Skip to content

בקרוב ניסוי כולל של מערכת חץ 3 להגנה מפני טילים בליסטיים בטווח רחוק

כך פירסם בשבוע שחלף אתר אוויאשן וויק (Aviation Week). למערכת המשודרגת יכולות נוספות כמו יכולת לאתר קשת רחבה של איתותים אלקטרו-מגנטיים מאיימים, הבוקעים מטילים חמקניים ומהירים מאוד, שתוכננו ונוסו באיראן
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מערכת הביטחון בישראל מוכנה לקראת ניסוי כולל של מערכת חץ 3 להגנה מפני טילים בליסטיים בטווח רחוק, במטרה להוכיח יכולות להגיע רחוק וגבוה יותר ולהרוס תוכניות זדוניות של האוייב. כך פירסם בשבוע שחלף אתר אוויאשן וויק (Aviation Week).

יכולות נוספות

חץ 3 (צילום: תעשייה אווירית)
חץ 3 (צילום: תעשייה אווירית)

האתר מציין, כי השינויים שהוכנסו במערכת המשודרגת מיועדים להדגים יכולות נוספות כגון יכולת לאתר קשת רחבה של איתותים אלקטרו-מגנטיים מאיימים, הבוקעים מטילים חמקניים ומהירים מאוד, שתוכננו ונוסו באיראן. אם הכל ילך כשורה ניסוי יירוט ראשון ותכליתי של חץ 3 הישראלי המשודרג עומד להתרחש בשבועות הקרובים.

"נתרגש בטיסת המבחן הראשונה של המערכת כולה", אמר יצחק קאיה, מנהל תוכנית חץ בחטיבת מל"מ בתעשייה האווירית, "אנחנו נמצאים עדיין בשלב הפיתוח והבדיקות של יכולות חדשות, בשיתוף בואינג והסוכנות להגנה מפני טילים (של הפנטגון), כדי להישאר צעד אחד לפני האיומים העתידיים".

ניסוי מוצלח

בפברואר השנה הסתיים ניסוי מוצלח ומרכזי במערכת נשק "חץ 2" – גירסה 3.5, ניסוי שהיווה שלב נוסף "במרוץ החימוש" בין ישראל והמאיימים לתוקפה מרחוק, באמצעות שיפור הטילים שלהם. הניסוי בוצע למטרות כיול ולא שוגר בו טיל מיירט.

הניסוי בוצע במסגרת תוכנית העבודה הרב שנתית להגנה מפני טילים המשותפת לישראל וארה"ב, מנהלת "חומה", הפועלת במסגרת המינהל למחקר, פיתוח אמל"ח ותשתית טכנולוגית (מפא"ת) במשרד הביטחון, יחד עם חיל האוויר והסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים. בניסוי נבדקו מרכיבים מרכזיים במערכת הנשק "חץ 2" – גירסה 3.5. הניסוי בוצע משדה ניסוי בבסיס חיל האוויר במרכז הארץ.

בניסוי זה נבחנו יכולות משופרות של מערך הגילוי החדש בהובלת המכ"ם המשוכלל "אורן אדיר" ומכ"ם "אורן ירוק" הוותיק ומכ"מים נוספים, שפותחו במסגרת תוכנית השיפורים למערכת "חץ" (ASIP) המשותפת לישראל וארה"ב.

בניסוי שוגר "אנקור כחול", שהוא טיל מטרה המדמה בטיסתו טיל בליסטי' ממטוס F-15 של חיל האוויר הישראלי ודימה תרחיש מבצעי. לא תוכנן שיגור טיל מיירט בניסוי כיול זה. לאחר שיגור מטרת דימוי – הטיל התוקף, גילה אותה מכ"מ "אורן אדיר" והעביר את נתוניה אל מרכז ניהול הירי, אשר ניתח אותה. במקביל עקבו אחר המטרה אמצעי גילוי ועקיבה נוספים: ישראלhים ואמריקניhם. הניסוי הדגים פעם נוספת קישוריות בין מערכת החץ למערכות האמריקניות הכלולות במערכת ההגנה האמריקנית מטילים בליסטיים (BMDS).

הקבלן הראשי למערכת הנשק הינו מפעל מל"מ של התעשייה האווירית, המכ"מ "אורן אדיר" פותח ע"י אלתא ומערכת השליטה ובקרה, "אתרוג זהב" פותחה ע"י תדיראן מערכות (חב' אלביט), יצרן המטרה מסוג "אנקור כחול"- חברת רפא"ל.

בחודש מרץ השנה אמר קאיה, כי הניסוי הראשון של חץ 3 המשודרג יתקיים בתקופה הקרובה ויבחן את יעילות הטיל המיירט. הניסוי עדיין לא התקיים ועתה נרמז כי הוא קרוב לביצוע.

מערכת ה"חץ 3" היא למעשה שדרוג של מערכת ה"חץ 2" והיא תהיה דומה ביכולותיה ליכולות של המערכות המותקנות על משחתות האיג'יס האמריקניות, שמיירטות טילים בגבהים גדולים ובטווחים רחוקים ואפילו לעלות על יכולותיה של המשחתת מבחינת גובה יירוט הטילים ובמידת גמישות ההפעלה שלה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן