Skip to content

אובמה תוקף: "למיט רומני אין ולו רעיון חדש אחד"

את קווי המדיניות שהציג רומני בטמפה כינה "סחורה משומשת" ו"פוליטיקה שהתעלקה על גב מעמד הביניים במשך שנים". השבוע - מינויו הרשמי של אובמה כמועמד הדמוקרטים לנשיאות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
לרומני אין שום לוח זמנים. הנשיא אובמה (מקור תמונה: ויקימדיה).

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, לא נשאר חייב נוכח ההתקפות שספג מיריבו במהלך הוועידה הרפובליקנית בטמפה. למיט רומני "אין ולו רעיון חדש אחד", אמר אובמה אתמול בעצרת בחירות בקולורדו. אובמה עורך בימים אלה קמפיין בחירות במדינות המתנדנדות, אלה שקולותיהן עשויות להכירע את הבחירות בנובמבר.

השבוע יתקיים כנס המפלגה הדמוקרטית בשארלוט שבצפון קרולינה, בו הוא צפוי להתמנות פורמאלית כמועמד הדמוקרטי לנשיאות.

"זה היה מחזה מרהיב", אמר אובמה לקהל אוהד, שמנה 13 אלף משתתפים בעצרת בקולורדו, "למרות כל האתגרים העומדים בפנינו במאה החדשה הזו, מה שהם (הרפובליקנים) הציעו בשלושה הימים האלה היה סדר יום שהיה מתאים יותר למאה שעברה. זה היה שידור חוזר… ראינו את זה כבר קודם – ממש כאילו צפיינו בשידור טלוויזיה בצבעי שחור לבן, עם כמה אוזני ארנבת".

הדמוקרטים טוענים שרומני שניצל את כנס ועידת המפלגה הרפובליקנית כדי לספר את סיפורו האישי ולנסות לשפר את תדמיתו, הציג רק קווי מדיניות כלליים ביותר, ובכך שיחק לידי הנשיא. יתר על כן, הדמוקרטים מציגים את אובמה כמועמד למען העתיד, שקורא להמונים "קדימה", שעה שרומני מבוגר ממנו בהרבה (רומני בן 65; אובמה בן 51) ומייצג עידן שכבר חלף.

מיט אומני. לוח זמנים לנסיגה משחק לידי האויב (מקור תמונה: ויקימדיה).

אובמה טען בעצרת כי רומני, הצמוד אליו בסקרים, סירב לגלות בטמפה את "המתכון הסודי" שלו ליצירת מקומות עבודה נוספים. "הוא לא הציע אפילו רעיון אחד חדש", קבע, "זו הייתה סחורה משומשת של אותה המדיניות הישנה שכבר שומעים במשך עשרות שנים, אותה פוליטיקה שהתעלקה על גב  מעמד הביניים במשך שנים".

אובמה הוסיף, כי רומני התעלם בנאומו בטמפה מהמלחמה באפגניסטן, שאותה הבטיח הנשיא לסיים "באופן אחראי", ולהשיב את החיילים האמריקניים הביתה ממש כפי שעשה בעיראק. הוא השיב לטענתו של רומני, כי קביעת מועד לנסיגה מאפגניסטן משחק רק לידי אויביה של אמריקה. "אנחנו מחזירים הביתה את חיילינו מאפגניסטן", אמר, "קבעתי לוח זמנים – הם יהיו בחוץ בשנת 2014. לרומני אין שום לוח זמנים. אני חושב שהוא טועה".

אובמה, כאמור, מסייר עתה במדינות שבהן המירוץ לנשיאות צמוד במיוחד, ואת המסלול שלו הוא עתיד לסיים בוועידת המפלגה הדמוקרטית בשארלוט. הוא מוטרד במיוחד מההאטה הכלכלית ומשיעור האבטלה הגבוה, העומד עתה על 8.3 אחוזים מכוח העבודה. הוא החל את מסעו באיווה, ואחרי קולורדו, יחגוג היום את יום העבודה באוהיו בחברת פועלים אמריקנים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן