Skip to content

שיט: גידי קליגר לדין

השייט זומן לדיון בוועדת המשמעת בשל העובדה שסירב לחזור מהאולימפיאדה בלונדון עם מאמנו וחברו לצוות, ללא אישור. מנכ"ל מועדון השייט ת"א: "ניסיון לחמוק מרוע גזירת הכישלון ע"י מציאת שעיר לעזאזל"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הוועד האולימפי בישראל זימן את השייט האולימפי בדגם 470  גידי קליגר, שדורג במשחקים האולימפיים בלונדון במקום ה-15, לדיון בועדת משמעת, שייערך ביום 11.9.12 בגין הפרת משמעת חמורה שביצע במשחקים האולימפיים בלונדון.  על פי כתב האישום, קליגר היה אמור לחזור לארץ יחד עם חברו לצוות – ערן סלע, מאמנם וגור שטיינברג, מנהל ההכנות של השייט למשחקים האולימפיים, ביום 11.8.12 אך סירב לחזור מלונדון לישראל עם חברי המשלחת..

על פי כתב האישום, קליגר, באמצעות גור שטיינברג, העביר בקשה לאפרים זינגר ראש המשלחת ללונדון, שלא לחזור לישראל עם משלחת השייט, אך בקשתו סורבה בנימוק שבהיותו חבר משלחת ישראל הוא מחויב לחזור עם הצוות לארץ במועד שנקבע. ואולם, למפגש בכפר האולימפי לפני היציאה לנתב"ג, הגיע קליגר ללא מזוודות וענה בתשובה לשאלת ראש המשלחת כי השאיר את המזוודות והדרכון באתר השייט מכיוון שהבין כי יוכל לחזור לארץ יומיים לאחר מכן ב-13 בחודש.

קליגר וערן סלע באולימפיאדה (Photo by Richard Langdon/Getty Images)

במקום התפתח ויכוח בין ראש משלחת השייט , יו"ר איגוד השייט יהודה מעיין, וגידי קליגר . מעיין טען כי הספורטאי פעל על דעת עצמו, בניגוד מוחלט לדרישת ראש המשלחת ללונדון ואישור איגוד השייט.

אפרים זינגר ראש משלחת ישראל למשחקים האולימפיים,  פעל מידית להסדרת טיסה חזרה לקליגר ליום 13.8 יחד עם חברי משלחת נוספים והורה לקליגר לחזור לארץ בטיסה הזאת. במענה לכך, השיב קליגר כי הוא אינו רואה עצמו חלק מהמשלחת האולימפית וכי אינו רואה עצמו מחויב למלא אחר הנחיותיה.

קליגר חתם על כללים המחייבים את כל חברי המשלחת במסגרת אמנת הספורטאים החברים במשלחת ישראל למשחקים האולימפיים בלונדון, ולפיה התחייב לפעול בהתאם להנחיות ראש שמשלחת ולעזוב את המגורים בתקופת המשחקים בתאריכים ובאופן שיקבע או יאושר על ידי הוועד האולימפי או כפי שיורה לו ראש המשלחת. קליגר יועמד לדין משמעתי בגין שלוש עבירות המיוחסות לו: התנהגות שאינה הולמת, ביזוי מוסדות ואו ממלאי תפקידים והפרת חובה ואי קיום הוראה מחייבת.

מנכ"ל מועדון השייט ת"א, משה גל הגיב בזעם על האישום ורשם במכתב שהוציא: "חברים יקרים, אתם אלו שצריכים לעמוד לדין, שאינכם עושים את תפקידכם. אולי במקום לזרוע שוב רוע ולנסות ולחמוק מרוע גזירת הכשלון, ע"י מציאת שעיר לעזאזל ישר, הגון ותמים כגידי קליגר – תעשו בדק בית הכין נכשלתם. קומו ועזבו את תפקידכם לאחר כישלונכם הצורם. אתם אשמים, הגיע זמנכם ללכת הביתה.

 ותרו, על כסף הרבה אשר אתם מקבלים – לבטח יותר מאשר מגיע לכם. גברתי, שרת הספורט, ח"כ לימור לבנת, אבקשך להיכנס לעובי הקורה, לקרוא לכל האחראים לסדר ולא לקחת ולצלוב את אחד מבכירי ספורטאי ישראל בכל הזמנים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן