Skip to content

הסתיים פינוי מגרון. נעצרו פעילי ימין קיצוני שהתבצרו במקום

המאחז הלא חוקי פונה כולו. למעט נוער הגבעות ופעילי ימין בראשות ח"כ מיכאל בן ארי, לא נרשמו התנגדויות. 15 פעילי ימין קיצוני נעצרו. נתניהו: אנחנו מחויבים לשלטון החוק במדינה. אני מברך על כך שעניין מיגרון, כמו גם האולפנה קודם לכן, הסתיים בהידברות, באחריות וללא אלימות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לקראת שעות הבוקר המאוחרות (ראשון) הושלם פינוי כל 50 משפחות המתנחלים ממגרון. הפינוי כולו עבר ללא עימותים. החל משעות הבוקר המוקדמות החלו שוטרים לעבור בין בתי המתנחלים ולבקשם להתפנות מייד ומרצון.

המתנחלים קיבלו לידיהם צו, עליו חתום אלוף פיקוד המרכז, ניצן אלון, בו נאמר כי "בשל צו בית המשפט העליון, הקובע כי היישוב נבנה על קרקע פרטית של פלסטינים, עליהם לפנות מיידית המקום". למעט שלוש משפחות, שהתפנו בליווי משטרתי, התפנו כל השאר בשקט וללא "עזרת" השוטרים.

פינוי מגרון
למעט שלוש משפחות, שהתפנו בליווי משטרתי, התפנו כל השאר בשקט. פינוי מגרון

"לבנו מחורר, אבל בעקבות הסיפור הזה יקומו שני ישובים", אמר לתקשורת איתי הראל, ממקימי ההתנחלות הלא חוקית. הוא הוסיף: "לבושתנו, יש יהודים שעושים במכוון מעשה שהוא בגידה בארץ ישראל". הכוונה היא כנראה לשלום עכשיו, שבעקבות עתירתה פסק בית הנשפט העליון על פינוי המאחז.

קדמה לפינוי התנגדות של כמה עשרות מבני נוער הגבעות ופעילי ימין קיצוני, שהתבצרו בשני מבנים של המאחז. כוחות המשטרה פרצו לבתים ועצרו לפחות 15 מהם. ח"כ מיכאל בן ארי, איש הימין הקיצוני, ניצל את מעמדו כחבר כנסת ונכנס לאחד מהבתים בהם התבצרו הפעילים הקיצוניים. בעת פינוים הוא צעק לעבר השוטרים: "אל תפנו אותם. אלו גיבורי עם ישראל".  

35 משפחות, שהתפנו הבוקר מרצון, נקלטו בשעות הצהריים במדרשת ארץ בנימין בהתנחלות עופרה. הן צפויות להישאר שם למספר ימים עד שציודם האישי יועבר לאתר החדש, שבנייתו מסתיימת בגבעת היקב הסמוכה. 

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בטקס חנוכת בית המשפט המחוזי בלוד: "אנחנו מחויבים לשלטון החוק במדינה. זה קו ברור שאני מוביל, כולל בימים הרגישים הללו. אנו מחויבים לכיבוד שלטון החוק ומחויבים לחיזוק ההתיישבות. אין סתירה בין הדברים. אני מברך על כך שעניין מיגרון, כמו גם האולפנה קודם לכן, הסתיים בהידברות, באחריות, וללא אלימות. כך זה צריך להיות וכך גם יהיה".

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן