Skip to content

רומני מונה רשמית למועמד הרפובליקנים – ואיסטווד גנב לו את ההצגה

רומני אמר כי אובמה פגע בשתי ידידות של ארה"ב, ישראל ופולין, כשנקט גישה ותרנית מאוד כלפי יריביהן, איראן ורוסיה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ועידת המפלגה הרפובליקנית ננעלה הבוקר בטמפה שבפלורידה, לאחר שהצירים שהשתתפו בה ושייצגו את הפעילים בכל רחבי ארה"ב, אישרו את מועמדותו של מיט רומני לנשיאות. רומני עצמו לא החמיץ את ההזדמנות למתוח ביקורת על אובמה, לקול תשואות הנאספים.

רומני לחץ את ידי הצירים שעה שעשה את דרכו לבמה. בנאומו השתדל להבליט את העובדה שהוא עצמו חלק מהגשמת החלום האמריקני. הוא סיפר על אביו, שהיה עני יחסית ובכל זאת פיתח קריירה פוליטית מזהירה עד שנבחר כמושל מישיגן, ועל רעייתו אן שוויתרה על קריירה משלה כדי לגדל חמישה בנים.

רומני
אובמה - לא מי שציפינו לו. רומני (מקור: אתר הבחירות של מיט רומני)

אבל את עיקר נאומו הקדיש רומני לאכזבת הציבור מתיפקודו של הנשיא אובמה. "ארבע שנים אחרי ההתלהבות של הבחירות האחרונות, לראשונה רוב האמריקנים מטילים ספק אם לילדים שלנו יהיה עתיד טוב יותר", אמר, "האומה שלנו היתה אמורה להתחיל להחזיר את החוב הלאומי ולצמצם את גרעונות הענק. זו היתה התקווה והשינוי שאמריקה הצביעה בשבילם. זה לא מה שרצינו. זה לא מה שציפינו לו. זה לא מה שמגיע לאמריקנים. אם חשתם התלהבות כשהצבעתם לברק אובמה, האם אינכם אמורים לחוש כך גם כיום, כשהוא נשיא? אתם יודעים שמשהו לא בסדר בעבודה שהוא עשה, אם ההרגשה הכי טובה שלכם לגביו היתה רק ביום שהצבעתם בשבילו".

חלק ממה שתיאר ככשלונו של אובמה תלה רומני בכך שאין לו ניסיון עסקי מספק. "מבחינתו, יצירת מקומות עבודה זה תפקיד הממשלה", אמר, "רוב הנשיאים ידעו לנצל את רוח היזמות האמריקנית ובתום ארבע שנים יכלו להביט אחורה בסיפוק, כי מצב המדינה היה טוב יותר –  פרט לג'ימי קארטר ולנשיא הזה. אמריקנים תמכו בנשיא הזה באמונה שלמה, אך הגיעה השעה להפוך דף. הגיע הזמן לשים את אכזבות ארבע השנים האחרונות מאחורינו ולהשיב את הבטחתה של אמריקה".

רומני דיבר אל מעמד הביניים של אמריקה, קבע שאובמה ריסק אותו והזהיר כי תכניתו "להעלות מסים לבעלי העסקים הקטנים לא תוסיף מקומות עבודה, אלא תחסל אותם". לאחר מכן הצהיר, כי תכניתו שלו דווקא תסייע ליצור 12 מיליון מקומות עבודה חדשים.

בפרק של נאומו שעניין יותר את ישראל, דיבר רומני על מדיניות וושינגטון כלפי איראן והודיע כי היא סלחנית ופשרנית מדי. "בראיון הטלוויזיה הראשון שלו כנשיא הוא אמר שעלינו לדבר עם איראן", אמר רומני על אובמה, "אנו עדיין מדברים, והצנטריפוגות עדיין מסתובבות". הוא הזכיר שתי דוגמאות בהן פגעה מדיניות החוץ של אובמה במדינות ידידותיות. "אובמה השליך בעלות ברית כמו ישראל מתחת לגלגלי האוטובוס. הוא מסר את ידידינו בפולין, כשנסוג מההתחייבויות של הצבת מערכת ההגנה נגד הטילים, אך העניק לנשיא רוסיה פוטין את הגמישות שהוא מעוניין בה 'אחרי הבחירות'. בממשל שלי, החברים שלנו יראו יותר נאמנות, ומר פוטין יראה פחות גמישות ויותר עמוד שדרה", התחייב.

עשה לרומני את היום. קלינט איסטווד (צילום: ויקימדיה)
עשה לרומני את היום. קלינט איסטווד (צילום: U.S. Army photo ויקימדיה)

אבל מי שגנב את ההצגה בכנס היה השחקן והבמאי קלינט איסטווד, אולי האישיות הקולנועית הנערצת ביותר באמריקה כיום. איסטווד סיפר שבהוליווד יש גם כוח שמרני חזק, אלא שהוא קולני פחות מהפעילים הליברלים בה. בהעמידו פנים שהוא מדבר עם כסא ריק, המייצג את אובמה, מתח השחקן הוותיק ביקורת על הטיפול של אובמה בנושא התעסוקה. "23 מיליון מובטלים זו בושה לאומית", קבע, "ממשל אובמה לא עשה מספיק. אולי זה הזמן שמישהו אחר יפתור את הבעיות. אדוני הנשיא, איך אתה מתמודד עם ההבטחות שנתת?". לאחר מכן שיבח את ניסיונו העסקי של רומני וקבע כי הדבר מכשיר אותו להיות נשיא מוצלח הרבה יותר מהרקע המשפטי של אובמה. "מעולם לא חשבתי שזה רעיון טוב שעורכי דין יהפכו לנשיאים", אמר, "לימדו אותם להתווכח על כל דבר. אולי הגיעה השעה לאיש עסקים".

את נאומו סיים איסטווד במחווה למה שהוא הציטוט המוכר ביותר שלו מסרטיו, מתוך סרט הפעולה "הארי המזוהם". "קדימה", אמר, ומייד לאחר מכן השלימו האלפים ביחד: "עשה לי את היום". דומה כי לו היה איסטווד מתמודד בעצמו על הנשיאות, הוא היה גובר אף על רומני בעצמו.

1 Comment

  1. רוזימגיא
    31 באוגוסט 2012 @ 19:02

    ערב ענק של קלינט איסטווד

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן