Skip to content

המאסטר שהפיל את יצפאן

דוח המבקר / טלוויזיה הערב, מוצ"ש, ישודר בערוץ 2 הגמר של "מי יפיל את המאסטר", תוכנית הקסמים שלא הצליחה להקסים. וגם המנחה, אלי יצפאן, נראה כמי שמעדיף איזה קוסם שיעלים אותו מהבמה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
הלצות ובדיחות. יצפאן. צילום: Reuven Frizi ויקיפדיה

"מי יפיל את המסטר", תוכנית הקסמים של ערוץ 2, שהערב, מוצ"ש, תוקרן תוכנית הגמר שלה, היא עיבוד לפורמט הבריטי בכיכוב זוג הקוסמים האמריקאים המצליחים פן וטלר. הפורמט הבריטי בינתיים נמכר לשתי מדינות, לנו ולאוקראינה.

"מי יפיל את המאסטר" היא תחרות בין קוסמים ישראלים, שמנסים להפיל מאסטר בינלאומי. הקוסמים מבצעים תעלול על הבמה, והמאסטר צריך להגיד אם הוא באמת יודע איך הם עשו את זה.

בגרסה הישראלית עולות כמה בעיות מרכזיות בעיבוד הפורמט. הראשונה והברורה מכולן היא היעדרם של זוג קוסמים משעשעים ומלאי כריזמה כמו פן וטלר.

במקום פן וטלר אנו מקבלים איזה קוסם עלום שם, שאיש בארץ (או בעולם) לא שמע עליו, מקס מייבן. במקום זוג קוסמים הידועים ביכולתם לנצל את תחומי המדיה הטלוויזיונית, אנו מקבלים מישהו עם איזה זקנקן, מבט אניגמטי ושפט גוף קפואה.
בגרסה הישראלית, כמו במקור הבריטי, הזוכה מקבל טיסה לארה"ב ומופע, אבל בהבדל אחד: בפורמט המקורי הזוכה מקבל חשיפה בהופעה של פן וטלר בעיר הקסמים לאס ווגאס (בלאס ווגאס עיר ההימורים והאורות, אבל גם עיר הקסמים, אין מלון אחד המכבד את עצמו, שאין לו מופע קסמים אחד לפחות). ואילו הזוכה הישראלי יזכה להופיע בלוס אנג'לס, עיר הסרטים. לא שזה רע, אבל זאת אינה עיר הקסמים. כמו להופיע באמפי באשקלון, במקום באמפי בקיסריה. זה יפה, זה נחמד, אבל זה לא זה.

זו כמובן אינה תוכנית הקסמים הראשונה בישראל. לפני מספר שנים קיבלנו את "היורש" עם אורי גלר (דווקא קוסם בעל שם עולמי), או, להבדיל, את תכניות הקסמים "הישרדות", המעלימה זוכים כאילו לא היו.
אין ספק שבישראל חסרות תכניות קסמים. אין ספק גם שהתוכנית "מי יפיל את המאסטר" באמת ניסתה, אבל בסופו של דבר הליהוק, הפרס והבחירה באלי יצפאן כמנחה לא הטיבו עם הקונספט. יצפאן, שמנסה לשווא להרים את התוכניות על הלצות ובדיחות, נראה לפעמים כמי שמעדיף שאיזה קוסם היה מעלים גם אותו מהבמה. 

נותר אולי לקוות, שאם מקס הוא באמת קוסם כל יכול, הוא יצליח לעצור את עליית מחירי הדלק במוצ"ש.

מסקנה: הארי פוטר מת וחי בתל-אביב.

כך נראה הפורמט המקורי:

1 Comment

  1. אור
    31 במאי 2013 @ 16:02

    מה אתה מבין בכלל מקס מייבן הוא קוסם ענק אחד המשפיעים בתחום המנטליזם בעולם והקסמים בכלל הבן אדם המציא המון קסמים ! והוא נחשב גם ככזה בעולם להביא קוסם ברמה הזא זה אומנם לא פן וטלר אבל זה מאוד מכובד, ןהמג'יק קאסל זה בהחלט מקום שמכובד להופיע בוא כל קוסם גדול הופיע בוא ! רואים שאתה לא מבין דבר וחצי דבר..

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן