Skip to content

מעושרות: תכנית תעודה? עובדי ערוץ 10 התפרצו לישיבת מועצת הרשות השנייה וקראו לחבריה להתפטר

במסגרת מאמצי ערוץ 10 לדלדל את חובו למדינה, פנה הערוץ בבקשה אל הרשות השניה להכיר בתכנית "מעושרות" כסוגה עלית. היום דנה בנושא ועדת הטלוויזיה של מועצת הרשות השניה. הוועדה החליטה כי תקבע את עמדתה לאחר שידור שני פרקי הסדרה הראשונים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ערוץ 10 ממשיך לבעוט. בד בבד עם החלטת בעלי הערוץ לפטר מאה וחמישים עובדים, הם הוציאו השבוע הוצאות ניכרות על שטחי פרסום ענקיים בעיתונות המודפסת, לקראת פרק הגמר של הישרדות שנערך אתמול וזכה אמנם לאחוזי צפייה נכבדים, שהגיעו עד לכמעט 39% ברגעי השיא. במקביל, נאבק הערוץ לזכות בהכרה שתקצץ את חובותיו, על ידי אישור תכניות כמו "מעושרות", הנושאת, לא אחת, אופי של ריאליטי, כסוגה עלית.

ואולם, אתמול נהנו חברי מועצת הרשות השניה גם מביקור פתע של עיתונאים מערוץ 10, שהתפרצו לישיבה בקריאות "תתפטרו תתפטרו תתפטרו": הרשות השניה צריכה להתפטר כי היא לא הביאה פתרון, טענו המפגינים. שלומי אלדר התריע בפני חברי המועצה, כי יהפכו לכלים בידי הפוליטיקאים ולכן עליהם להתפטר ועיתונאים אחרים בערוץ הזכירו לחברי המועצה, כי האיום על המשך קיום הערוץ נובע מפרסום פרשת ביביטורס על ידי רביב דרוקר. ההתפרצות לישיבת המועצה תועדה:

לאחר ההפגנה המתוכננת היטב, התפנו חברי המועצה לדון בתכנית מעושרות ,שכזכור, העלתה למרקע נשים שחיות בוילות מפוארות, מתלבשות במותגים יוקרתיים, מלהגות ומסתכסכות ביניהן ומביעות את דעותיהן הלא תמיד חשובות בנושאים שונים. ערוץ 10 טוען כי מדובר בתכנית דוקומנטרית.

 

מעושרות: עונה ראשונה

ועדת הטלוויזיה של הרשות השניה, בראשות יעקב שחם, שמעה את נציגי הנהלת ערוץ 10, קרני זיו ועו"ד דבורה קמחי, ויוצרת הסדרה, אורנה בן דור, שתיארו את הסדרה ואת העונה החדשה כולל תהליכי העבודה והיצירה של הסדרה.

מהרשות השניה נמסר, כי לאחר דיון ממושך בנושא החליטה הוועדה, כי תחליט אם להכיר בתכנית כתכנית תעודה (סוגה עלית) רק לאחר שיוקרנו שני הפרקים הראשונים בסדרה. הוועדה אף הבטיחה, כי תאפשר לנציגי היוצרים הדוקומנטריים להביע באוזניה את דעתם בנושא.

 שחם אמר כי הוא "מעריך ואוהד" את התכנית באופן אישי, אך כדי לזכות בהכרה כתכנית תעודה היא תצטרך לעמוד בהגדרות הז'אנר.

מבחינת ערוץ 10, ההכרה בתכנית כסוגה עלית היא משמעותית ביותר, שכן הכרה כזו תאפשר לערוץ לקבל "זיכוי" בגין עלויות ההפקה של מעושרות, כחלק מהחזר החובות של הערוץ: חובות שמקורם באי עמידה בדרישות החוק להפקת תכניות מסוגה עלית.

הוועדה ציינה, כי היא רואה חשיבות רבה בז'אנר הדוקומנטרי, שמטרתו להביא סוגיות ציבוריות לדיון רחב תוך אמירה או פרשנות לתופעה חברתית, וכל זאת תוך עמידה בהגדרות של ז'אנר תכניות התעודה כפי שהן מופיעות בחוק ובכללי הרשות השנייה.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן