Skip to content

החל פינוי מגרון. כמה עשרות בני נוער מנסים להקשות על הפינוי

חלק מהמשפחות מתפנה מרצון וחלק אחר מבקש להתפנות בהתנגדות פסיבית. הם יאלצו את המשטרה ומג"ב לשאת אותם בידיים מהמקום. משרד הביטחון הביא למאחז המפונה ארגזים ואמצעי אריזה לכל דורש. המתנחלים: "אנו כואבים ונבגדים ומוחים על ההרס המיותר והאומלל". במשטרה ובצה"ל דרוכים לאירועי תג מחיר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מרבית תושבי מגרון, החלו הבוקר (ראשון) להתפנות מהמאחז. בלילה סיימו רבות מהמשפחות את אריזת החפצים ובשעות אלו התושבים מפנים את בתיהם ועוברים למדרשת ארץ בנימין בעופרה. במוצאי שבת התקיימה ישיבה בה דנו המתנחלים על הפינוי, אך לא הגיעו להסכמה גורפת בדבר הפינוי מרצון. למקום הגיעו אמש כמה עשרות מבני נוער הגבעות כדי להקשות על הפינוי הצפוי במהלך היום. 

עתה הפינוי. מגרון (צילום מתוך אתר המאחז)
עתה הפינוי. מגרון (צילום מתוך אתר המאחז)

כוחות מג"ב, שהתפרשו במהללך הלילה, מונעים גישה של גורמים לא רצויים לאתר. אנשי משרד הביטחון, שהגיעו הבוקר למגרון, מעבירים ארגזים וחומרי אריזה ומסייעים לאלה הזקוקים לעזרה בפינוי. אלו שלא יתפנו מרצונם יוצאו על ידי כוחות המשטרה ומג"ב. נכון לעכשיו מסתמן שהפינוי יתבצע ללא אלימות, למרות התנגדותם של חלק מהתושבים. ככל הנראה, למעט פעילות נוער הגבעות, לא תתקל המשטרה באלימות מצד המתנחלים.

בצה"ל ובמשטרה מודאגים יותר מפעולות נקם של המתנחלים נוסח "תג מחיר", לכן תוגברו כוחותיהם באיזור והשטח יוכרז שטח צבאי סגור מרגע הפינוי. 

חשש מפעולות תג מחיר. כתובות על מכוניות בשבוע שעבר
חשש מפעולות תג מחיר. כתובות על מכוניות במחנה ג'ילזון ביום רביעי שעבר (צילום: באדיבות סוכנות מען)

בתום הישיבה אתמול מסרו המתנחלים, כי "השבוע יעלו כוחות ההרס, שליחי נתניהו, בגין ויעלון, להרוס את מגרון. תושבי מגרון כואבים ונבגדים ומוחים על ההרס המיותר והאומלל שעתיד להתרחש כאן. תושבי מגרון מעולם לא שיתפו ולא ישתפו פעולה עם הרס יישובם. אנו קוראים לכל אדם בריא בנפשו וישר דרך לצאת מביתו, למחות לזעום ולזעוק יחד איתנו על העוול הנורא וההרס האומלל שממשלת הליכוד מעוללת בימים אלו. נאמר לכל מבקשי רעתנו: לא נסכים ולא נישבר. היום כולם כבר יודעים: סיפור מגרון ייגמר בשני ישובים לפחות".

בג"ץ פסק, כי יש לפנות לאלתר את כל המאחז, הנחשב למאחז הלא חוקי הגדול ביותר שנבנה על קרקע פלסטינית פרטית. תוך כדי כך נמשכות העבודות בגבעת היקב וביום שישי נבנו מעקות הבטיחות, שעמדו בבסיס טענותיהם של המתנחלים בפנייתם לבג"ץ, בה ביקשו לעכב את הפינוי ונדחו.

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן