כ-55 מיליון שקל, אבל כנראה שכשלה בארגון הסינרגיות בין החברות ולא הצליחה למזער את ההפסדים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

קרן סקיי ואי.די.בי החליטו לפרק את קבוצת אי.די.בי תיירות ותעופה ולפזר את המטה המשותף של הקבוצה שתפורק בין שלוש קבוצות: קבוצת ישראייר הכוללת את חברת נתור, קבוצת דיזנהויז וקבוצה הכוללת, בין השאר, את המילניום השלשי, צבר, אופן סקיי ונציגות רויאל ג'ורדניאן. דוד קמיניץ, מנכ"ל קבוצת אי.די.בי תיירות ויו"ר הקבוצה, צבי יוכמן, יחלקו ביניהם את תפקיד יושב הראש  של הקבוצות האלה. גם סידור זה נראה על פניו זמני, לפחות עד 2013, שבה מסתיים ההסכם בין אי.די.בי וקרן סקיי להקמת הקבוצה המאוחדת – אי.די.בי. תיירות.

מטוס של ישראייר. קבוצה עם נתור
מטוס של ישראייר. קבוצה עם נתור

אי.די.בי פיתוח רכשה את גנדן תיירות ותעופה ב־2009 תמורת 1.2 מיליון דולר, והחברה הפכה לאי.די.בי תיירות, כשב־2011–2012 העמידה לה אי.די.בי פיתוח הלוואות של כ־90 מיליון שקל. ביולי 2010 נכנסה לקבוצה קרן סקיי בהשקעה של 15 מיליון דולר, תמורת הנפקת אג"ח לשלוש שנים והקבוצה הפכה לקבוצת אי.די.בי תיירות ותעופה. קמיניץ מונה מנכ"ל הקבוצה ויוכמן ליו"ר שלה.

בשנתיים שחלפו מאז הצליחה הקבוצה, במסגרת ההתייעלות שארגנה, להפחית כ-55 מיליון שקל מהוצאותיה, אך כנראה נכשלה בארגון הסינרגיות בין הקבוצות המרכיבות אותה. הצלחת הסינרגיות הייתה הופכת אותה להומוגנית ולחזקה בענף, בהיותה קבוצת התיירות הגדולה בישראל.

הפסדים כבדים

נוחי דנקנר, הבעלים של אי.די.בי (צילום: טלי קצורין)
נוחי דנקנר, שולט בקבוצת אי.די.בי (צילום: טלי קצורין)

חברת האם אי.די.בי פיתוח מפרסמת את תוצאות חברת הבת אי.די.בי. תיירות ותעופה רק בדו"ח השנתי שלה. לכן, תוצאות השנה הנוכחית אינן ידועות באופן רשמי. אבל לפי תוצאות 2011 לא מדובר בהישגים, בלשון המעטה. ישראייר הפסידה באותה השנה 49 מיליון שקל, ואי.די.בי נאלצה לבצע הפרשה לירידת ערכה של החברה בגובה של 35 מיליון שקל. זאת בהמשך להפסד של 61 מיליון שקל ב-2010, ולהפרשה של 14 מיליון שקל שביצעה אי.די.בי באותה השנה.

אם כוללים את ההפרשות ואת תוצאות יתר הפעילויות שתחת אי.די.בי תיירות, עולה כי ישראייר גרמה לקבוצה ולחברת האם הפסד של 119 מיליון שקל, בהמשך להפסד של 107 מיליון שקל ב-2010.

בנוסף לכך העמידה אי.די. בי פיתוח לרשות אי.די.בי תיירות ותעופה הלוואות בהיקף של 89.5 מיליון שקל במהלך שנת 2011 ובשנת 2012, כדי לממן את רכישת שני מטוסי איירבאס 320, כאשר המטוס השלישי מסוג זה אמור להתקבל בשנת 2013.

תוצאות חברות נוספות בקבוצה ב-2011:

· כלל החזקות נסיעות ותיירות הרוויחה 3 מיליון שקל (מיוחסות לרויאל ג'ורדניאן).
· כלל תעופה הרוויחה מיליון שקל.
· סקי-דיל הרוויחה מיליון שקל.
· אופן סקיי הרוויחה לבעלים 2 מיליון שקל.
· הכנסות אוויה ראפס הגרמנית, שבה יש לאופן סקיי 25%, היו 475 מיליון שקל, כאשר הרווח המיוחס לבעלים 26 מיליון שקל.
· הכנסות אופן סקיי מטענים היו 49 מיליון שקל, הרווח המיוחס לבעלים מיליון שקל.
· הכנסות דיזנהאוז רמת השרון, שבה יש לחברה 50% היו 42 מיליון שקל.
· דיזנהאוז תיירות ותעופה הרוויחה 3 מיליון שקל.
· דיזנהאוז יוניתורס תיירות נכנסת 1998 הרוויחה 5 מיליון שקל.
· דיזנהאוז יוניתורס הרוויחה 3 מיליון שקל.
· המילניום השלישי הפסידה 7 מיליון שקל.
· צבר תיירות הפסידה מיליון שקל.
· דיזנהאוז-יוניתורס תיירות ישראלית 2004 הפסידה מיליון שקל.

מאי.די.בי תיירות ותעופה נמסר בתגובה: "הקבוצה התייעלה ושיפרה את תוצאותיה ותמשיך לעשות זאת. בשלב זה, המטה של אי.די.בי תיירות ותעופה יפוזר בשלוש קבוצות – קבוצת ישראייר, הכוללת את נתור, קבוצת דיזנהויז וקבוצה הכוללת בין השאר את המילניום השלישי, צבר, אופן סקיי ונציגות רויאל ג'ורדניאן".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן