Skip to content

הולנד: לא אכניס כוחות צבא לדכא את הפשע במארסיי

אוזלת היד של המשטרה שנגד הסחר בסמים, הפעילות החופשית של עבריינים בשכונות הצפוניות של העיר וחיסול החשבונות שיצא מכלל שליטה הביא את הסנאטורית, העומדת בראש הרבעים הקשים ביותר במארסיי, לדרוש הכנסת צבא לרבעים הקשים של העיר. המשטרה בעד, הנשיא נגד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
נשיא צרפת פרנסואה הולנד - צילום: עמית מנדלזון

נשיא צרפת פרנסואה הולנד הבהיר אתמול כי אין בכוונתו לעשות שימוש בכוחות צבאיים כדי להתמודד עם הפשיעה הגוברת במארסיי.

"הצבא איננו מיועד להשתלטות על הרבעים של מארסיי", הודיע הולנד.

הכרזה זו נדרשה בעקבות הדרישה הקולנית לנקוט פעולה כוחנית בעלת עוצמה חריגה שתוציא את השליטה על הרבעים הקשים של העיר שבדרום צרפת מידי כנופיות סוחרי הסמים.

הקול הצלול מכל המקהלה של הפוליטיקאים הוא קולה של הסנאטורית סמיה גאלי, העומדת בראש הרובע ה-15 והרובע ה-16, הנחשבים לקשים ביותר בעיר. גאלי היא זו שקראה בפומבי להכניס צבא לרבעים הללו, לפרוק את סוחרי הסמים מנשקם ולחסום מעבר של צרכני סמים. גאלי הסבירה בראיון לעיתון "לה פרובנס" שתעשיית הסמים היא המעסיק הגדול ביותר באזורים אלה, וכל עוד אין אלטרנטיבה תעסוקתית לא ניתן יהיה להתגבר עליה באמצעים משטרתיים רגילים. "על כל עשרה סוחרים שנעצרים מופיעים עשרה חדשים בו במקום", אמרה, "זה כמו להילחם בקן נמלים".

משטרת מארסיי, למרבה ההפתעה, דווקא תומכת ברעיון. "עם עשרת אלפים שוטרים בלבד אין לנו את הכלים להתמודד עם הבעיה", אומרים נציגי אירגוני השוטרים במארסיי. וגאלי, מצידה, מוסיפה שבטרם תינקט כל פעולה יש לפרוק את הכנופיות מכלי הנשק שלהם – משימה שרק הצבא יכול לבצע.

[related-posts title="עוד בנושא"]

אבל הנשיא לא מוכן, כאמור, להשלים עם הרעיון הזה. "זו עבודה של המשטרה", חרץ. מצד שני, מעדיף הולנד להתעלם מהמחסור הנוראי בכוח האדם של משטרת מארסיי בפרט ושל משטרת צרפת בכלל – מחסור שנובע מקיצוצים חוזרים ונשנים בתקציב כוחות השיטור.

הסנטורית סמיה גאלי (מקור תמונה: אתר הסנאט הצרפתי)

סמיה גאלי מציעה פתרון: גיוס הצעירים בני הרבעים הללו לשירות צבאי. לדבריה, שירות צבאי בן 8 חודשים עד שנה יוכל לסייע בהרחקתם ממוקדי הפעילות הפלילית של הרובעים, שכן הצבא יאפשר הדרכה ותעסוקה, ויאפשר לצעירים הסגורים ברבעים שלהם לחוות חוויות חדשות ומקומות חדשים.

סמיה גאלי החליטה להתראיין בעקבות פרסום תכניתו של שר הפנים מנואל ואל להקים אזורי בטחון במארסיי. ואל עצמו שולל כניסת צבא אבל לא פוסל הצבת ז'נדרמים בשכונות. הוויכוח מסתבך גם בשל העמדות השונות של הצדדים בנושא היחס למשתמשים בסמים. גאלי קוראת להענשת הצרכנים בעוד שבשמאל יש קריאות רבות ללגליזציה של השימוש בסמים קלים. כך שהוויכוח נידון, כמו דיונים רבים אחרים, לרבוץ בכותרות העיתונים יומיים שלמים ולהתעורר שוב עם הגופה הבאה שתימצא, מנוקבת בכדורי קלצ'ניקוב.

בשמונת החודשים הראשונים של שנת 2012 נרצחו 18 איש בחיסולי חשבונות בין הכנופיות השונות העוסקות בסחר בסמים (בעיקר קלים) בעיר. מארסיי מהווה מרכז רציני לסחר בסמים עקב הקירבה לנתיבי הסחר עם מרוקו, הסמיכות לנתיבי ההברחה מספרד והקלות הבלתי נסבלת שבה ניתן לגייס בשכונות העוני רוויות האבטלה "חיילים" למשימות עברייניות.

עם פרסום כתבה זו נודע כי בליל אמש (יום חמישי) נורה למוות עבריין נוסף הקשור בסחר בסמים בעיר. הוא הקורבן ה-14 בתחומי העיר וה-19 באזור, הוא נורה באמצעות קלצ'ניקוב על ידי רוכב אופנוע.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן