Skip to content

צחי הנגבי: "יש לישראל לגיטימציה לתקוף"

השר יעלון: "ישראל צריכה להיערך לאפשרות של פעולה עצמאית מול איראן, מתוך תקווה שמשהו יקרה ומתוך הבנה שיש להיערך לאפשרות של 'אם אין אני לי - מי לי'"; יאיר לפיד: "ישראל צריכה לעמוד במדרון האחורי ולדחוף את ארה״ב והעולם לסנקציות ולפעולה ברגע האמת. המדיניות הישראלית הנוכחית יוצרת שיח בו לאף אחד אין אמון בנו״.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
"לגיטימציה לתקיפה באירן". צחי הנגבי. (צילום: ויקימדיה)
"לגיטימציה לתקיפה באירן". צחי הנגבי. (צילום: ויקימדיה)

"אירועי השבוע האחרון העניקו לישראל לגיטימציה לתקיפה באיראן, אם וכאשר היא תחליט לתקוף". כך אומר צחי הנגבי, לשעבר יו"ר ועדת חוץ וביטחון. הנגבי אמר זאת היום, באירוע "שבתרבות" בקריית מוצקין.

לדברי הנגבי, שהצטרף לאחרונה לליכוד, האיום של ישראל לתקוף אינו מופרך. "אם האיום הזה לא יהיה אמין ומלווה בנחישות אמריקנית, לא תהיה לנו ברירה אלא לתקוף", אמר הנגבי. הוא הסכים עם דבריו של הרמטכ"ל האמריקני, גנרל מרטין דמפסי, כי ישראל אינה יכולה לחסל את תכנית הגרעין של איראן אלא רק לעכב את פיתוחה. "זה גם היה נכון לגבי עיראק", אמר הנגבי. "כשתקפנו שם עיכבנו עשרות בשנים את התכנית. עיכוב יכול להכשיר מציאות חדשה לעוד שנים רבות".

"לדחוף מהמדרון האחורי". יאיר לפיד. (צילום: אתר האינטרנט של יאיר לפיד)
"לדחוף מהמדרון האחורי". יאיר לפיד. (צילום: אתר האינטרנט של יאיר לפיד)

אתמול התייחס לנושא גם השר לעניינים אסטרטגיים משה (בוגי) יעלון. בריאיון לתכנית "גומרים הולכים" ברדיו תל אביב, 102 FM, אמר השר יעלון, כי דוח סבא"א רק מגביר את חששתיה של ישראל, שאיראן לא עוצרת את תכניתה הגרעינית אלא רק מקדמת אותה. "לאיראן יש 190 ק"ג של אורניום מועשר", אמר השר יעלון. "לכל פצצה גרעינית דרושים כ-240 ק"ג של אורניום מועשר. זה כבר לא עניין של שנים, אלא של חודשים בודדים עד שלאיראן תהיה פצצה". לדבריו, "על ישראל צריכה להיערך לאפשרות של פעולה עצמאית מול איראן, מתוך תקווה שמשהו יקרה ומתוך הבנה שיש להיערך לאפשרות של 'אם אין אני לי – מי לי'".

השר התייחס גם לדבריו של ראש המטות המשולבים בצבא ארה"ב, הגנרל מרטין דמפסי, לפיהם הוא לא רוצה להיות מעורב בתקיפה ישראלית באיראן. "אמריקה מאותתת לנו שהיא לא רוצה שנפעל", אמר.

"להיערך לפעולה עצמאית". משה (בוגי) יעלון. (צילום: אתר הכנסת)
"להיערך לפעולה עצמאית". משה (בוגי) יעלון. (צילום: אתר הכנסת)

יו״ר מפלגת יש עתיד, יאיר לפיד, שהשתתף הבוקר באירוע שבתרבות בחולון, בהנחיית נחמה דואק, אמר: "זה נכון שכשיגיע רגע הברירה בין פצצה להפצצה, ממשלת ישראל תיאלץ לפעול, אך אנחנו רחוקים משם. כך אומר הדרג המקצועי בישראל וכך גם האמריקנים. לפעול לפני שאתה מוכרח זהו חוסר אחריות. ישראל צריכה לעמוד במדרון האחורי ולדחוף את ארה"ב והעולם לסנקציות ולפעולה ברגע האמת. המדיניות הישראלית הנוכחית יוצרת שיח בו לאף אחד אין אמון בנו".

באשר למשא ומתן המדיני עם הפלסטינים אמר לפיד: "הטרגדיה הישראלית הגדולה היא, שכל אדם שפוי והגון יודע איך ייגמר הסכסוך. מה שאנחנו לא יודעים הוא כמה דם יישפך עד אז וכמה זמן יעבור. אנחנו צריכים לשוב לשולחן המשא ומתן על בסיס שתי מדינות לשני עמים, עם שמירה על גושי ההתיישבות. העובדה שממשלת ישראל כבר שלוש שנים לא יושבת לשולחן המשא ומתן משמעותה שראש הממשלה לקח את הבעיה הכי סבוכה והכי מדממת של הציבוריות הישראלית וזרק אותה על ראשם של ילדינו. זהו חוסר אחריות לאומית".

1 Comment

  1. מוטי
    1 בספטמבר 2012 @ 19:43

    מעניין מהיכן המידע שממנו ניזונים מר הנגבי ומר לפיד?
    ראוי שבנושא זה יפסיקו לדבר .
    ההחלטה באם לתקוף או לא תגיע לאחר שיקול דעת נרחב ואמיתי בן אם ע״ ראש הממשלה הנוכחי או זה שיבוא אחריו כל מילה אחרת מכל אחד מיותר ומזיקה די.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן