Skip to content

סקס, כסף ופוליטיקה

פרשת המין של דומיניק שטראוס-קאהן – עכשיו הסרט. ז'ראר דפרדייה יגלם את הנשיא לשעבר של קרן המטבע העולמית, שהיה מועמד לנשיאות צרפת ונחשד בתקיפה מינית ובניסיון לאונס. איזבל אדג'אני תהיה רעייתו הנאמנה. יהיה שמח על הסט
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
גבולות הכוח. שטראוס-קאהן. צילום: ויקיפדיה

מרגע שהתפוצצה, שוב, שערורייה נוספת המערבת כוח פוליטי, כסף וסקס, חיכו בעולם שהפעם מישהו יעשה מזה סרט. עכשיו זה קורה, אם לא יהיו שינויים של הרגע האחרון.

הבמאי האמריקאי אבל פרארה אמר בסוף השבוע ל"לה מונד" כי השחקן ז'ראר דפרדייה ישחק בסרט חדש המבוסס על שערוריית המין שבה היה מעורב הנשיא לשעבר של קרן המטבע העולמית, דומיניק שטראוס-קאהן. לצדו של דפרדייה תשחק איזאבל אדג'אני, בתפקיד אשתו הנאמנה אן סנקלייר. הסרט יצולם בכל מוקדי הכוח הפוליטי שבהם זה קרה, אמר פרארה: ניו יורק, וושינגטון ופריז.

גם דפרדייה וגם אדג'אני אינם מאשרים עדיין את הידיעה. מפיק הסרט, וינסנט מרוואל, מאשר: "זה נכון. אנחנו רוצים שאבל יצלם ביוני, אבל יש לו עוד ארבעה פרויקטים שהוא חושב לעשות, וטרם החלטנו אם בסוף הוא יביים את הסרט".

אולם הסיפור המעניין שמאחורי הסרט הוא דווקא לא השחקנים. בעוד שהם נראים כמועמדים טבעיים לתפקיד, הבחירה המפתיעה משהו בבמאי פרארה מעידה יותר על הכיוון שאליו הולך הסיפור.

ליהוק מבריק. דפרדייה. צילום: getti-image

פרארה אינו הבחירה הטבעית לסרט על אנשים חזקים המתנהגים כאילו הם חסינים מפני כל. פרארה, 61, הנמצא בפריז לקידום סרטו החדש " Go Go Tales", אינו במאי קונבנציונלי. הוא יליד ברונקס, ניו יורק, במאי אינדי מוערך דווקא בשל עצמאותו והדרך הפרובוקטיבית והבלתי מתפשרת, שבה הוא מתאר את המציאות בעיר הולדתו.

סרטיו כבר הפכו לקאלט, ובשל כך הוא מצליח להרחיב את בסיס התמיכה בו. אם פרארה, המביא את מציאות הרחוב הניו יורקי הכוללת זנות, פשע וסמים למסך מבלי להתפשר, הרי שיש כאן אמירה נוקבת על הדרך שבה הוא עתיד, אולי, לצלם את האנשים החזקים ששולטים בעולם, לעניות דעתם, ולהנחית אותם על מדרכות ניו יורק, היכן שמצאו את עצמם לא מזמן פוסעים לעיני המצלמות לבית המשפט כאחד האדם.

דומיניק שטראוס-קאהן היה האיש ששלט בקרן המטבע הבינלאומית מאז 2007, והתפטר בשנת 2011 מתפקידו לאחר שנחשד והואשם בתקיפה מינית ובניסיון אונס בחודש מאי באותה שנה.

לא מאשרת. אדג'אני. צילום: Georges Biard ויקיפדיה

הוא כפר באשמה, ועקב בעיות באמינות המתלוננת בוטלו ההאשמות נגדו באוגוסט 2011. תיק זה עורר אישה נוספת, בצרפת, טרסיטן בנון, שהאשימה אותו כי ניסה לאנוס אותה בזמן שראיינה אותו, אולם גם תיק זה נסגר.

הליברליות המינית של שטראוס-קאהן סיבכה אותו בפרשה קודמת, שבה הואשם בקידום עובדת בכירה בקרן המטבע, שעימה ניהל רומן. הוא נוקה מחשד זה, אבל נמתחה ביקורת חריפה מאוד על שיקול הדעת שלו.

קאהן שוי לאן סינקלייר, יהודייה כמוהו, עיתונאית, שתמכה בו בדבקות לאורך כל המשפט. שטראוס-קאהן מאשים מאז גורמים רבי כוח והשפעה בניסיון להפליל אותו משום שהיה המועמד הוודאי כמעט של המפלגה הסוציאליסטית לנצח בשנת 2012 בבחירות לנשיאות צרפת את הנשיא דאז, ניקולא סרקוזי.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן