Skip to content

גם אפל תשלם על זה

בלי להיכנס לפרשנויות ארוכות ומסובכות ובלי להיות גאון גדול הרי ברור שקורבנות פסיקת בית המשפט בארה"ב לזכות אפל יהיו בסופו של דבר הצרכנים אבל לא רק הם.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ההשלכות של הפסיקה המקוממת של בית המשפט בארה"ב כנגד סמסונג יעלו ביוקר לציבור בעולם כולו. סמסונג תמשיך להוביל את מכירת הסלולריים, ואפל תמשיך לרדוף אחריה באמצעים חוקיים מפוקפקים, עורכי הדין ירוויחו והציבור ישלם, הציבור תמיד משלם.

סמסונג גלקסי s-3 המכשיר הטוב בעולם - מחוץ להישג ידה של אפל

אבל בפינה מחכה גוגל, והיא מחכה לראות את ההתפתחויות החוקיות וכשכל העשן יתפזר יקח ענק האינטרנט את כל הפטנטים של מוטורולה מוביליטי שנרכשה על ידיו זה מכבר, ותגיש תביעת ענק שתגלח את אפל באופן מוחלט. אפל איננה חברה קטנה, היא מונופול דורסני ענקי, אבל היא לא סמסונג, סמסונג הוא קונצרן שמייצר אלפי מוצרים ומשווק אותם בכל חור בעולם. אם ניקח את חטיבת הסלולריים, הרי שכבר היום היא רווחית יותר מזו של אפל, חטיבת המחשבים ניידים ונייחים, טבלטים וכל שאר אביזרי המיחשוב משאירים את אפל הרחק מאחור. סמסונג תעמוד בקנס, אבל אם בית המשפט האמריקאי לא יבטל את פסק הדין הרי שזו תהיה הזדמנות של גוגל לקבור סופית את אפל, אחרי הכל מוטורולה היא אמם מולידם של הסלולריים ומוטורולה מוביליטי היא היום גוגל.

כל נושא הפטנטים עבר את כל גבולות הטעם הטוב, לא מדובר בממציא מסכן שגנבו לו רעיון או מוצר, מדובר בחברת ענק שמרוויחה הון תועפות ורוצה להרוויח יותר, אז נכון שסמסונג היא הנתבעת אבל הצ'ק חתום על ידי הלקוחות שקונים את המוצרים הרי כל העלויות נופלות עליהם כך או כך.

את נושא הפטנטים יש צורך להכניס למסגרת קשיחה מוגבלת זמן. לא יתכן שקידמה טכנולוגית תיעצר בגלל עורכי דין. הרי אפל לא הפסידה, היא את הונה עשתה מקידמה טכנולוגית, היא מימנה את פיתוח הפטנט, השתמשה בו ובאמצעותו מכרה יותר. זהו, כאן היה המקום לשים לזה סוף שנה, שנתיים של הפקת הון ויאללה לך הלאה, הפטנט מת הוא נחלת הכלל.

[related-posts title="כתבות נוספות בנושא"]

אבל חוקי הפטנטים וזכויות היוצרים לא נועדו להגן על יוצרים או על ממציאים. הם נועדו לוודא שהקונצרנים הגדולים ירוויחו עוד ועוד כסף. וגם שלעורכי דין תהיה יותר עבודה. ואת המחיר משלם הצרכן. ומערכות החקיקה של העולם הקפיטליסטי עושות כמיטב יכולתן לוודא שהכסף ימשיך לזרום. החדשנות לא מעניינת אף אחד, רק הכסף שיצא מכיסו של הלקוח.

האמריקאים אינם עם חכם במיוחד, שיטת המושבעים האמריקאית שמה 12 איש, אזרחים מן השורה, ונתנה להם את הזכות להחליט מי ירוויח – הצרכן או הקונצרנים, והם הצרכנים נתנו אישור לגיטימי לקונצרנים להמשיך למצוץ את דמם.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן